Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Sweetdeal - konceptet", hvordan rent praktisk?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Snekkersten
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er som alle andre dels imponeret og samtidig en smule forundret over det her tilbuds race som kører derudaf i Danmark. Jeg kan sagtens se idéen i at ekempeltvis en klipning eller et måltid til halv pris er bedre end tomme frisørstole og restaurantborde, set fra et forretningsmæssigt sysnspunkt. Og efter at have læst lidt om konceptet tror jeg også at jeg har fattet hvordan det fungerer.

Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvordan man rent praktisk fører den form for forretning?
Altså disse "tilgodebevis" man sender ud til kunderne. Hvordan sikrer man sig at de ikke bare bliver kopieret eller lignende? Og hvad med pengestrømmen? Tager fx sweetdeal imod betaling og afregner først med annoncøren/kunden når tilgodebeviset er brugt?

Jeg håber at nogen kan give mig et par svar :)

Venligst
Morten 

www.barsektionen.dk - Den korte vej til en lang bytur!

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Jun 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvert enkelt værdibevis har en unik kode f.ek.s AB-ADE-1342. Butikken hvor beviset kan bruges får udleveret en liste over hvem der har købt kuponer og hvilke værdibeviser disse kunder har (minus de sidste par cifre).

Når så kunden kommer ind og bruger sit værdibevis i forretningen, sørger man bare for at krydse af og tilføjer de sidste cifre som man manglede, på sin egen liste.

Forretningen skriver så selv de komplette koder ind på hjemmesiden og får derefter udbetalt ud fra hvilken slags aftale der er tale om. 

Som regel får man udbetalt ½ af sin egen fortjeneste efter 14-17 dage. Derefter løbende ud fra hvor mange værdibeviser forretningen modtager. 

Men lige præcis sweetdeal, udbetaler faktisk blot hele beløbbet efter 45 dage. 

Håber du fik svar på nogle af dine spørgsmål :)

Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Fra  Festvognen - Fætterguf Aps Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Jeg har brugt MyDeal et par gang i forbindelse med min isbutik.

Det er absolut ingen penge i det men, jeg får en del kunder ind gennem min butik og kan på den måde gøre den godt kendt.

Det foregår således: Man køber de voucher hos MyDeal og disse har unikke numre, du får så tilsendt en liste over de numre, der er blevet solgt. Efter en given periode får man så afregning efter hvor meget der er blevet solgt. Om folk kommer og indløser det tilgodebevis de har købt er jo om til dem.

Uanset hvem man bruger af de virksomheder, der udbyder dette koncept så er prisen ca. 1/3 af det som der bliver solgt for.

Kort sagt kan det være en god reklame for en virksomhed og deres produkter - men penge tjener man ikke på det.

Jørgen

Fra Snekkersten
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar begge to.

I siger begge at butikken får udleveret en liste. Får man tilsendt en opdateret liste hver gang én kupon er solgt?

www.barsektionen.dk - Den korte vej til en lang bytur!

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Openwork:
Tak for svar begge to.

I siger begge at butikken får udleveret en liste. Får man tilsendt en opdateret liste hver gang én kupon er solgt?

Nej når dealen er forbi, så får du tilsendt en liste med de koder som er blevet sendt til køberne.. Når nogen kommer ind med en deal, så streger du fx bare den brugte kode ud!

Mht betaling, så mener jeg at Sweetdeal betaler dig omkring 70-75% af omsætning - resten er deres cut og du får det hele udbetalt med det samme efter de 14 dage omkring returretten.

Dem som ikke bliver brugt vil du stadig få betaling for!

Som de andre siger så er det nok ikke økonomisk første gang, men hvis kunderne kommer igen eller fortæller det til andre, så vil du jo kunne tjene på det!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)