Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dreng under 18 søger hjælp til start af en webshop

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er en dreng under 18, og har i lang tid haft lyst til at åbne en webshop. Men jeg syntes ikke rigtigt at der er nogle steder hvor man for forklaret hvordan man starter en webshop op step by step som 15 årig. Jeg har læst Martin Thorborg's e-bog E-Pusher og har fået mange gode informationer om webshops, men det jeg vil have hjælp til er at finde en leverandør som vil sælge produkter til mig, og informationer om skat osv.

Og kan jeg overhovedet starte en webshop op uden et lager, er det lovligt?

Jeg håber at i har nogle gode svar, og en masse links til informationer om det jeg har brug for hjælp til.

Vh. Nima 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest så er der nogle udfordringer som du skal igennem da du er under 18.

Da du kun er 15 år kan du ikke blive momsregistreret (hvis du forventer en omsætning på mere end 50.000 på 1 år) og derfor skal du have fundet et alternativ. Det kan være en forældre, en samarbejdsparter eller andet, eneste krav er at de er over 18 og at det er den person der opretter momsnummeret og dermed er "ansvarlig"

For at komme igang skal du aller første finde ud af:

-Hvilket produkt vil jeg sælger

-Er der "plads" til mig og mit produkt på markedet? (høj/lav konkurrence-er der overhovedet et potentiale?)

-Hvor meget kapital er der til rådighed? (Hor magne penge er der at gøre godt med)

Find ud af hvor stor startkapital du har og hvor meget du eventuelt skal bruge. Der er mange måder at gøre det på, men når du har en ide om hvor magne penge du har ti rådighed kan du gå igang med at finde en der vil lave shoppen til dig.

Samtidig skal du også have fundet leverandører som kan/vil levere til dig. Vil du ikke have et lager har du mulighed for at lave dropshipping. Det betyder helt firkantet at du sælger produkterne til din kunde, sender bestillingen videre til producentet og efterfølgende sender producenten varen til din kunde.

Det betyder at du ikke skal have en masse penge stående i et lager, men samtidig betyder det også at du mister en del af din avance.

Det var lidt en blanding af flere ting, men håber det gav dig en idé  om hvad der venter dig :)

Held og lykke med projektet!

Mvh Thomas

 

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke særlig mange penge lige i øjeblikket hvilket betyder at jeg er nød til at tjene nogen så jeg kan gå i gang med en god webshop. Jeg tænker at jeg gerne vil starte med at lave dropshipping for at tjene nogle penge ind. Har du nogen anelse om hvor mange procent af varens værdi man for hvis man har indgået en dropshipping aftale? Og jo det gav mig en ideé tusind tak, i er utrolig hjælpsomme herinde.Smile

Vh. Nima

Tilmeldt 29. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der er tale om dropshipping, så får du ikke en procentdel af salget. Du bestemmer helt selv den pris, du vil sælge produktet for, men det skal selvfølgelig være højere end den pris producenten har, ellers får du jo ikke noget ud af det :-)

Proteinpulver-test.dk - Proteinpulver test 2013

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

jeg har startet et par webshops op, den sidste i UK, det var et kæmpearbejde at skulle have styr på alt i et nyt land. Det var samtidig hårdt ikke at have råd til at starte den ordentlig op med et varelager så man havde hurtig leveringstid og god avance. Desuden var der mange forskellige produkter og at lave adwords så de alle blev eksponeret ordentligt var et stort arbejde.

Hvis jeg skulle åbne en webshop igen, ville jeg kun have et produkt eller et produkt til at starte med og så eksponere den vare. Man kan købe et (stort) parti hjem med god rabat og så reklamere for sit produkt og sælge og se hvordan det går, så har man et indtryk af hvordan det er at drive webshop og hvor svært det er i starten med sit første salg.

På denne måde skal du kun koncentrere dig om et produkt og til en forholdsvis billig penge samtidig med du kan få dig en simpel men effektiv webshop der senere kan udbygges ved at tilføje produkter nemt.

du spørger bare løs hvis der er noget du vil vide mere om

vh Thomas

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Holst Frederiksen:

Først og fremmest så er der nogle udfordringer som du skal igennem da du er under 18.

Da du kun er 15 år kan du ikke blive momsregistreret (hvis du forventer en omsætning på mere end 50.000 på 1 år) og derfor skal du have fundet et alternativ. Det kan være en forældre, en samarbejdsparter eller andet, eneste krav er at de er over 18 og at det er den person der opretter momsnummeret og dermed er "ansvarlig.

Det er ikke korrekt! :) Man skal være 15 for at blive momsregistreret. Du skal tage kontakt til statsforvaltingen, så kan de fortælle, hvad de vil vide omkring dig. Så skal dine forældre desuden også skrive under, hvis du mister en masse penge, skal de betale. Fungere som en kaution. :)

Mvh Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas, når du siger at jeg skal starte med et produkt, mener du så at jeg skal bestille fx. 1000 bøtter af den samme slags protein-pulver? Eller mange forskellige modeller protein-pulver?
Vh. Nima
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan aldrig starte for tidlig som iværksætter :)

Men du virker lidt som du gerne vil starte med en webshop, bare for at starte?
Det lyder ikke som om du har en passion for et specielt produkt eller branche, eller er det misforstået?

God fornøjelse, du vil elske det :) 

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Det jeg virkelig vil er at lave en webshop, derfor er jeg nød til at kaste mig ud i det. Jeg har endnu ikke lavet en arbejdsplan, men jeg tror at det bliver computer spil eller andet it shoppen skal indeholde. Jeg har også tænkt over at sætte sider op for andre firmaere for at tjene noget så jeg kan åbne en webshop. :)
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Lykke(Master Vind):

Thomas Holst Frederiksen:

Først og fremmest så er der nogle udfordringer som du skal igennem da du er under 18.

Da du kun er 15 år kan du ikke blive momsregistreret (hvis du forventer en omsætning på mere end 50.000 på 1 år) og derfor skal du have fundet et alternativ. Det kan være en forældre, en samarbejdsparter eller andet, eneste krav er at de er over 18 og at det er den person der opretter momsnummeret og dermed er "ansvarlig.

Det er ikke korrekt! :) Man skal være 15 for at blive momsregistreret. Du skal tage kontakt til statsforvaltingen, så kan de fortælle, hvad de vil vide omkring dig. Så skal dine forældre desuden også skrive under, hvis du mister en masse penge, skal de betale. Fungere som en kaution. :)

Mvh Lasse

Nej du skal være 18, dog kan sær-tilladelser gives. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)