Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et hurtigt spørgsmål til grafikerne herinde.

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Nexø
Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej grafikere

Et lille hurtigt spørgsmål.
Kan kunder være tilfredse med at deres logo bliver lavet i photoshop? eller skal det være lavet i illustrator?

Det er fordi jeg gerne vil tjene lidt penge på mine grafiske evner i form af at lave logo designs. Så for at skaffe referencer til mit videre arbejde som freelance grafiker har jeg lavet en profil på http://www.designcrowd.com/ hvor jeg laver logoer til firmaer/folk, men de specificere ikke hvilken form logoet skal være i, og jeg har set på flere freelance grafikeres hjemmesider at de kun udføre logo design i form psd og andre filer man kan lave i photoshop. :) 

Mvh
Mark.  

Ejer af DopeLife - EST. 2011

Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Man laver normalt logo i illustrator, da man på  den måde får et logo der er skalérbar, dvs. logo'et kan bruges i forskellige sammenhænge ex. web, poster, storformat osv.

vh Kenneth K

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et logo bør laves som vektor (f.eks. med Illustrator). Alt andet mener jeg er useriøst.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth k:
ex. web, poster, storformat osv.

 

Ja, f.eks. til bannere Big Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Jun 11
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark

Jeg laver udelukkende mine logoer i Illustrator, da logoet så - som andre har nævnt - kan bruges i stort set alle sammenhænge.

Hvis en kunde skal have lavet et logo, der kun skal bruges på et website, så kan PhotoShop godt gå an, men mit råd til dig vil være at lave logoer i Illustrator som udgangspunkt.

Mvh

Fra Nexø
Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar! :) 
Vil nu ikke mene at det er useriøst med et logo lavet i photoshop, hvis man alligevel kun skal bruge en størrelse..

Men altså for at opsummere så skal logoer være i vector format (lavet i illustrator) og andet grafisk arbejde kan laves i photoshop?
 

Ejer af DopeLife - EST. 2011

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Vang:
Vil nu ikke mene at det er useriøst med et logo lavet i photoshop, hvis man alligevel kun skal bruge en størrelse..

Så tror man da ikke på ens forretning, hvis man aldrig mener at skulle bruge logo andre steder end én størrelse...

Og arbejdet er jo i princippet det samme, så hvorfor ikke lave det rigtigt fra starten?!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Vang:
Men altså for at opsummere så skal logoer være i vector format (lavet i illustrator)

JA!

Mark Vang:
og andet grafisk arbejde kan laves i photoshop?

I princippet ja, med mindre du naturligvis skal op i rigtige store størrelser.

 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kig lige på hvad det er programmerne hedderWink: PHOTOshop & ILLUSTRATOR.

Det er ikke kun på grund af scalerbarheden et logo er bedst lavet i vector, det giver også mulighed for at redigere detaljer og tilpasse elementer end i bitmap.

Teddy

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mark.

Et logo designet i Photoshop kan man stort set ikke bruge til noget, med mindre man ved 100% at det kun skal bruges i hjemmesiden venstre hjørne. Grunden er at det ikke er skalerbart i Photoshop, så hvis virksomheden vil have lavet et større banner, så bliver kvalitet endten meget ringe, eller så bliver logoet ikke 100% magen til det på hjemmesiden (hvis man bare ændrer skriftstørrelsen).

Så lav altid logoer som vectors, meget gerne i Illustrator :-)

Mvh. Kenneth

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)