Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal bruge jeres hjerner investering landbrug Letland

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Som før nævnt er jeg i gang fra bunden i Letland. (det nemmest er jo at give op)

Jeg arbejder pt  som daglejer til 125 kr i timen på regning, det vil sige at jeg afholder selv udgifter til ferie og sygdom og div. Og jeg arbejder alt det jeg kan, men der er altså kun 168 timer i en uge ja en uge

Jeg har fået en hammer god mulighed for at komme vidre

Korte træk (alt er på papir og underskrevet)

Den kommune jeg bor i over i Letland, vil sælge mig 300 hektar jord, jeg har et år til at frem skaffe de 600000 danske kroner (ca pris pga valuta), men jeg må bruge jorden fra foråret 2012 kvit og frit, (er også skrevet ned og under)

Omkostninger til at få jorden dyrket vil være mellem 3000 Dkr 0g 3500 Dkr pr hektar

Udgifter til høsten vil være ca 500 til 700 Dkr pr hektar (men der skalman ikke have penge op af lommen da ham der høster er villig til at aftage korn som betaling,og det kan være godt eller skidt)

Udbyttet i kroner vil være ca 5400 pr hektar.

Hvordan kommer jeg vidre, hvordan finder man  finansering eller investor.

Steder hvor jeg har prøvet.

Lokale banker i Letland

Lokale investore

Banker i Danmark

Ejer af landbrug i Danmark og Letland.

Hvorfor de siger nej.

I letland er det et problem at få banker investor til at tro på landbrug som en forretning , selv de banker der er ejet af udenlandske selskaber.

Banker i Danmark kan eller vil ikke hjælpe når man ikke har fast adresse i Danmark.

Landbrug i Danmark har ingen penge , de kan lige holde skindet på næsen.

Og lige til sidst

Hvad jeg selv har

En lille ejendom på 10 hektar

En telefon der koster 200 kroner

En Mazda 323 fra 1990.

Og det vigtigste troen på at det lykkes, for det skal det

Mvh

Brian

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ik starte med det antal hektar du har råd til og evt. slå dig sammen med en anden og dele om et stykke jord?

Mvh Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens og tak for dit svar.

jo det kunne jeg godt, men jeg kan ikke leve af det, jeg vil stadigvæk være tvunget til at arbejde i det store udland, det er små landbrug som er der over de har måske 2 hektar.

Mvh

Brian

Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt at låne i Lettiske banker hvis ellers man har et godt projekt/budget som man kan fremlægge.

Jeg driver selv jord i Letland og du kan kontakte mig på mail tmk@post12.tele.dk  da jeg evt. kunne være interesseret i at lave en aftale om køb/forpagtning af jorden.

Hilsen

TK

 

 

 

Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er du stadig igang i letland. Mvh Erik

Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Jeg har med interesse læst dit opråb!

Grunden til at jeg skriver til skyldes at jeg selv lige har været i Letland og har fået interesse for at undersøge muligheden for at erhverve et Landbrug i Letland eller Litauen. Jeg vil derfor hører om du fandt en løsning på finansieringen  af dit jordkøb, og om jeg evt. må skrive til dig, hvis jeg har nogen spørgsmål angående køb af fast ejendom i Letland

med venlig hilsen

Finn

Tilmeldt 8. Nov 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian 

jeg har lige læst dit indlæg. Måske lidt sent 😊 Jeg kan måske hjælpe dig. Eller vi kan hjælpe hinanden..

Du kan evt. Kontakte mig på dette nummer. 

30127816. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)