Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangeårig Aminoer gået konkurs !

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kaffe & Co:
Men jeg bliver lidt ked af at man faktisk kan gætte hvem det er og at det ikke er en offentlig tilgængelig information -

Det var for mig en balance imellem det anonyme og dem som herinde har været med "længe nok", og som derfor er istand til, hvis de vil det sende en personlig hilsen m.m. Ovenikøbet tidligt i forløbet. Han har selv tilsyneladende "trukket alle stik". For disse skønnede jeg også at det var "nødvendigt" med så meget information som muligt, for at disse kunne videre researche.

Og hvem ved Søren og andre, han læser måske med herinde ? Og kan måske få nogle råd og opmuntninger På Amino er der også noget der hedder netværk. Til dette har jeg kun skrevet til de 3 af dem ("de vigtigste"), som formodentlig vil "sætte pris" på informationen.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 07:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gita Street:

En konkurs behøver ikke være enden af linjen. Det kan være chancen for et nyt forsøg (med større erfaring i bagagen). Eller chancen for at finde noget nyt, der er mere for en selv.




Har du selv oplevet en konkurs?
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 08:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Thomas Frost:

Så mange gange i Danmark er det ikke kun kulturen der gør at man ser konkurs som et kæmpe problem og ikke kun et bump på vejen. Det kan rent faktisk gøre at du ikke kan starte noget op de næste 10-15 år af dit liv.




Det har vel også inflydelse om det er et enkeltmandsvirksomhed eller om det er aps/as ?

Men jeg tror også at problemet er at folk ikke vil blande sig når det er ved at gå galt, at man møde op hos vedkommede og spørgervad har du gang i.

Eller feks at revisorn og andre råber vagt i gevær når det begynder at sejle.
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael_N:
Thomas Frost:

Så mange gange i Danmark er det ikke kun kulturen der gør at man ser konkurs som et kæmpe problem og ikke kun et bump på vejen. Det kan rent faktisk gøre at du ikke kan starte noget op de næste 10-15 år af dit liv.



Det har vel også inflydelse om det er et enkeltmandsvirksomhed eller om det er aps/as ?

Men jeg tror også at problemet er at folk ikke vil blande sig når det er ved at gå galt, at man møde op hos vedkommede og spørgervad har du gang i.

Eller feks at revisorn og andre råber vagt i gevær når det begynder at sejle.

Det kommer helt an på hvordan dit forretning er skruet sammen. I en hel del APS´er og A/S´er har ejeren fået lån i banken med sikkerhed i f.eks. sit hus. Når firmaet går konkurs ryger huset på tvang hvis ikke det kan sælges meget hurtigt. Pludselig kan man stå med 1 mill i gæld uden nogen værdier.

Det er ikke nødvendigvis virksomhedsformen der er afgørende, men om man har stiftet gæld og hvilke sikkerhed der er stillet for denne gæld.

Under alle omstændigheder så føler jeg med vedkommende, som jeg bestemt har indtryk af er en rigtigt god person og fin fyr.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
Under alle omstændigheder så føler jeg med vedkommende, som jeg bestemt har indtryk af er en rigtigt god person og fin fyr.

Yes

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 09:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kaffe & Co:
Men jeg bliver lidt ked af at man faktisk kan gætte hvem det er og at det ikke er en offentlig tilgængelig information - måske er det bare et spørgsmål om tid, men alligevel syntes jeg det måske er lige hurtigt nok at du kommer med 'nyheden', kunne jo være at mor ikke havde alle informationer.

Faktisk gælder det også selv om man gætter forkert, der er da nogle på Amino der passer til din beskrivelse, det er ikke mange og det ved man når man har været her et stykke tid og kender de personager der rumstere på Amino.

Jeg er daglig bruger og har ingen anelse om hvem personen er :)

Og fred være med det. Synes ikke der er noget lagt ud om hvem personen er.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ib

Jeg har desværre også en formodning om, hvem det er.... Det kunne være rart om du ville slå din PM til, så jeg kunne høre, om jeg har ret. Ikke fordi jeg er nysgerrig men det kunne være rart at vide, hvis det ikke er den person, hvis du forstår....

Jeg vil gerne sende den person en besked, men det er lidt svært at gøre den en lille smule personlig, så anonymiteten opretholdes, hvis ikke det er vedkommende...

Michael

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Enig i din generelle holdning, det er dog ikke kun kultur der spiller ind. I USA er det lettere rent juridisk at komme videre (og endnu lettere i f.eks. England), når du går konkurs i Danmark er der ofte en masse personlig hæftelse, og folk risikerer at skulle gå rundt med en gæld de næste 10-15 år.

Hver gang de tjener noget så kommer kreditorerne og tager det.

Som Gita rigtigt siger, så er der andre steder, USA f.eks., hvor en konkurs ikke er en fiasko men en erfaring.

Den store forskel, som du også påpeger, er at konsekvensen er en helt anden i Danmark end den er i USA.

Ganske kort:
For de fleste virksomheder i Danmark, er den største kreditor "samfundet" i form af Skat, moms og evt. andre afgifter. Det betyder at en konkurs går ud over "samfundet" og det er muligt at spekulere i konkurser, så i dag er der en høj grad af mistænkeliggørelse mod folk der går konkurs. "De starter jo bare op igen i et andet selskab uden at tage gælden med", er en udbredt holdning.
I USA er en konkurs, næsten udelukkende, en sag mellem dig og din investor - og begge er klar over konsekvensen når de går i gang.

Jeg ved ikke hvem det er Ib nævner i indlægget, og jeg har ikke behov for at vide det - men hvis du læser med her, så held og lykke med det hele.

Stor hilsen
/Brian 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kaffe & Co:
Men jeg bliver lidt ked af at man faktisk kan gætte hvem det er og at det ikke er en offentlig tilgængelig information

Jeg er helt enig, og blev faktisk lidt ked af det på personens vegne, da jeg så denne tråd, og oven i købet endnu en tråd der henviser til denne, fordi der ikke kom noget respons.

Der er ingen tvivl om at personen er i en svær situation i øjeblikket, Jeg kan kun gætte på alle de følelser og tanker der må gå gennem personen, og det kræver nok lidt ro og tid at komme igennem. Så kan det dårligt føles som andet end endnu en ydmygelse, at det udbasuneres på denne måde.

Selvom der ikke nævnes navne, er det for jo mange af os let at regne ud hvem det drejer sig om.

Når det er sagt, er jeg glad for at det "kun" er det der er sket. Jeg bemærkede for et par uger siden, at personen har været meget stille i lang tid, og frygtede at det måske var sygdom der var skyld i det. Så om ikke andet kan jeg kun glæde mig over at det ikke er helbredsmæssige årsager der skyldes dette.

Men der er ingen tvivl om at det er en person der har arbejdet hårdt, oplevet og modstået meget modgang, og virker som en ærekær og dygtig mand. Så jeg er rigtigt ked af at det i denne omgang skulle slutte sådan. Jeg håber han finder en løsning på tingene, og hurtigt kommer i gang igen, på et eller andet plan.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 11:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg læser herinde på regelmæssig basis, og jeg ved ikke hvem der refereres til. Derfor er det vel kun ultra faste debattører der ved hvem det er - hvilket også er fint.

I USA har man tit holdningen: Fail Cheap, fail fast, fail often! Uanset hvad er det noget man lærer af.

har Thorborg ikke lige snakket med en der gik konkurs i krisen og nu tjener 10.000 om dagen?

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)