Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende funktion i E-Conomic

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen. Jeg bruger E-conomic til regnskabet men har et stort problem. Jeg mangler en funktion i programmet.

Der er flere kunder der har efterspurgt denne funktion som gør bogføring af faktura meget lettere.

I kan læse om det hele her http://forum.e-conomic.dk/forbedringsforslag-til-conomic/lager-leverandorfaktura-med-varer-ydelser-omkostninger-t912.html#p4187

Som i kan se, er jeg blevet lidt mobset. E-conomic har afvist flere (synes jeg selv) gode forslag til funktioner og ændringer i programmet med argumentet om at det gør det for komplekst for brugere at lære, og at der er for få der ønsker funktionen.Så når der endelig kommer en funktion som KUN gør det nemmere for brugere og som der faktisk er en del der ønsker, så forstår jeg ikke at de stadig afviser den.


Så mit spørgsmål er nu: Er jeg helt galt på den? Bør jeg ikke forvente at et program som koster 310 kr om måneden + 99 kr for lagerstying, kan håndtere at bogførere vare med og uden lagerstyring aktiveret. Jeg mener, når de nu laver en funktion hvor man kan vælge om der skal være lagerstyring på en vare eller ej, så synes jeg det er underligt at man ikke kan bogfører begge muligheder på en faktura. Eller er det bare mig der har for høje forventninger i forhold til prisen?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart nej - 

http://www.e-conomic.dk/om/mission - Deres mission siger:

Vores Vision

er at lave og sælge et kundedrevet, webbaseret regnskabssystem, som passer til små og mellemstore virksomheder, bogholdere og revisorer.

Herunder indgår en Lagerstyring ikke - og det har flere gange givet brugere som har lidt flere ønsker og krav problemer. 

Jeg vil dog gerne give dig ret i at denne rutine ville være det simpleste i verden især når man snakker et økonomisystem - men det er nok her igen at der er forskel på regnskabprogram, økonomisystem, lagerstyring og erp software....

-------------------------------------

Hvis du ikke kan leve med det så skift til et system som kan ! Der findes mange gode alternativer, i samme prisklasse som e-conomic

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Smith:
Herunder indgår en Lagerstyring ikke - og det har flere gange givet brugere som har lidt flere ønsker og krav problemer. 


Det har du så også ret i, men når jeg så tilkøber et lagerstyrings modul og betaler for dette hvert måned, så synes jeg igen at det burde kunne klare en forholdsvis simpel opgave som den jeg efterspørger.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Birkelund:
Det har du så også ret i, men når jeg så tilkøber et lagerstyrings modul og betaler for dette hvert måned, så synes jeg igen at det burde kunne klare en forholdsvis simpel opgave som den jeg efterspørger.

Ja du lejer et modul, på baggrund af den funktionalitet de har :)

Det er forskellen på åbne og lukkede systemet som ikke kan og som kan tilrettes. 

Vi er da helt enige om at det er en basal mangelvare i e-conomic som den du påpeger. 

Har du overvejet et skifte til et andet system som kan , eller tilpasser du dig?

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birkelund,

Det er ikke altid det kan betale sig for et stort firma at efterleve et "fåtal" af brugere. Det er derfor man vælger en mindre udbyder, for hvem det er meget nemmere at nurse hver enkelt bruger.

Det er som den klassiske forskel mellem specialbutikker og storcentrer.

Du kunne gå på udkig efter nogle af de lidt mindre udbydere af regnskabsprogrammer, lur mig om de ikke noget hurtigere ville efterleve dine ønsker.

Hos e-moms udvikler vi primært efter kundeønsker. Men det er klart at alt ikke kan laves og at der må prioriteres, og det er nok også det economic gør, uden at vide mere om det.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sindberg:
Du kunne gå på udkig efter nogle af de lidt mindre udbydere af regnskabsprogrammer, lur mig om de ikke noget hurtigere ville efterleve dine ønsker.

Jeg kan se jeres løsning er et regnskabprogram. Hvad siger i til lagerstyring?

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birkelund

Uden at være den store lager-haj, så ser det ud til at give god mening, det du efterspørger.

Men som min kollega, Steffen, også har skrevet på forummet, så lavede vi gerne e-conomic så alle fik deres ønsker opfyldt, og så alle kunne finde ud af det. Desværre lever vi ikke i den perfekte verden, hvor det kan lade sig gøre.

Vi har nogle rigtig gode ressourcer i vores udviklingsafdeling - vi har bare ikke nok af dem til at tilfredsstille alle.

Der sker så meget i e-conomic, det går virkelig stærk, og vi kan (sg*) desværre ikke holde det høje tempo, som vi gerne vil.

Så der må prioriteres, og det prøver vi efter bedste evne. Og der må vi så prøve at tilfredsstille bredt, så vi rammer flest mulige med mest muligt. Mest bang for the buck.

Jeg tror ikke jeg kan komme det nærmere end Steffen - det eneste, vi kan love, er, at vi ikke lover noget Embarrassed

Mange hilsener

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja, jeg har overvejet at skifte, da jeg synes at der er flere funktioner der burde være til stede i e-conomic som mangler. Og har tidligere påpeget en åbenlys fejl til dem hvor resultatet ligeledes udeblev.


Så er jeg også lidt træt af at blive affærdiget med at "det skal holdes simpelt for alle". Når de nu har valgt at lave sådan at man kan lave en debitor faktura med både lagerførte og ikke lagerførte, så kan jeg simpelthen ikke se det simpelte i at man ikke kan lave en kreditor faktura med både lagerførte og ikke lagerførte vare. For mig at se er det en åbenlyse fejl, som de ikke ønsker at bruge krudt på, selvom at de selv har sagt at der er flere brugere der ønsker det. 


Så jo, kigger bestemt efter et andet og bedre regnskabsprogram.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Birkelund:
Så jo, kigger bestemt efter et andet og bedre regnskabsprogram.

Det er ærgerligt, at du vil skifte regnskabsprogram. Men det er også helt forståeligt. Hvis der er funktioner du skal bruge, som e-conomic ikke har, så er der jo ikke meget andet for.

Selv om det ville være fedt, så er e-conomic er ikke for alle, det ved vi godt. Det ville være skønt, hvis alle gav os topkarakterer, men det sker nok ikke Smile

Jeg håber du kommer frem til en løsning, som du bliver glad for.

God weekend.

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smith,

Vi skal til at redesigne hele vores lagerdel så den kommer til at fungere langt bedre. Lige præcis denne funktionalitet bliver en del af pakken. Det faldt os ikke ind at det kunne laves anderledes end at man både har varer og ydelser på samme faktura (for både kunder og leverandører).

Med venlig hilsen

Sean

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)