Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)"

Markedsføring til folkeskole, hvordan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Amino-karma 1.407
Fra Svendborg
Tilmeldt 9. sep 08
Indlæg ialt: 361

Hej

Engelsk tastatur.

Jeg er i den situation hvor jeg skal markedsfoere og komme med tilbud til folkeskolernes udflugter. Det er saaledes at skoleklasser har et budget hvormed de kan tage boernene paa udflugt hvert aar.

Vi mener at vi paa http://www.thuroe-minigolf.dk/ kan levere en god vare og til en favorabel pris til hver klasse, isaer til det lokale publikum.

Har i nogen ideer til en eventuel markedsfoering? Jeg ser selv muligheder i flyers, mails og direkte kontakt. Men hvad med en flot mindre billedramme med en ikke for praengende reklame, til at haenge op paa et laerervaerelse? Klassevaerelse? Hvordan syntes i selv man kunne gribe det an?

Ting vi tilbyder er selvfoelgelig billig minigolf, garanteret fungerende hoppepude, bordtennis, stangtennis og toervejr til at spise medbragt mad, samt en masse andet.

Paa forhaand tak.

Indlæggets overskrift er sidst rettet af KennM
Amino-karma 1.407
Fra Svendborg
Tilmeldt 9. sep 08

Er der i så fald nogle som ved hvem der kunne lave sådan en plakat til billedramme? Og hvad kalder man en der kan lave det? Hvad kan jeg søge efter?

Amino-karma 472
Tilmeldt 14. apr 09
Indlæg ialt: 128
Amino Plus
Kineseren fra Mors
Skrevet 31-01-2012 kl. 12:48

Hej Simon

Lyder som en god idé og spændende projekt, som formentlig vil gøre børnene glade i skolerne. Umiddelbart vil jeg nok prøve at kontakte kommunerne, da jeg tænker at de bør lægge inde med email adresser på de forskellige skoler i den pågældende kommune. Det bør i min optik være den nemmeste vej for jer også rent økonomisk. På den måde når I ud til de ansvarlige personer på skolerne, som i givet fald vil kunne tage stilling til forslaget. Jeg tænker at det kunne laves som en flot PDF og så kan denne sendes videre på den pågældende skole til de enkelte klasselærer.

Jeg kender ikke succeskriteriet for jer, men det er nok den vej jeg vil gå, hvis jeg tænker på økonomisk i forhold til produktion af flyers og i sidste tiden.

I kan evt. lave det som en konkurrence, så den klasse der kan opnå det bedste snit på minigolf banen, vinder et års abonnement til minigolfbanerne, så bør det kaste noget af sig.

Held og lykke med det.

Køb billige ure online. Du finder ligeledes en norsk version, hvor du finder klokker. Er du interesseret i fodboldudstyr, så se mere her.

Amino-karma 811
Fra København
Tilmeldt 22. aug 11
Indlæg ialt: 188
Amino Plus
Marianne H
Fra FokusH
Skrevet 31-01-2012 kl. 13:42

.. eller også skal du markedsføre dig til forældrene, fritidsordningerne o.lgn., for det lyder i mine ører mere som en fritidsfornøjelse end et skoletilbud? Forældre til fødselsdagsbørn er ofte på udkig efter underholdning til de kære små - 26 børn i fri leg i dagligstuen er ikke sjovt!

Nu ved jeg ikke med der, hvor du bor, men i København tror jeg ikke, den ville gå. Nok er der et mindre budget til udflugter på skolerne, men det er *virkelig* mindre, og forældrene spæder en del til. Udflugterne, børnene kommer på, relaterer sig altid til et fag, og der er altid noget elevarbejde koblet på. Faktisk tror jeg også forældrene ikke ville se det som skolen opgave at tage børnene til minigolf. Med mindre, altså, du kan gøre tilbuddet mere skolerelevant.

Derfor tror jeg du skal pakke varen ind i noget skolerelateret - der er ofte forskellige 'bevæg-dig-mere'-kampagner i gang, fx. 'sund krop', 'lær-lokalområdet-at-kende', evt. 'turisme'. Noget, børnene kunne lære noget af og hvor turen indgår som en del. Og så derfra henvende dig til lærerne i udvalgte fag. Du skal kunne understøtte lærerens arbejde, så går det bedst.

Just my 5 cents.

Amino-karma 811
Fra København
Tilmeldt 22. aug 11
Indlæg ialt: 188
Amino Plus
Marianne H
Fra FokusH
Skrevet 31-01-2012 kl. 13:46

Lige en kommentar mere: Hvad med at ridse konceptet pænt op og så simpelthen præsentere det for lederen/lærerne på de to nærmeste skoler? Så får du tilbagemeldinger på, om din ide overhovedet kan bære. 

Et koncept kan du lave på et stk A4-papir :-)

Men ellers - ethvert trykkeri kan lave plakater.

Amino-karma 1.407
Fra Svendborg
Tilmeldt 9. sep 08

tak for input.

Ja men jeg kan ikke selv lave et plakat opslag :)

Et samlet budget for en sådan dag med 25 elever hedder sig 500 kr. Umiddelbart er det jo næsten ingenting. Dertil skal der lægges alle de frie aktiviteter oveni vi tilbyder og der er en masse natur omkring til leg.

Jeg vil helt sikkert se på om det kan gøres mere undervisningsrelevant, men det er jo ikke lige mit område :) svært at få det implementeret.

Der er rig mulighed for at cykle dertil da der stort set er cykelsti hele vejen, derfor er der også penge at spare på bustransport, hvilket er meget dyrt.

Ja at føre det videre til fødselsdage er helt sikkert en god idé. Det er noget vi har gjort en anelse i, men da vi har tilhørende grillbar er der mulighed for at levere mad i form af burgere plus pomfritter. Måske jeg skulle starte med at introducere det på vores hjemmeside, og så arbejde derudfra :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af: