Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangeårig Aminoer gået konkurs !

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 12:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror der er mange forskellige "kredse" her på Amino. Jeg har været med fra starten, og jeg har kein anung, om hvem vi taler om.

Men derfor er det altid trist at høre om konkurs. Jeg tror på at der kunne gøres meget mere fra kommunernes side hvad angår f.eks. væksrådgivere. Vi skal jo have en bestyrelse, men der er sikkert mange er ikke rigtig benytter sig af det reelt set. En vækstrådgiver kunne gå ind tidligt i forløbet og vejlede.

Jeg kan forstille mig at det må være hårdt. Men det kunne være rigtig spændende for os andre, om folk der har prøvet at gå konkurs (ikke bare lukket et firma, det har vi vel alle) og så fortælle os andre om det. Give erfaringerne videre.

Vi er gode til herinde at vejlede og hjælpe når det går godt for os selv, men måske ikke så gode (forståelligt) til at give videre af erfaringerne, når det er gået galt.

Måske kunne man starte en ny tråd der hedder: "Vores Fejl/Lessons learned" dele ud af ting man ikke burde have gjort, eller ting man har gjort for at komme videre etc.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael_N:
Har du selv oplevet en konkurs?

Jeg har engang dated en der engang har gået konkurs. Han har sikkert masser af gode år tilbage at sprælle videre i. Det er selvfølgelig ikke fedt at være fattig, men de bedste glæder i livet er alligevel gratis.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Thomas Frost:
Så mange gange i Danmark er det ikke kun kulturen der gør at man ser konkurs som et kæmpe problem og ikke kun et bump på vejen. Det kan rent faktisk gøre at du ikke kan starte noget op de næste 10-15 år af dit liv.

Ja, du har en pointe når det er sådan nogle omstændigheder. Der er også nogen, der slipper noget lettere udenom i Danmark når de starter et nyt selskab dagen efter ens forrige er gået konkurs. Er man konsulent er det heller ikke ligefrem dyrt at starte op igen. Især ikke som man som nogen beholder ens gamle domæner og bare omdirigerer dem til ens nye hjemmeside.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

Thomas Frost:
Så mange gange i Danmark er det ikke kun kulturen der gør at man ser konkurs som et kæmpe problem og ikke kun et bump på vejen. Det kan rent faktisk gøre at du ikke kan starte noget op de næste 10-15 år af dit liv.

Ja, du har en pointe når det er sådan nogle omstændigheder. Der er også nogen, der slipper noget lettere udenom i Danmark når de starter et nyt selskab dagen efter ens forrige er gået konkurs. Er man konsulent er det heller ikke ligefrem dyrt at starte op igen. Især ikke som man som nogen beholder ens gamle domæner og bare omdirigerer dem til ens nye hjemmeside.

Helt enig, der er nogen der bare starter op i andet navn dagen efter konkurs, men det er netop dem der ikke har satset hele friværdien som sikkerhed for firmalån.

Dem der bliver ramt personligt kan heller ikke bare starte op som konsulent da man skal betale alt hvad man tjener over et vist beløb til konkursboet.

Men enig i at mange bare starter op nemt og bekvemt, det kommer som sagt helt an på hvilken sikkerhed man har stillet ved gældsætning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan komme meget positivt ud af skidtet/konkursen

1. Han kan tage de mest rentable ideer ud af virksomheden og starte på en frisk med de ideer i en ny start-up. Måske kan en aminoer tage ham med som partner i sit projekt

2. Han har masser af iværksættererfaring til sit nye projekt- netværket er der også stadig

3. der er konkurser hver dag- firmaer kommer og forgår konstant. Thats just life

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Jensen:
Jeg læser herinde på regelmæssig basis, og jeg ved ikke hvem der refereres til. Derfor er det vel kun ultra faste debattører der ved hvem det er - hvilket også er fint.

Yes Lige præcis of du er den anden i tråden der læser herinde hverdag der ikke ved hvem det drejer sig om.

Nu har de som læser herinde meget og også mener de ved hvem det drejer sig. Har nu fået muligheden til at forholde sig til dette.

Det kommer alligevel offentlig ud.

Til nogle tidligere i tråden, bl.a. 

  •  @ igang, det er altid let og være bagklog og i særdeleshed på andres vegne.

Jeg har tidligere i tråden motiveret mine handlinger.

Ib Abildgaard

Råd & Mal 

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fokus:
Jeg har desværre også en formodning om, hvem det er.... Det kunne være rart om du ville slå din PM til,

Hej Fokus !

Den forstår jeg ikke ?

PM'eren virker for andre herinde.

Ib

Råd & Mal

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sindberg:
kein anung

Yes

Men sådan er vi jo så forskellige

Men dem som "kloger" sig på hvem der er tale om, kan jo nu sende en hilsen eller andre ting m.m.

Måske ligefrem et "tilbud til nogle"

Det bliver jo all9igevel offentlig på et eller andet tidspunkt.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Jeg har tidligere i tråden motiveret mine handlinger.

En rigtig god intension og tanke, som jeg rent faktisk tror både varmer og hjælper den pågældende person. Selv om den pågældende formentlig er nede i kulkælderen så vil al den positive energi i tråden blive velmodtaget.

/Henrik

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har på egen krop mærket at konkurs også kan skyldes bankernes stramning i finanskrise tider.

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)