Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal besøge en dansk vinbonde, hvad vil du vide?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Fredag morgen skal jeg besøge Lisbet og Claus, der har Henley Park Winery, lige uden for Perth Australien.
Så har du drømt om at lave vin, så kan du her i debatten fortælle mig hvad jeg skal spørge om :-)
Du kan se dem her:
http://www.henleywine.com/

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er pinligt altid at være den første der svarer, men sådan er det jo med tidsforskellen Smile

Jeg hørte at Frankrig for nylig er begyndt at hive thailandske vinbonder over på besøg for at få hjælp med dyrkning af druer da gennemsnitstemperaturen er stigende.

Hvad gør man når temperaturen i Perth svinger mellem 10-42 grader, og hvad er de største daglige udfordringer i forbindelse med dyrkningen.

Tilmeldt 2. Jul 11
Indlæg ialt: 27
Fra  setyourmind.dk Skrevet kl. 05:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad motiverede dem til at være vin-avler?

Hilsen Daniel

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Super spørgsmål.
Er der andre der vil vide noget, så er det nu :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

en ting til, kom ind på hvordan han markedesfører sig overfor mere etablerede brands fra Frankrig, Italien Californien....

Hvorfor skal folk købe hans vin fremfor vin fra Frankrig, Italien og Californien og hvad gør han, for at kunne få bedre priser for sin vin?

p.s. jeg ved ikke et hammerslag om vin men gætter på at vin fra  Frankrig, Italien Californien har mere snop værdi, og at folk derfor vil beale mere for det..?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 05:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved stort set intet om vin og drikker det kun ved sjældne lejligheder, men here goes:

Da I overtog stedet var der allerede produktion af vine. Hvor stor en del af arealet har I beplantet selv og hvor lang tid går der fra planten er sat i jorden til der begynder at komme afkast i form af druer der kan bruges til vinproduktion?

Har I forsikring imod vejrfænomener? Jeg tænker på man måske kan miste et helt års indtægt hvis vejret fejler. Hvilke udfordringer har I generelt med vejret i Perth, er der regntid og tørketid og hvad er udfordringerne evt. omkring det?

Er dyrkning i Australien mest at sammenligne med Frankrig eller Chile? (jeg har hørt at chile er tørt hvorfor man stort set ikke behøver at spraye med svamedræbende midler modsat Frankring).

Hvad er jeres største eksportmarkeder? Her i Indonesien hvor jeg opholder mig er det ofte der er Australsk vin på menukortet, hvilket nok til dels skyldes den korte afstand. Hvor meget eksporterer I til asiatiske lande og hvor meget til Europa og USA?

Er dyrkning af vin bedst hvis det ikke er alt for varmt. Jeg bor i nærheden af et bjerg og der dyrkes både grøntsager og vindruer til spisning. Jeg har overvejet om det er fordi jorden ikke tørrer ud nær så hurtigt at man dyrker druer på bjerget eller om vinen har bedre af lidt koldere klima end neden for bjerget.

Hvad er jeres fremtidsplaner omkring jeres sted?. Jeg kan se I går meget op i kvalitet, hvilket jo er nødvendigt for en lille vingård som jeres, har I planer om at udvide dyrkningsarealet og hvad er generelt jeres drøm 10-15 år frem?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)