Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket betalingsmodul til webshop anbefales?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er ved at lave min webshop, men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilke betalingsmoduler i anbefaler.

Derudover ville jeg sætte stor pris på, hvis jeg kunne få hjælp/kort forklaring på hvordan man implementerer det på sit website.

Mange tak for hjælpen :)

Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey jeg har lige skrevet en artikel om dette ved opstart af webshop, selve artiklen er ikke helt færdig endnu, men vil gerne poste udklippet!

Betalingsmodul

Der findes en lang række betalingsmoduler som kan benyttes i forbindelse med en webshop, i denne guide vil vi diskuter to løsninger som repræsentere de forskellige problemstillinger når det kommer til betalingsmoduler. De to løsninger er opdelt således:

QuickPay

Når man undersøger løsningen fra Quickpay vil det umiddelbart virke som om at den ville være bedre end PayPal. Quickpay tillader betalinger fra Dankort (i modsætning til PayPal), problemet med Dankort er at Nets, som har monopol på teknologien, kræver at man har et abonnement hos dem ud over din aftale med betalingsløsnings udbyder. Desuden skal du have yderlige aftaler for understøttelse af Visa kort, MasterCard osv. som alt i alt står til 3750 kr.- for oprettelse, 2000 kr.- i årsabonnement, herudover er der gebyrer for transaktioner, som illustreret i denne tabel. En dybere beskrivelse af aftalerne kan findes her. Disse problemer er et generelt problem inden for de fleste betalingsløsninger, som gør det praktisk talt umuligt at benytte disse løsninger uden et betydeligt forventet afkast.

PayPal

For at løse problemet fra det overstående afsnit kan vi benytte os af en anden betalingsudbyder som PayPal eller Google Checkout, desværre er Google Checkout ikke tilgængelig i Danmark på nuværende tidspunkt, derfor fokusere vi på PayPal. PayPal fungerer ved at man har en konto hos dem, som man frit kan overfører penge til sin egen konto fra. Desuden er der et gebyr på 3.4% + 2,6 kr. for hvert køb som udgangspunkt, priserne kan findes her. Oprettelse af konto og opsættelse etc. gratis, hvilket gør denne løsnings type langt mere attraktiv for nyopstartende webshops og forretninger. Desværer har PayPal ikke en aftale med nets, hvilket gør at de ikke tager imod eksplicit Dankort, heldigvis udstedes de fleste Dankort som Visa-Dankort, hvilket gør det muligt at benytte i forbindelse med PayPal. PayPal understøtter betaling med MasterCard, Visa, American Express osv, som er ca det samme som den dyre ekstra aftale hos Quickpay.

Mvh

Morten @ cHosting.dk

cHosting.dk - Dansk webhotel med cPanel, LiteSpeed, 1-klik installer, nul oprettelses gebyrer og 30 dages fuld retur ret!

Tilmeldt 16. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 03:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har refereret til Quickpays information om abonnement, som skriver at for kun dankort står man til at skulle betale 1000kr. om året(dog kun 250 i oprettelse), og yderligt for visa/mastercard(se http://i.imgur.com/Qc52n.png ). På siden du har linket skriver de 180 kr./mrd. hvilket løber op i 2160 kr om året, oprettelsen(etabelering) er de så ikke helt sikker på, på siden skriver de rigtigt nok 400 kr. for startpakken, men inde på prislisten står den til 1000 kr. http://i.imgur.com/veEca.png

Det ser stadig ud til at løbe op i et væsentligt abonnement

Mvh

Morten @ cHosting.dk

cHosting.dk - Dansk webhotel med cPanel, LiteSpeed, 1-klik installer, nul oprettelses gebyrer og 30 dages fuld retur ret!

Tilmeldt 16. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 03:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen.

Men fungerer PayPal så sådan, at det kun er mig, som indehaver af hjemmesiden, der skal have en konto hos PayPal? Eller skal køberen også have en konto hos PayPal for at kunne betale med sit Visakort?

Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 03:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt at tillade betalinger uden log ind på Paypal, hvis det ikke er slået til fra start af så kan du helt sikkert slå det til under din Paypal indstillinger for butiks kontoen!

Mvh

Morten @ cHosting.dk

cHosting.dk - Dansk webhotel med cPanel, LiteSpeed, 1-klik installer, nul oprettelses gebyrer og 30 dages fuld retur ret!

Tilmeldt 16. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 03:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak for hjælpen :).

Ved du hvordan man implementerer PayPals system til din webshop?

Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 03:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken slags webshop er det? har prøvet at manuelt implementere den ja, men ved at til fx. OpenCart etc. findes der indbygget tilføjelser til at håndtere det!

cHosting.dk - Dansk webhotel med cPanel, LiteSpeed, 1-klik installer, nul oprettelses gebyrer og 30 dages fuld retur ret!

Tilmeldt 16. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 03:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bare bygget en helt almindelig side i HTML, CSS og Javascript i Dreamweaver.

Er der noget bestemt du skal vide?

Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 03:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er ret besværligt at implementere manuelt vil foreslå at du i stedet for begynder at kigge på et e-commerce system, det kræver som minimum kendskab til fx. php og en sql backend.

Hvis du allerede har et design som du meget gerne vil have udført bør du nok forsøge at sætte dig ind i at tilpasse et e-commerce system så det kommer til at ligne, frem for at forsøge at opbygge dit eget. Desværre er det ikke særligt brugervenligt at opsætte et betalings system manuelt, hvis det skal understøtte dynamiske produkter.

Det skal dog siges at det vist nok er muligt at oprette nogle statiske produkter inde på Paypal, og så indsætte en "Køb" knap. Men personligt vil jeg foreslå at se på et system som er gennemtestet og stabilt som de mange gratis e-commerce systemer.

Mvh

Morten @ cHosting.dk

cHosting.dk - Dansk webhotel med cPanel, LiteSpeed, 1-klik installer, nul oprettelses gebyrer og 30 dages fuld retur ret!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)