Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto men hvilken bank?

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Lad mig anbefale dig om at holde dig langt væk fra roskilde bank, de er total amatører. Jeg har selv haft erfaringer med dem, og kender andre med samme dårlige erfaringer.. blot et godt råd ;)
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er enig i at man ikke skal betale mere end godt er, og set ud fra de andre indlæg, så kan alt åbenbarty forhandles.

 

Jeg har i mit eget firma en erhvervskonto hos DanskeBank med tilhørende visa-kort og et mastercard. Den erhvervsaftale medfører at mit private VISA og tilhørende ydelser (Samlet netbank for både privat og erhverv mv.) er med i købet (Så alle mine gebyrregninger mv. bliver lagt i firmaet) Det koster mit firma 1000,- om året, og jeg er fantastisk tilfreds med både servicen og kreditmuligheder og alt andet, og jeg får ingen uhyrlige regninger for gebyrer eller lignende. Så det er ikke kun negativt der er at sige om Danskebank   (Det afhænger nok også af hvem man er heldig at få som erhvervsrådgiver.....)

 

Skal du have et godt alternativ, så prøv Københavns Andelskasse: http://www.kbh-andelskasse.dk

Dem bruger jeg i to firmaer jeg er forretningsfører for, og det er en rigtig god bank. Det er dog sådan at man skal købe et andelsbevis (for tiden vist 5-6.000 kroner) Men det er jo bare en investering og ikke en udgift - den kan sælges hvis man ikke vil være kunde, og jo flere andele man har, jo større gevinst er der at hente på renter mv.

 

De har næsten ingen gebyrer (Sammenlignet med nogle af de andre) de fremgår alle af deres webside: http://www.kbh-andelskasse.dk/priser/gebyrer.html Til de to firmaer har jeg VISA-kort og jeg kan ikke huske at de har sendt nogen gebyrregninger overhovedet. Det er med netbank og hvad man ellers skal bruge.

 

Ud over det så virker de næsten som om de er den lokale bank i Korsbæk .... Jeg ringer højst fem gange om året, men alligevel så virker det som om de kender mig, og de har endnu ikke spurgt efter trivialiteter som CPR/CVR-nummer eller lignende :-)

 

Claus

 

 

 

 

Tilmeldt 8. Nov 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

 

Så har jeg fået et nyt tilbud fra Danske Bank :)

 

Jeg skal give 750 kr. som et engangs gebyr hvorefter jeg skal betale 150 kr. pr. år pr. Visa kort.

 

Hvad siger i til ovenstående?

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Bare sig du ikke skal betale i Nordea, det gjorde jeg og vupti var de 750 kr væk. Ellers find en anden bank,

 

Skiftede dog til Nordea på et senere tidspunkt.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er vel mere et spørgsmål om hvad du selv siger til det. Visa-gebyret lyder meget normalt, men oprettelsesgebyret er stadig højere end ingenting... :)
Hvis du har det bedst med at høre til i Danske Bank og kan undvære de 750 kr, så kast dig da bare ud i det.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg gav 0,- i oprettelsesgebyr, og har den bedste netbank jeg nogensinde har haft.

Jeg mener det er uhørt at tage penge for at få lov at låne penge, som reelt er det banken gør.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det ikke jyske bank der har deres netbank lukket om natten?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Samtlige af de netbanker jeg har haft erfaring med har lukket om natten, Danske bank har f.eks. så hvidt jeg husker fra 03-06 om natten, men jo Anders det er fuldstændig korrekt at Jydske bank også har lukket om natten tilmed i det uhørte tidsrum fra 24.00 til 6.00, men det er så også det eneste jeg har imod den netbank, men tilgengæld er jeg så kommet af med den vane at lave regnskab hver dag lige over midnat :)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig kører de transaktioner om natten og sådan, men kan altid logge ind og se saldo og sådan, og sætte en overførsel til senere.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lader til, at man som i en række andre forhold skal se sig godt for, når man skal vælger erhvervskonto og dermed bankforbindelse.

Personligt har jeg nu i en meget lang årrække været kunde i Danske Bank, og jeg kan ikke udsætte noget i forhold til den service og de vilkår, jeg har opnået.

 I forbindelse med etableringen af webshoppen www.evonline.dk er jeg dog rendt ind i, synes jeg selv, en gevaldig modstand og manglende flekibilitet fra bankens side.

 Jeg har brug for en ganske enkelt løsning, nemlig en konto til ind- og udbetalinger fra shoppen og så en netbank. Det sidste har jeg i forvejen som privatkunde, og med en erhvervskonto i Danske Bank vil denne blive koblet på den eksisterende netbankaftale. Så vidt så godt.

DB vil imidlertid have 2.400 kr. om året for denne "service". Jeg får intet, som jeg ikke har som privatkunde - udover at indlånsrenten på indestående på erhvervskontoen er væsentligt lavere end på privatkonti, dvs. en forringelse.

Jeg har forhandlet med DB, men her vil man ikke strække sig længere end til "foreløbigt" at reducere det årlige gebyr til 1.200 kr. Det er i mine øjne alt for dyrt. Jeg får intet for pengene.

 Er der nogen, der har kunnet forhandle sig frem til en 0 løsning med DB eller har andre tips?

Man kan jo selvfølgelig altid sige, man vil skifte pengeinstitut, men dels er det ikke sikkert det virker, dels giver det en masse bøvl, dels er det ikke sikkert man kan få bedre vilkår andre steder.

 

 

 

ART-Y alias Billedkunstner Erik Værbak

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)