Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En eller flere Facebook sider for ét brand/hjemmeside

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at få udviklet markedsføringsstrategien for min kommende hjemmeside, og her vil jeg koncentrere mig meget om de sociale medier.

Sagen er den at min kommende hjemmeside vil være det "sorte får" i branchen, det vil sige at den går stik imod resten af, ja - cykelbranchen. Hjemmesiden vil nemlig lære brugerne selv at reparere og vedligeholde deres cykler.

Jeg har allerede én Facebook side hvor jeg deler tips og tricks med mine "fans": "Tips og tricks til alle cyklister". Jeg har netop læst Thomas Bigums fantastiske blogindlæg, og har nu også oprettet en side med navnet "Alle os som hader når cyklen skal på værksted", som endnu ikke er gjort tilgængelig for offentligheden. Jeg har oprettet den nye side for at få fat i flere af dem som hader når cyklen skal på værksted (de må jo være reelle kandidater til at benytte sig af min hjemmeside). 

Spørgsmålet er nu om jeg skal satse på flere Facebook sider til min hjemmeside? Altså:

1. Den "venlige" side hvor jeg deler små tips og tricks med mine "fans" - læs: en form for positiv community.
2. Den mere "onde" side hvor jeg ønsker at skabe debat om værksteder, deres leveringstider, priser, m.v. ved at opfordre brugerne til at komme med deres erfaringer og meninger uden at jeg selv går ind og deltager i negativiteten. - læs: en form for mere "negativt" community.

Og skal jeg eventuelt supplere op med en officiel Facebook side for min hjemmeside, så jeg i realiteten har 3 sider hvoraf den ene er officiel og de to andre "uofficielle"?

Ét eller andet siger mig at jeg kommer til at nå ud til en større målgruppe og giver mere effekt med 2-3 forskellige Facebook-sider, men jeg er alligevel i tvivl om det er en god ide... Hvad siger eksperterne?

Med Venlig Hilsen

Morten

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville satse på en facebook side det vil virke mest seriøst for mig

desuden vis kun laver en facebook side kan du lettere klare de andre medier google plus og twitter at sprede sig er vigtigt når man vil ud med sit budskab og man er kun et menneske, så det er begrænset hvor meget man kan være aktive alle steder, et sted meget aktive, vil jeg klart sige er bedste end 3 steder der er ½ aktive

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar Mikael, det var lidt de ting jeg havde i mine overvejelser. 

Som sådan tror jeg dog ikke at det vil være et problem med tiden med de tre stykker + G+ og Twitter, men der kan måske alligevel være noget om snakken..

Hvis der er andre som har indvendinger, må de gerne kæfte op Big Smile

/ Morten

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Mikael siger; én side er mere end rigeligt.

Du løber kold i det, hvis du skal administrere flere communities, og som i sidste ende handler om den selv samme ting.

Så vælg én af siderne og giv den skalle der, og selvfølgelig udbred ordet til alle de andre steder som G+, Twitter osv.

Nu har jeg ikke lige været henne og se din hjemmeside, men har du ofte tips, tricks, nyheder, kan du med stor fordel bruge RSS også, og tilmelde dig steder som f.eks. Technorati o.l.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar :-)

Den med rss havde jeg ikke lige tænkt over, så det må jeg lige se på :-)

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar :-)

Den med rss havde jeg ikke lige tænkt over, så det må jeg lige se på :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Jeg synes også du skal nøjes med én Facebook Side, og i stedet fokusere kun på dén, så du kan give dine fans det bedste indhold. Brug siden til at fortælle din virksomheds historie samt om dens værdier og give fansene værdifuld indhold, som de tips og tricks som du nævner.

Lav en officiel side - det vil give dig mest mht. eksponering af dit brand på længere sigt.

Lav dele-venligt indhold, så dine fans kan få "virtuelle skulderklap" i form af likes og kommentarer fra vennerne, når de deler dine opslag (sjove opslag/billeder/videoer deles ofte). F.eks. er der mange "Bike Fails" på YouTube - post eksempelvis disse sammen med en kommentar, som "Ham her trænger vidst til at få repareret mere end bare cyklen! Del gerne ;)"

Hvis du ikke allerede har gjort det, vil jeg anbefale dig at downloade e-bogen om markedsføring på Facebook.  

God dag - samt held og lykke med siden!

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Bengtson:

Hej Morten

Jeg synes også du skal nøjes med én Facebook Side, og i stedet fokusere kun på dén, så du kan give dine fans det bedste indhold. Brug siden til at fortælle din virksomheds historie samt om dens værdier og give fansene værdifuld indhold, som de tips og tricks som du nævner.

Lav en officiel side - det vil give dig mest mht. eksponering af dit brand på længere sigt.

Lav dele-venligt indhold, så dine fans kan få "virtuelle skulderklap" i form af likes og kommentarer fra vennerne, når de deler dine opslag (sjove opslag/billeder/videoer deles ofte). F.eks. er der mange "Bike Fails" på YouTube - post eksempelvis disse sammen med en kommentar, som "Ham her trænger vidst til at få repareret mere end bare cyklen! Del gerne ;)"

Hvis du ikke allerede har gjort det, vil jeg anbefale dig at downloade e-bogen om markedsføring på Facebook.  

God dag - samt held og lykke med siden!

Super fedt indspark Kasper. Jeg har netop fået læs e-bogen og er blevet meget klogere. Jeg vil nu gå i gang med at få skabt én side som rammer min målgruppe perfekt.

Der fik du sgu lige 5 stjerner! Big Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Falk Nielsen:

Super fedt indspark Kasper. Jeg har netop fået læs e-bogen og er blevet meget klogere. Jeg vil nu gå i gang med at få skabt én side som rammer min målgruppe perfekt.

Der fik du sgu lige 5 stjerner! Big Smile

Det glæder mig at du kan bruge e-bogen :)

Du må have held og lykke med Facebook siden - Jeg siger tak for stjernerne!

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)