Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS Lån - Hvordan gør jeg?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg er en ung og frisk person på 24, jeg kunne godt tænke mig at starte selvstændigt op.

Hvordan og hvorledes går jeg, hvis jeg godt kunne tænke mig at tilbyde små SMS Lån.

300-1500 kr.

Hvordan mht. at tjekke om de er i RKI, deres indkomst om den passer, inkasso hvis de ikke betaler?

Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om sådan noget skal føres under opsyn af finansministeret, men det var da et sted at starte.

Der ud over vil det koste temmelig meget for at tjekke de små beløb, hvis alle der ansøger først skal en tur gennem "godkendelsensmøllen", hvor der tjekkes for RKI, økonomi, arbejde osv.

Det var jo en af grundene til, at sms lån i tidernes morgen blev populære, nemlig at praktisk taget alle kunne låne lidt penge via sms. Renterne var også skyhøje.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har smidt dem en mail :-) 

Tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Dianapigen:
Hvordan og hvorledes går jeg, hvis jeg godt kunne tænke mig at tilbyde små SMS Lån.

Udlånsvirksomhed ligger under Finanstilsynets kontrolområde. Du skal være beredt på at det kan være særdeles omkostningsfuldt at starte udlånsvirksomhed. Alene hele setuppet koster kassen i hjælp fra revisorer og evt. advokater.

Held og lykke med Projektet

Henrik

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Dianapigen:
Hvordan og hvorledes går jeg, hvis jeg godt kunne tænke mig at tilbyde små SMS Lån.

Udlånsvirksomhed ligger under Finanstilsynets kontrolområde. Du skal være beredt på at det kan være særdeles omkostningsfuldt at starte udlånsvirksomhed. Alene hele setuppet koster kassen i hjælp fra revisorer og evt. advokater.

Held og lykke med Projektet

Henrik

Ja, og så skal man jo ogå have kapital til udlån samt have styr på cashflow. 

Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dianapigen.

Kom du videre med dit projekt og fik du et svar fra Finanstilsynet?

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dianapigen

Jeg går selv med de samme tanker om at starte en udlånsvirksomhed. Har igennem lang tid tilbudt lån til netværket til høje renter, med stor succes, men kunne godt tænke mig at gå "hele vejen" og lave en decideret udlånsvirksomhed, som kun fokuserer på dette.

Er du nået længere i din research?

Jeg har adgang til meget kapital, men har ikke den store erfaring med selve kodningen af systemet til at håndtere disse transaktioner og automatisk tjek med RKI osv. så det søger jeg mennekser der har erfaring med.

Bedste hilsner, Anders

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidst jeg undersøgte det. Skulle man min. have 8.000.000 kr (mener jeg det var). for at kunne lave sådanne en virskomhed, som tilbyder disse service.

^Det var det eneste jeg fandt, da jeg søgte for et års tid siden. Da jeg også havde overvejet det kraftigt. Fordi der findes så mange dumme mennesker. :(

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

NicoP:
8.000.000 kr

Tror faktisk at det var 8.000.000 euros.

Men er ikke hel sikker.

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)