Køb et Amino Sponsorlink
Mange virksomheder ( & private ), er meget i tvivl om hvilke metode der generelt er mest effektiv, når man skal erhverve ny trafik via nettet."GOOGLE ADWORDS?" eller "SØGEMASKINEOPTIMERING ( SEO )?"---Jeg har i denne tråd oprettet en afstemning & håber at se en masse aktive aminoer.Når der er blevet afgivet en masse stemmer, vil jeg fremlægge mit synspunkt & min analyseaf omtalte spørgsmål, her på Amino. ---Asbjørn Nonboeudvikler & søgemaskine ekspert
Tror du på GOOGLE ADWORDS eller SEO ?
Bare det at man skal vælge mellem de to.... er helt forkert.
Med Brandsikre Hilsner
Kenneth Boysen, ildsjæl
Jeg er uddannet brandmand, redder og bygningskontruktør. Jeg elsker at blogge om brandsikkerhed, hvilket jeg gør på min webshop, hvor jeg også lever af at sælge sikkerhedsskilte. Følg mig her: Facebook og Google plus Læs mere på min amino profil.
Det er ikke et spørgsmål du kan få et korrekt entydigt svar på. For de fleste er en blanding det bedste. For nogle kan det bedst betale sig at satse mest på det ene frem for det andet.
Jeg synes at det er noget pjat, og forstår ikke at du kan kalde dig selv søgemaskineekspert, og så komme med sådan en afstemning.
Jeg tror de fleste (eksperter såvel som os andre dødlige med lidt interesse for SEO og AdWords) er enige om at begge dele er gode måder at skaffe trafik på, og at det er helt individuelle parametresom afgør hvad der giver best ROI. I langt de fleste tilfælde er en fornuftig balance mellem de to at foretrække; især for nystartede som kan få besøgende via AdWords her og nu, men bør arbejde målrettet med SEO for at sikre i hvert fald OK resultater på den lange bane.
Det er i hvert fald sådan at jeg har forstået det. Jeg beklager kritikken af dit indlæg, men jeg finder det ærligt talt useriøst. Jeg kan se at det er dit første, så jeg håber at du bliver hængende og biddrager til de gode debatter her på Amino! :)
Michael Valentin - Signifly søger SKARPE WEBUDVIKLERE! Se mere her: Job hos Signifly.
En kombination.
Hvis du har et budget på en million årligt - så vil der alt andet lige gå en potion til SEO og en potion til Adwords. Det vil INGEN ide give at smide alle pengene efter det ene eller andet.
Det er lidt som at give en fattig mand en fisk eller en fiskestang. Fisken er sku god lige nu, giver noget mæthed i maven. Men en fiskestang er sku også god, kan godt være den ikke giver mad i maven med det samme, men det forbedre dine muligheder for at få mad på sigt.
Boysen: Jeg er udemærket klar over, at det ville være mere korrekt at tilføje flere variabler til dette spørgeskema. Jeg er interesseret i at høre hvad folks umiddelbare mening er omkring denne opstilling.Mikkel: Helt enig. Mange er afhængige af at have flere "tråde" ude, så de dermed kan sikrer sig en større stabilitet. Du som SEM mand, vil også fortrække flere "indgange" til samlende domæne.
Jeg har aldrig set et seriøst firma vælge "enten/eller". Nogle gange får kunder deres omsætning ca. 50/50, hvor andre måske får 30/40 eller 60/40 på SEO/AdWords. Ofte får de jo også ordre fra andre steder, som f.eks. prissammenligningstjenester, nyhedsmails, sociale medier m.fl.
Det afhænger selvfølgeligt også af hvilket produkt/målgruppe der er tale om.
Webdesigner - (Næsten) alt indenfor online markedsføring
Må også tilslutte mig at sige, at det er umuligt at vurdere uden at have en konkret case!
Getpaid.dk - Tjen nemme penge online med guides + tips og tricks.
Styrkeblog.dk - En blog omkring styrketræning.
Link-katalog.dk - Nyt dansk linkkatalog.
Hvorfor ikke begge dele? :)
Adwords koster penge hvor på almen søgeoptimering ikke behøver koste penge, bare fokuseret arbejde og tålmodighed.
Kan du have en god dag :)
Helt enig Jacob.Som ekspert på området, kan du over en længere periode se en generel sammenhæng, dækkende over hvilke løsning der giver de bedste resultater for prisen.Jeg er enig med at man ikke på forhånd kan vurdere hvorvidt den ene løsning er bedre end den anden, og derved ikke ved hvor man skal ligge de fleste ressourcer, men med erfaringer indefor området, kan man som ovennævnt godt vurdere hvilke af de 2 trafik kilder, der giver de bedste resultater for prisen ( det kræver at man kigger i bagspejlet og benytter sin erfaring :) ).Men som man altid siger når man snakker om "online trafik": Vi kan kun estimerer & ikke garantere.