Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangeårig Aminoer gået konkurs !

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Sølvfisken:
bankernes stramning i finanskrise tider.

Pågældende tidligere pengeinstitutter (2) er begge gået konkurs for ca. 1 år siden. Og det sidste for ca. ½ år siden.

De tidligere medarbejder fulgte med over i det nye og nuværende pengeinstitut, som overtog resterne sammen med Finansiel Stabilitet.

Han selv var i den "sunde del " Altså hos pengeinstituttet og ikke hos staten/Finansiel Stabilitet.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 17:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det er en lidt "pudsig" tråd denne her, da man snakker om en tilsyneladende mange kender og ved hvem er, jeg har ingen anelse og jeg har da også være med herinde nogle år efterhånden :)

Alle snakker om en/noget de ikke rigtig ved hvad er, det er lidt pudsigt syntes jeg.

Indrømmet jeg er da nysgerrig, men uanset om det er en "gammel" Amino eller en ny er det sgu synd og skam alligevel efter min mening.

Uanset hvem det er kommer det vel frem på et tidspunkt, så hvorfor ikke lukke posen helt op, hvis det er en "kendt" Amino er jeg sikker på at mange gerne vil skrive et enten trøstende ord eller måske ligefrem komme med et tilbud om hjælp til at komme på benene igen.

Nå, var bare min tanker og uanset hvem du måtte være ønsker jeg dig held og lykke og op med humøret, det skal nok gå, sund dig lidt og kom ind i kampen igen, der er stadig plads til dig !!

Best regards

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 17:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Den 20 i næste måned har jeg haft forretninger i USA i 30 år - nu i 37 Stater.

Hvorfor skulle det være bedre at gå konkurs i USA end i Danmark?

Jeg forstår det ikke!

I USA kommer du til at bo i en papkasse under en bro hvis du går konkurs, - og du kan tage ungerne og konen med. Sådan er det jo ikke i Danmark, - trods alt.

Skammen ved at gå konkurs er ikke mindre i USA, for her har man et begreb der hedder "breadwinner" (evnen til at forsørge) og det går man rigtig meget op i. Det er også vigtigt at holde facaden, for mange amerikanere er meget overfladiske, så når man er lidt "frisk" på det der med at gå konkurs, så skyldes det nok mest af alt at man pinedød er nødt til at komme videre i livet fordi det sociale sikkerhedsnet er meget stormasket i forhold til det danske. Til gengæld er det rigtigt sundt at kende til pengenes værdi, og den indsigt får man desværre først når man for alvor har prøvet at mangle dem. Derfor er amerikanske forretningsdrivende glade for folk der har prøvet en konkurs, - de er nemlig oftest lidt mere ydmyge når det kommer til at fakturere i forhold til ydelsen. Så man skal nok være lidt varsom med at "oversætte" forskellige bøger og foredrag om den slags direkte til danske forhold.

Hvad man til gengæld kan lære af amerikanerne, er værdien af netværk. Vi danskere er simpelthen for stupide når det kommer til at låne penge til et firma, og bankens aktionærer griner hele vejen hen til banken. Vi står med hatten i hånden "for vi vil så gerne være iværksættere" - at vi går med på hvad som helst. Ublu ågerrenter på overtræk og ikke noget som helst andet end promiller den anden vej når kontoen bugner inden moms og skat forfalder, - det er hverdagen for de fleste små selvstændige.

I USA er det nemmere at komme ud af gælden, - simpelthen fordi amerikanerne betragter det som noget helt naturligt at der er en risiko forbundet ved at sælge en hundrelap for mere end hundrede, og de ville blive grønne misundelse hvis de kendte til danske bankers forretningsvilkår og tro at Danmark var en stat i USSR :)

Der findes netværk på Amino der kan hjælpe, men de fleste er ikke så aktive i debatten, fordi vi på Amino er i en periode hvor de helt unge boltrer sig med affiliate og dropshipping, - og det giver jo gudskelov ikke så mange økonomiske skrammer, og kræver heller ikke det helt store i andre henseender. Det skal der bestemt også være plads til, - men har man en forretning af den mere traditionelle slags skal man altså gøre sig lidt mere umage med at skaffe sig sit netværk på Amino.

For netværk skal der til! De største problemer ved en konkurs i Danmark sidder mellem ørerne, og får man pustet lidt frisk luft ind dèr, - så behøver det ikke være så slemt endda.

Så held og lykke fremover til den uheldige, og jeg ønsker det bedste for dig og din familie.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kim Boldig:
Uanset hvem det er kommer det vel frem på et tidspunkt, så hvorfor ikke lukke posen helt op, hvis det er en "kendt" Amino er jeg sikker på at mange gerne vil skrive et enten trøstende ord eller måske ligefrem komme med et tilbud om hjælp til at komme på benene igen.

"Posen" skal så aldrig åbnes i offentligt forum, før vedkommende selv vil.

Har han gravet sig ned, har han jo nok behov for dette.

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 17:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Må tilstå, jeg ikke helt forstår formålet med dette indlæg? Misforstå mig ikke, jeg påstår ikke, at trådstarter Ib Abilgaard er "i ond tro", jeg er bare ret lost, hvad angår, hvorfor denne tråd skulle være i den konkursramtes bedste interesse!? Sad

Hvis jeg var den pågældende, der var gået konkurs, så ville jeg helst have lov til at være i fred, undgå spekulationer, slippe for at besvare mails fra en lang række personer, der ikke kender mig personligt, og så bare få lov til at "slikke mine sår i fred og ro".

Jeg er 99 % sikker på, hvem den konkursramte er (i kraft af en af Ib's tidligere tråde), men nej, undlad venligst at skrive til mig og spørge, da jeg ikke ønsker at "udlevere" vedkommende.

PS! Jeg håber ærligt og oprigtigt, at vedkommende kommer ovenpå igen og har mod på at satse på et liv som iværksætter igen på et senere tidspunkt!

Jeg ønsker dig det bedste herfra!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Hvis det var mig, ville jeg være godt sur på dig IB Abildgaard!

Jeg skulle nok tale min egen sag efter at have sundet mig, og ville ikke finde mig i at 3. part

udbasunerer mine problemer.

Kan desværre ikke følge din tankegang.

Konkurser sker hver dag i DK, både for Aminoer og ikke Aminoer. 

 

MvH

Peter

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sikker på at Per mente det i den bedste mening. Men Per skrev til mig, uopfordret, og fortalte hvem det var. Jeg har ikke spurgt, og er ikke interesseret.

Jeg synes Martin eller en anden administrator skal fjerne den her tråd

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ps:

Noget helt andet, er at kreative onde mennesker, kan udnytte den her information. Jeg vil selvfølgelig ikke sige hvordan, men personen er sårbar nu, og har hverken brug for at blive udstillet, eller udnyttet

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:
Jeg er sikker på at Per mente det i den bedste mening. Men Per skrev til mig, uopfordret, og fortalte hvem det var. Jeg har ikke spurgt, og er ikke interesseret.

Går ud fra at du mener Ib?

Men uanset hvem det er, bryder jeg mig ikke om det. Jeg har ved et par lejligheder været lidt efter "stridens kerne", og beskyldt ham for "sladder". Og jeg synes faktisk mest af alt at denne tråd hører til i samme kategori, og det har han ikke fortjent. Uanset hvor nobelt tråden så er ment.

Jimi Hove:
Jeg synes Martin eller en anden administrator skal fjerne den her tråd

Enig.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)