Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må sådan en side koste?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej





 





Jeg har mulighed for at købe en webside med opskrifter. Siden er oprettet i år 2000 og indeholder mere end 1000 opskrifter med billeder. Største parten af opskrifterne er lavet af professionelle medskribenter, ellers er det en side hvor brugere selv "vedligeholder" side ved at ligge nye opskrifter ind.

Der er pt. registreret ca. 50.000 brugere, hvoraf den første er oprettet i år 2000 og den sidste i april 2007. Der er ca. 2500 besøgende på siden pr. måned. Der er ingen indtægter på siden udover en smule bannerreklamer.


Hvor meget må jeg betale for sådan en side...????



Med venlig hilsen



 



Henrik



 





Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes det er svært at sige. De besøgende giver ikke meget værdi, når det kun er omkring 80 per dag. Værdien skulle i stedet ligge i:

- Godt programmeret og designet side?
- Meget aktive brugere?
- Brugerdatabase (hvis hovedparten er 7 år gamle, vil jeg tro at over 60% af e-mailadresserne er døde nu)

1 krone per fungerende e-mailadresse er et meget løst og vildt uvidenskabelig forslag :)
- Måske i stedet 10ér per opskrift, hvis de er pænt lavet og med gode billeder.

Umiddelbart er det eneste du ikke selv kan lave jo 1.000 opskrifter. Det er sikkert en god base at bygge videre fra, ligesom aktive brugere er guld værd. Tilmeldte brugere, der ikke laver noget men bare har sagt ja til at modtage mails, kan du jo selv købe for 1-2 kroner alle steder.

Ofte er der da også meget psykologi i sådan et salg; hvor motiveret er sælgeren? Hvis han er kørt fast i det og ikke har ændret noget i tre år samtidig med at han har en kassekredit der stiger, vil du jo få en langt bedre pris, end hvis det er dig der har henvendt dig til ham og han sidder fint i sit nuværende job med fast indtægt :)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart skal du jo forsøge at finde ud af, hvad siden potentielt kan tjene ind for dig.

Et godt udgangspunkt i mine øjne ville være:
1. Hvad siden giver i annonceindtægter lige nu om året og så gange med 3-5 (= tre til fem års forventet omsætning)
2. Hvad du forventer at sidens eksisterende goodwill - uden at du gør noget for at forbedre siden - kan indbringe ekstra, ved at du arbejder seriøst med annoncer på siden. Et hvis procentdel af det bør lægges overi nr 1 ud fra at du på basis af goodwill er i stand til at øge omsætningen.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)