Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye SU regler ift VSO?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, og har tidligere sidste år søgt rundt på internettet omkring VSO og hvorvidt man kan lade penge stå i sin virksomhed og derfor undgå at det beløb der stod i virksomheden, blev betragtet ift SU grænsen. Der er også adskillige indlæg herinde, der peger på at det kan man fint.

Går man derimod ind på SU's hjemmeside, så er der hvad jeg mener er en ny-oprettet side, som jeg ikke har lagt mærke til før (Som måske er ny i 2012?), som meget klart får nogen store alarmer til at ringe for mig...

 http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/indkomst/egenvirksomhed/Sider/default.aspx 

Siden påstår at har man optjent overskud i virksomhed, så tæller overskuddet med i egenindkomsten - Og derfor SU loftet.

Har jeg, og alle andre der benytter VSO til dette formål, pludseligt et kæmpe problem? Og er denne regel ny for 2012, eller var den der i 2011? Jeg kan ikke finde noget som helst der diskuterer den via Google, desværre.

Hjælp!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nope..reglen gælder, såfremt man ikke benytter VSO.

Så nul problemos.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha, puha. Falsk alarm :) Nu vi er ved den tankegang, der står at AM bidrag ikke regnes med. Betyder det, at det jeg skal sørge for er 103.500kr (12 måneder af videregående), er resultat af virksomhed efter AM bidrag er trukket fra? (Altså, at resultat af virksomhed kan være 112.500kr, som er 103.500kr efter 8% AM bidrag er trukket fra).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej..du betaler ikke AM-bidrag, når du opsparer i VSO.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg med på. Jeg tror måske jeg stillede spørgsmålet forkert.

Fribeløbet for mig er 103.500kr ifølge SU.dk. Og ifølge Indkomst siden på SU.dk tæller AM bidrag ikke med som en del af min indkomst. 

Af 103.500kr, er 8280kr AM bidrag. Derfor har jeg haft en indkomst på 95.220kr i forhold til SU's fribeløb, hvis resultat af virksomhed er 103.500kr

Af 112.500kr, er 9000kr AM bidrag. Derfor har jeg haft en indkomst på 103.500kr i forhold til SU's fribeløb, hvis resultat af virksomhed er 112.500kr

Er det mig der har forstået dette forkert?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mest logiske svar må være, at du må tjene 112.500kr før AM-bidrag. Men om det er sådan det forholder sig kan jeg desværre ikke svare på - det er jo ikke altid SKAT er kendt for at være logiske ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja..det må klart være for AM-bidrag.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)