Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

500.000 kr - men på bar bund. Hvad ville du gøre?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Lad mig starte ud med at skrive at jeg i forvejen er Amino bruger og sikkert har skrevet/snakket med mange af jer før. Er ikke just ny herinde, men har alligevel valgt at opstarte denne tråd som ny/anonym bruger. Håber på jeres forståelse og seriøse hjælp/råd.

Jeg har været så "heldig" at arve 500.000 DKK og har gang i nogle mindre projekter, som mange andre, men er ikke sted hvor jeg kan bruge/placere de penge mest optimalt.

Jeg ville meget gerne høre nogle af jer derude, hvad I ville gøre hvis I havde min mulighed også meget gerne fra nogen som måske har. Om det lige præcis er i det prisleje eller ej er vel egentlig underordnet.

Håber på en masse fornuftige idéer, råd, sparring og måske endda partnerskab hvis jeg kan se idéen og brænder for det.

Af projekter jeg beskæftiger mig med for tiden kan nævnes, musik produktion, sound branding, marketing, management, consulting osv.

Tak for jeres tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har noget hvor du tænker "Her kan jeg bruge disse peneg fornutigt!" eller noget i den stil så syntes jeg egentligt du skal gemme dem til at du engang for en god ide.

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Enig med Jacob, du skal passe godt på disse penge. De er hurtige at bruge, men det tager lidt tid at skrabe dem sammen.

Tæn dig godt om inden du kaster dig ud i noget

Fra Fredericia
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja i banken med dem, evt i sikre investeringer...

Moving-u.dk, flytning til udlandet, billig udenlandsflytning, flytte til udlandet.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er med på at satse risikovillig kapital på det - indlysende til gensidig fordel og noget du finder spændende og rimeligt, så har jeg måske et projekt som stort set kun kan blive en succes og jeg er ikke en fantast. Jeg harfx  en udtalelse fra et fx CAT-SCIENCE,  en investeringsfond,  hvor direktøren for projektet udtrykker sin og bestyrelsens tilfredshed med mine resultater.

Ham jeg håber jeg starter noget med, der er nemlig lige én central ting til i forberedelserne der skal gå i 100% i orden før launch,  går frivilligt fra en højtlønnet toppost i en nordisk koncern, de ved det godt og er helt ok med det - god stil - for at starte op i samme branche.

Han har virkelig noget at handle med. Han vil helst gøre det uden en investor og også helst uden mig eller nogen som helst andre  for at beholde alle rettighederne selv, men hvis du kunne være frisk på at være sleeping partner uden - naturligvis til en god rente så vi kan komme endnu hurtigere afsted, så vil det måske være interessant for os alle. 

Noget for noget hedder det - og jeg håber selvfølgelig på at du er interesseret af ren egeninteresse, da jeg hellere end gerne selv vil investere i hans projekt og måske kan få ham til også at ville lade mig investere i hans projekt, hvis jeg har en anden med som vil ligge meget mere. Jeg er villig til at lade mine penge flyve først, hvis det går galt, men jeg har altså ikke en halv million til det - har penge i klemme til forrentning i et andet projekt, som jeg ikke bare kan trække ud.

Jeg er ikke nærig og vil til enhver tid hellere give 99 kr. for at få 100 end 0, fordi jeg er for nærig i mine aftaler.

Hvad ønsker du i rente om året -hvis du satser hele puljen på vores projekt? Vi kan selv skyde penge ind eller klare os uden investor, men hvis vi kan finde en investor som er med på at være medfinansiør naturligvis med tilfredsstillende garantier - vi fusker ikke - har tænkt mig at bruge så lidt som muligt ad gangen fx på annoncering så jeg først investerer, når jeg 

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :

... i medier og andet . Smider kun om mig med penge privat - aldrig på job - ellers kan man jo ikke gøre det privat vel? :)

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten som jeg skrev til en anden med overskud og eget firma - den bedste investering kunne jo være at udvide din forretning (endnu) en gang - når der er fisk skal der fiskes. Ja, vel er jeg interesseret i et samarbejde, men den aftale er jo kun god for dig, hvis den giver mere end at investere i din egen virksomhed.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

der vil nok komme mange forslag til dig, hvor du bliver bedt om at skyde penge ind.

Idéerne er mange, men det er de færreste som ønsker at satse sine egne penge. Nogle af idéerne ser også fornuftige ud på papiret.

Skriver ikke dette for at være negativ, men der er mange som lever af at få andre til at satse deres penge og aldrig selv satser noget.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hdam - så rigtigt. Rådet må være aldrig at skrive under på noget uden man har fået rådgivning af fx egen  advokat, revisor - kan være for dyrt at spare småpengene der. Men bare husk en advokat kun garanterer om det er en lovlig forretning - ikke om det bliver en god forretning.

Og så sikre sig at dem man investerer hos selv medinvesterer eller andre forbehold der sikrer at man ikke har sendt penge efter en som pludselig fik lyst til at blive damefrisør i stedet for at drive den webshop man startede sammen for at digte et eksempel.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Herning
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Jysk Skridsikring Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Én ting er sikkert. Jo mere du holder på pengene, jo mindre får du ud af dem. Forstået på den måde, at de hurtigst muligt skal ud og forvandles til noget nyttigt. Jo længere du venter med at beslutte dig, bliver pengene en byrde og en pestilens for dig, som du bruger alt for meget energi på at placere i tankerne.

Spørgsmålet er så om du er den meget forsigtige type, der går med både livrem og seler eller du er den spontane type, der kaster dig over det første det bedste, du føler vil give dig tilfredsstillelse og forløsning.

Hvis du har problemer med at finde det rigtige at kaste pengene i, vil jeg råde dig til noget helt andet.

Nemlig at bruge pengene på dig selv og tage et halvt sabbatår eller et helt, hvor du foretager dig det, du inderst inde, har allermest lyst til, men som du aldrig har haft råd til. Skid hul i andres gode idéer om hvordan du på sigt får mest ud af pengene. Der er lige så mange meninger om det, som der er aminoer - og du er den eneste, der kan mærke, hvad din mavefornemmelse siger dig. Og ofte er den den og ikke eksperternes råd, man skal lytte efter.

En rejse jorden rundt for eksempel vil kunne give dig langt mere indsigt og erfaring end de bedste råd om investeringsmuligheder.

Penge er kun penge og skal bruges. Og når der ikke er flere, kommer der altid flere på den ene eller anden måde. Det er en naturlov, hvis man bare ikke sætter sig hen og triller tommelfingre i håb om, at chancerne kommer forbi af sig selv. De skal opsøges. Ligesom mange tror, at troen flytter bjerge. Det kan den gøre - men kun hvis man tager en gevaldig stor skovl med og er villig til at bruge den.

Nu kom jeg vist uden for emnet på denne tråd. Beklager.

Mvh

Helge

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)