Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering af WordPress

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Her er lige lidt om søgemaskineoptimering af WordPress jeg har fundet frem til for at undgå Duplicate Content, men hvis der er forslag til forbedringer der det særdeles velkomment.

Jeg læser så tit om de to plugins "WordPress SEO" og "All In One SEO", samt at man skal huske at indstille permalinks rigtigt. Nu tager jeg lige nogle af de andre "huller", og hvis I har feedback er det velkomment. 

Jeg har indsat følgende følgende kode i filen .htaccess - lige før det med det kode WordPress selv har lavet "# BEGIN WordPress":
 

RewriteEngine on

# Laver en 301 Redirect fra eksempelvis
#"wwwtilfældige-bogstaverwww.streetpatrol.dk/webbureau/ til
# streetpatrol.dk/webbureau/
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^streetpatrol\.dk$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://streetpatrol.dk/$1 [R=301,L]

# Laver en 301 Redirect fra den "midlertidige URL"
# som i virkeligheden er permanent hos eksempelvis 
# UnoEuro laver ens rigtige domæne.
# Hos Surftown kan du slå den fra
# på en knap i kontrolpanelet

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^streetpatrol.dk.linux10.unoeuro-server.com
RewriteRule ^(.*)$ http://streetpatrol.dk/$1 [R=301,L]


Det ser ud til at det hele virker rigtigt fint. Jeg er ikke 100% sikker mht brugen af "L". Jeg har læst at det er står for "last" og dermed er en slags "break". Jeg kan ikke helt gennemskue om det er mest hensigtsmæssigt at bruge dem her. Den bliver jo også brugt to gange i min autogenererede kode.

__________________________

Mht plugins, så har jeg udover at bruge "WordPress SEO", fundet frem til et plugin, der automatisk laver 301 Redirect fra en url med store bogstaver til små bogstaver. Jeg har dog også fundet ud af at lave denne funktion i HTACCESS, men tror det er bedre at det er en PHP funktion af hensyn til performance? HTACCESS metoden gik ud på at løbe hvert eneste bogstav igennem i HTACESS filen, da man ikke kunne bruge "RewriteMap lc int:tolower" uden adgang til httpd.conf på et webhotel. Så vidt jeg forstår det, skal .HTACESS filen loades hver gang noget skal loades, så jeg vil helst have den så tynd som muligt. Jeg fandt dette plugin, der ser ud til at virke fint. Den gør at du fjerner risikoen for at en side som eksempelvis streetpatrol.dk/webbureau/ bliver indekseret som streetpatrol.dk/WebBureaU/ også.
http://wordpress.org/extend/plugins/permalowercase301/

 _____________________________

Næste skridt er 404 meddelser - når noget ikke findes. Her fandt jeg følgende plugin, som automatisk laver 301 Redirects til det mest passende. Det er ikke altid den laver noget passende, men i stedet måske endda putter et link ind. Det kan dog fjernes under settings af dette plugin, hvor et flueben skal hakkes af. Jeg har dog valgt at udskifte 404.php med en side, der automatisk så laver en 301 Redirect til forsiden.
Plugin'et der hedder "404 Redirected" finder du her:
http://wordpress.org/extend/plugins/404-redirected/ 
Hvis du også vil fange alt det den første ikke fanger kan du udskifte filen 404.php i dit tema. Filen kan du downloade her:
http://streetpatrol.dk/downloads/404.zip

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

En fin liste du har lavet dig der, og den dækker mange af de problemer der kan opstå med fx dobbelt indhold.

Gita Street:
# Laver en 301 Redirect fra eksempelvis
#"wwwtilfældige-bogstaverwww.streetpatrol.dk/webbureau/ til
# streetpatrol.dk/webbureau/
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^streetpatrol\.dk$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://streetpatrol.dk/$1 [R=301,L]

Du skal være opmærksom på, eller folk skal i hvert fald være opmærksom på at hvis man fx køre multisite, vil ovenstående gøre så det ikke virker som det skal, da den jo i grunden siger, hvis ikke domænet starter med domæne.dk, skal du redirecte dertil.

Jeg personligt ville lave denne del i PHP, mest fordi jeg gerne vil holde så meget som muligt uden for htaccess. tror endda at man ville kunne implementere dette i 404 redirected pluginet du snakker om.

Gita Street:
Mht plugins, så har jeg udover at bruge "WordPress SEO", fundet frem til et plugin, der automatisk laver 301 Redirect fra en url med store bogstaver til små bogstaver. Jeg har dog også fundet ud af at lave denne funktion i HTACCESS, men tror det er bedre at det er en PHP funktion af hensyn til performance?
Ja det er bedre med en PHP løsning, da man med htaccess nemt kan lave rav i den, forstået på den måde at det også kan komme til at gælde filer, og at det kommer meget an på den opsætning man har lavet.

og ja rigtig nok som du selv er inde på, så læses htaccess HVER GANG en fil eller en side læses, billeder, grafikker, html etc. og jo større htaccess filen er jo langsommere går det jo :)

Så PHP løsningen er og bliver den bedste.

Gita Street:
Næste skridt er 404 meddelser - når noget ikke findes. Her fandt jeg følgende plugin, som automatisk laver 301 Redirects til det mest passende. Det er ikke altid den laver noget passende, men i stedet måske endda putter et link ind. Det kan dog fjernes under settings af dette plugin, hvor et flueben skal hakkes af. Jeg har dog valgt at udskifte 404.php med en side, der automatisk så laver en 301 Redirect til forsiden.
Plugin'et der hedder "404 Redirected" finder du her:
http://wordpress.org/extend/plugins/404-redirected/ 
Hvis du også vil fange alt det den første ikke fanger kan du udskifte filen 404.php i dit tema. Filen kan du downloade her:
http://streetpatrol.dk/downloads/404.zip
Hvorfor ikke bare forbedre pluginet så der ikke opstår så mange af de 404 sider? og hvis der så alligevel gjorde det, så redirecte til forsiden, som du er inde på. Det tror jeg at jeg ville gøre i stedet for ligesom det at jeg i det plugin ville sikre mod subdomæner i alverdens afskygninger.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Hvorfor ikke bare forbedre pluginet så der ikke opstår så mange af de 404 sider? og hvis der så alligevel gjorde det, så redirecte til forsiden, som du er inde på. Det tror jeg at jeg ville gøre i stedet for ligesom det at jeg i det plugin ville sikre mod subdomæner i alverdens afskygninger.

Tak for supergod feedback, Kim. Det er rigtigt mange år siden jeg har arbejdet med PHP og WordPress begyndte jeg først at fordybe mig i sidste år. Jeg er ikke nået til at se på udvikling af plugins, så den logiske forklaring er at jeg er lidt newbie hvad det angår. Da jeg kom herind og blev aktiv sidste år var jeg på Umbraco og .NET vognen, men det gør selvfølgelig at det ikke er så svært at lære. Især når man også får god info fra jer erfarne herinde.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

KTJ-Media.dk:
Hvorfor ikke bare forbedre pluginet så der ikke opstår så mange af de 404 sider? og hvis der så alligevel gjorde det, så redirecte til forsiden, som du er inde på. Det tror jeg at jeg ville gøre i stedet for ligesom det at jeg i det plugin ville sikre mod subdomæner i alverdens afskygninger.

Tak for supergod feedback, Kim. Det er rigtigt mange år siden jeg har arbejdet med PHP og WordPress begyndte jeg først at fordybe mig i sidste år. Jeg er ikke nået til at se på udvikling af plugins, så den logiske forklaring er at jeg er lidt newbie hvad det angår. Da jeg kom herind og blev aktiv sidste år var jeg på Umbraco og .NET vognen, men det gør selvfølgelig at det ikke er så svært at lære. 

Det var så lidt, det er som regel nemmere at tilpasse et modul frem for at bygge sit helt eget :)

Men egentlig burde alle de ting du nævner være en del af  404 redirected. ved ikke hvorfor det ikke lige er det... eller endnu bedre... en del af WP :) men det kommer nok først om en del år.

Mener dog også at man kan gøre pluginet mere eller mindre følsomt, altså hvis den fx ikke lige finder det man søgte, så kan man prøve at justere den, så der er større sandsynlighed for at den finder noget relevant. Det er i hvert fald bedre end at redirecte til forsiden, at den finer noget som er mere relevant :) men det har vi jo snakket om på et tidspunkt.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, pluginet har følsomhedssettings.

Når udvikleren dog får et link som standard, hvis der er 404, så kunne jeg godt mistænke at han forståeligt nok har sat settings lidt derefter. Men vedkommende har lavet dem så man kan indstille det :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

Ja, pluginet har følsomhedssettings.

Når udvikleren dog får et link som standard, hvis der er 404, så kunne jeg godt mistænke at han forståeligt nok har sat settings lidt derefter. Men vedkommende har lavet dem så man kan indstille det :-)

:) ja, jeg kan huske da jeg i sin tid prøvede det plugin, så fangede den nada før jeg satte følsomheden højt.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
ja, jeg kan huske da jeg i sin tid prøvede det plugin, så fangede den nada før jeg satte følsomheden højt.

Det gjorde den da jeg testede uden at have indstillet. Kan dog nu se den laver ravage med at omdirigere mine feeds.

UPDATE: Indtil videre kan jeg anbefale at DROPPE plugin'et "404 Redirected" da den redirecter feeds. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

KTJ-Media.dk:
ja, jeg kan huske da jeg i sin tid prøvede det plugin, så fangede den nada før jeg satte følsomheden højt.

Det gjorde den da jeg testede uden at have indstillet. Kan dog nu se den laver ravage med at omdirigere mine feeds.

Jeg testede det også for et godt stykke tid siden, og på en side som ikke havde ret mange sider og indlæg, ialt 5. Men uanset hvad jeg skrev på det tidspunkt, så var det 1 ud af 20 som ramte noget, selvom jeg fx skrev det der stod i et indlæg. så der er bestemt plads til nogle forbedringer af pluginet, også i dag. men det er der jo altid :)

ok, det har jeg ikke set den gøre før.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KTJ-Media.dk:
Men uanset hvad jeg skrev på det tidspunkt, så var det 1 ud af 20 som ramte noget, selvom jeg fx skrev det der stod i et indlæg. så der er bestemt plads til nogle forbedringer af pluginet, også i dag. men det er der jo altid :)

Det var den oplevelse jeg selv havde af det andet alternativ jeg fandt "Smart 404" eller sådan noget. Min side har dog ikke så meget indhold, så manuelt at lave noget i "Redirection" er til at overskue. 

Den sidste plugin-henvisning ville jeg slette hvis jeg kunne (efter jeg så min log efter et stykke tid), da den jo alligevel ikke har med DC at gøre - men dog den form for seo-optimering jeg har lært om fra netop dig :-) 

Den med hvis det var eksempelvis w.domæne.dk gjorde Thomas Frost opmærksom på i en anden tråd. Jeg havde egentligt fikset dette problem i Umbraco, men havde åbenbart glemt det i WordPress. 

Det er sgu superfedt at have adgang til viden fra SEO-folk på Amino.dk og E-Universe.dk fra dygtige folk som blandt andet Kim Tetzlaff, Thomas Frost, Jimi Hove, Thomas Rosenstand og Frank Hellerup Madsen

Jeg kan kun anbefale enhver iværksætter at følge folk der beskæftiger sig med "lidt af det samme".
Det er sgu langt over at få en "praktikplads" på et af de mest førende mediehuse ;.)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 05:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Gita Street:

KTJ-Media.dk:
Men uanset hvad jeg skrev på det tidspunkt, så var det 1 ud af 20 som ramte noget, selvom jeg fx skrev det der stod i et indlæg. så der er bestemt plads til nogle forbedringer af pluginet, også i dag. men det er der jo altid :)

Det var den oplevelse jeg selv havde af det andet alternativ jeg fandt "Smart 404" eller sådan noget. Min side har dog ikke så meget indhold, så manuelt at lave noget i "Redirection" er til at overskue. 

Den sidste plugin-henvisning ville jeg slette hvis jeg kunne (efter jeg så min log efter et stykke tid), da den jo alligevel ikke har med DC at gøre - men dog den form for seo-optimering jeg har lært om fra netop dig :-) 

Den med hvis det var eksempelvis w.domæne.dk gjorde Thomas Frost opmærksom på i en anden tråd. Jeg havde egentligt fikset dette problem i Umbraco, men havde åbenbart glemt det i WordPress. 

Det er sgu superfedt at have adgang til viden fra SEO-folk på Amino.dk og E-Universe.dk fra dygtige folk som blandt andet Kim Tetzlaff, Thomas Frost, Jimi Hove, Thomas Rosenstand og Frank Hellerup Madsen

Jeg kan kun anbefale enhver iværksætter at følge folk der beskæftiger sig med "lidt af det samme".
Det er sgu langt over at få en "praktikplads" på et af de mest førende mediehuse ;.)

Hej Gita

Ja det er superfedt at vi kan lære af hinanden, og som jeg har skrevet til dig tidligere går det også den anden vej, jeg er også blevet inspireret af nogle af dine måder at gøre tingene på, så det går bestemt begge vejeYes.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)