Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop og tal - hjælp!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har efter en del år i tøjbranchen, besluttet mig for at gå selvstændig og åbne en webshop med tøj og accessries til kvinder.

Jeg ved at branchen er benhård og at konkurrencen er stor, men den niche med tøj og accessories som jeg har tænkt mig at åbne, findes ikke i DK - kun enkelte webshops i Sverige og Norge har det, og de er ret store. 

Jeg har udarbejdet en rimelig fornuftig forretningsplan (efter min mening) og nu står jeg så med de skide tal som banken skal have for at godkende et lån - så er det her jeg råber om hjælp! Hvordan og hvorledes med driftbudget og likviditetsbudget? Jeg er godt klar over hvad de 2 budgetter går ud på, men jeg aner jo intet om hvad jeg kommer til at bruge af om et 1/2 år eller 1 år og er godt klar over at man lever af røde tal de første 2 år, for overskuddet begynder at vise sig (må man da håbe).

Er der nogen rare og venlige sjæle herude som gider at give en ny iverksætter en hjælpende hånd mht de skide tal? - Evt nogle som selv har webshop :-) Så vil jeg være evig taknemlig og evt give et råd når jeg kan. 

Mvh

K.K

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hmmm .... hvis du ved hvad de to budgetter går ud på og elementerne i dem så er der næppe meget hjælp at hente på Amino - da der næppe er nogen af os andre Aminoer der er bedre til at gætte på din mulige succes end dig selv ;-)

Eneste input jeg kan give er

Definere MVW - Minimal Viable Webshop Big Smile

  • Identificere engangsomkostninger for at starte op
  • liste 3 omsætningsscenarier; Good - Medium - Bad 
  • starte ud med at minimere faste og variable omkostninger maksimalt 
  • Etablere klart billede af faste og variable omkostninger
  • køre med minimalt varelager og leve med mindre fortjeneste i starten grundet større omkostninger til transport, mindre mængderabat  etc.
  • Definere tidsmæssige målepunkter hvor temperaturen tages på forretningen
  • Definere milepæle for forretningen

Ud fra startkapital lave prognose på hvor længe du har kapital til at finansiere webshop før break-even/overskud nås i webshop. Sammenholdes med målepunkter og milepæle!


 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)