Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er jeres holdning til Multi Level Marketing - også kaldet MLM ?

Side 5 ud af 13 (122 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Olsen:

Interessant emne. Jeg har altid interesseret mig for MLM, men da jeg er temmelig ny her har jeg endnu ikke surfet rundt for at finde tråde vedr. MLM...før nu ;-)

Hej Kristian

Jeg giver dig ret langt hen af vejen, men problemet som jeg dog syntes der ofte dukker op, er "nye" manglende evner til at ville lytte og lærer. Selv når man råder nye til at vente med at fortælle om deres nye forretning til andre, så er det ofte at de gør det alligevel.

Vi har hos os både dygtige uplines, et stort bagland i selve firmaet med de ansatte i Kbh, vi har internationale hjælpe systemer og værktøjer som er super gode, men det er også hamrende nødvendigt at nye VIL lytte og lære. Så jeg tror der er flere grunde til den manglende succes, selvom værktøjerne er i orden, så kan man både løbe ind i folk der giver for let op, tror det er for let, folk der ikke vil bruge den tid det tager at opbygge og folk der har andre forventninger til det. Man skal huske at uplines er interesseret i at det går en godt, så træk på dem...De bider ikke.

Jeg er helt sikker på at folk der vil lære af de bedste, kan blive så dygtige at de vil opnå succes.

Jeg er dog ikke helt enig i din snak om at sælge, der mener jeg forskellen på nutidens MLM og de gamle dage, er at internettet har ændret forholdene helt.

Kan i øvrigt godt forstå at du vil igang igen i år, asien er også et voldsomt spændende område, held og lykke med det.

Mvh. Martin

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har primært den holdning til MLM, at jeg aldrig ville røre et produkt der sælges ad den vej, og det skyldes helt enkelt at der kun er 1 der skal aflevere penge til alle de sælgere i kæden der skal tjene penge på produktet, og det er kunden. Så man kan godt argumentere for at MLM ikke ligefrem kommer kunden til gavn.

effektiv inkasso - inkasso der virker

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 4 person

Kristian Olsen:
Mange, mange MLM firmaer ser stort på rent faktisk at uddanne deres medlemmer til rent faktisk at kunne køre en sådan forretning!

Glemte du ikke at inkludere 'køb uddannelsesmaterialer for x tusinde' i din liste over MLM?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Designbureauet:

Jeg har primært den holdning til MLM, at jeg aldrig ville røre et produkt der sælges ad den vej, og det skyldes helt enkelt at der kun er 1 der skal aflevere penge til alle de sælgere i kæden der skal tjene penge på produktet, og det er kunden. Så man kan godt argumentere for at MLM ikke ligefrem kommer kunden til gavn.

Seriøst...

1. Alle de sælgere i kæden, er en forældet tankegang omkring konceptet. Pris ER fastsat af producenten.

2. ALLE varer betales af kunder, du kan ikke købe et produkt nogen steder uden at udgiften HELE vejen igennem systemet betales af kunden. DU betaler for de absurde TV-reklamer, DU betaler den ansattes løn i supermarkedet, DU betaler SAMTLIGE omkostninger der er forbundet med at få varen fra producenten igennem de mellemled der er, som alle skal have dækket omkostninger og tjene på det.

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jesper:
Angående forskellen på MLM og Pyramidespil, så fik jeg udtrykt mig korrekt men jeg tror ikke meningen var så klar. Jeg anerkender naturligvis, at der er en juridisk forskel, men jeg mener alt overvejende MLM er en nærtbeslægtet fætter til pyramidespil.


Så har du jo netop ikke fattet noget som helst, ved du overhovedet hvordan begrebet Pyramidespil i Dk opstod? nu du bruger det ord så flittigt ? lad mig høre?

Jesper:
Produktet er sekundært, men det findes. Produkterne er ikke 'kvalitetsprodukter' som du skriver, men heller ikke nødvendigvis bras


Det kan være sandt, men det er i høj grad også usandt, det må være baseret på uvidenhed, når man vælger at udstille en branche som værende sælgere af bras.. igen drages du konklusioner uden at vide om det i virkeligheden er sådan det forholder sig.

Jesper:
ngen grund til at åbne en diskussion af kvaliteten af en bestemt kaffe-maskine, jucie, telefonabonnementer osv... vi har været der.


Okay der.... det har "vi" ... du er så dejlig dumsmart lige der... hvem er vi...er det hele Amino eller?? .. tal for dig selv...

Jesper:
Nej og der er lidt for mange analogier der ikke holder omkring det her vennehvervning.


Og for lige at slå hovedet på sømmet, så skal der også bruges frække ord... vil du gerne fremstå som en der er bedrevidende, så slap af med din arrogante fremfærd.. jeg kan ikke se hvad du eller andre skulle få ud af det.. " vennehvervning" ... dit eget ord ? ... har du overvejet at der ikke er nogen som bliver tvunget ind i MLM med en pistol i ryggen? ... kunne det tænkes at det var deres egen beslutning? .. præcis som når jeg vælger at købe min Pizza et sted hvor jeg kender ejeren...? .. 

Jesper:
For mig at se, så diskuterer man aldrig den nye revolutionerende shampo + hudplejeprodukter / online gaming site / helseprodukt med sin familie med mindre man altså netop er blevet 'uafhængig xxx forhandler'. Pinlig og kunstig situation


Pinlig for hvem? ... for dig ? ... jeg syntes du har en pinlig opførsel, og derfor reagere jeg på det, du slår alle over en kam nu? folk der arbejder med MLM er nu pinlige mennesker.... ? er det din egen holdning? eller er det også noget "vi" i fællesskabet her har besluttet? ...

Jesper:
Angående markedsføring og kvalitet, så er der nogle helt gennemgående træk der gør MLM-produkterne uigennemskuelige. De skal være langtidsholdbare, billige at sende/transportere og svære at vurdere kvaliteten på. Ellers er det ikke muligt at skabe den avance der er nødvendig i ...   i pyramiden ;-) ... 


Hvad basere du den viden på? ... du kender til alle selskaber? ja det må jeg jo formode, med den måde du fører dig frem på... du snakker om noget du intet ved om... du tror det er sådan, men det er noget helt andet, men jeg er ikke her for at belære dig, men for at forklare dig, at du måske har gjort det tydeligt, at du hader alt der er MLM relateret... og det er fint.. men lad være med at udstille din uvidenhed på et område du ikke kender... det får dig til at se dum ud....

Jesper:
Helt overordnet, så havde du dog ret i min holdning er det første jeg citerede dig for, så vi bliver ikke enige.


Hvem har behov for at være enige med dig? ... i MLM arbejder man med positive mennesker... og dem der allerede arbejder med MLM... de klare sig nok uden din mening eller dine holdninger som er grebet ud af ingenting... og du så oven i købet bakker dine usaglige indlæg op med "vi" og "os" ....  ja så går luften lidt af ballonen kære Jesper...

Ha en fantastisk dag ikke...




Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Seriøst...

1. Alle de sælgere i kæden, er en forældet tankegang omkring konceptet. Pris ER fastsat af producenten.

2. ALLE varer betales af kunder, du kan ikke købe et produkt nogen steder uden at udgiften HELE vejen igennem systemet betales af kunden. DU betaler for de absurde TV-reklamer, DU betaler den ansattes løn i supermarkedet, DU betaler SAMTLIGE omkostninger der er forbundet med at få varen fra producenten igennem de mellemled der er, som alle skal have dækket omkostninger og tjene på det.

Seriøst... at prisen er fastsat af producenten, ændrer ikke ved at det stadig er kunden der skal betale for alle sælgere og led i kæden.

Har du nogensinde hørt om fordyrende mellemled? Der har du nok forklaringen på at MLM ikke er blevet den økonomiske verdenssensation som nogle af jer lægger op til.

effektiv inkasso - inkasso der virker

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Designbureauet:
Har du nogensinde hørt om fordyrende mellemled?


Er du flink at uddybe den her... i mlm regi... jeg forstår dig ikke : )

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Glemte du ikke at inkludere 'køb uddannelsesmaterialer for x tusinde' i din liste over MLM?


Hvilket firma tager x antal tusinde for uddannelsesmaterialer Jesper... lad mig lige vide hvilke... du skrev uddannelsesmaterialer ik sandt.... jeg går ud fra du har en viden på området siden du igen lige skulle sværte MLM til... 

Jeg venter spændt!

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Nielsen -:

Designbureauet:
Har du nogensinde hørt om fordyrende mellemled?


Er du flink at uddybe den her... i mlm regi... jeg forstår dig ikke : )

 

Når et produkt sælges passerer det igennem flere led, ofte en producent, en distributør, en grossist og en detailforretning før produktet ender hos kunden.

Man kan også gøre som DELL, og fjerne grossisten og detailforretningen, hvilket gør produktet billigere hvilket kommer kunden til gavn.

I MLM er der så ud over en producent og en distributør en hel række sælgere der også lige skal tjene sin del. Det gør normalt varen dyrere ikke? Deraf udtrykket fordyrende mellemled.

 

effektiv inkasso - inkasso der virker

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Designbureauet:
I MLM er der så ud over en producent og en distributør en hel række sælgere der også lige skal tjene sin del. Det gør normalt varen dyrere ikke? Deraf udtrykket fordyrende mellemled.


For det første, så er det de færreste producenter som arbejder på samme måde som DELL, men på sin vis kan du ha ret, dog har du misforstået noget hvis du ser MLM som noget der skaber fordyrende mellemled, det er ikke tilfældet, mon ikke mere problemet er, at der bare findes mennesker som har det mere end stramt med at andre tjener penge direkte på dem?.... jeg tror det er der den ligger begravet, hvis du ser på det antal led der typisk er i MLM, og i en ordinær salgskanal, så kan jeg garantere dig at at du vil ende med mange flere led hos en ikke MLM baseret producent...   de fleste sælgere er jo lønnet i dag... mange også på provision... det er ikke en unormal måde at være aflønnet på...

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Side 5 ud af 13 (122 indlæg)