Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto men hvilken bank?

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-05-2007 00:42:30
Forfatter: Anders Christensen
Jeg må indrømme at jeg undrer mig gevaldigt over jyske banks hjemmeside, synes den ligner noget for en legetøjsbutik...

Men det er måske kun mig?


Ja, den er lidt vild. Det samme gælder deres filialer og ja, hele deres visuelle fremtoning - det er fyldt med citater, finurlige ordspil, besynderlige koncepter og dets lige. Jeg tror måske de har en plan om dels at skille sig ud og dels at få de unge ind i varmen i en tidlig alder, i håbet om at de bliver hængende, indtil de laver andet end bare at sidde på cafestole og drikke gratis kaffe.
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg gik faktisk ind i Jyske bank i 2006 kort efter de åbnede med deres nye afslappede profil, som tiltalte mig en del. Det var afdelingen i Kolding, og jeg præsenterede mig som iværksætter, og jeg havde et større internetprojekt. Herefter holdt jeg et kort møde med en lille herre med et meget stramt slips. Han sad med rank ryg, små runde briller, og stirrede lige ud i luften, mens jeg talte om mit store internetprojekt.

Da han havde lyttet kort, så afbrød han mig, og sagde til mig; "Nu skal du jo regne med, at vi ikke er en iværksætterbank. Vi handler kun med etablerede virksomheder"... hmmm... den måtte jeg sgu lige tænke lidt over....

For regner han med, at jeg vil komme tilbage til ham, når jeg efterfølgende har fundet en anden bank, som vil være med til at sætte mit projekt i gang?  Kunne han så bare ikke være ærlig og sige, at han ikke kunne overskue mulighederne i mit projekt...!!!!

Men moralen hos Jyske bank er også, at det er nemt nok at male sine lokaler i nye farver, og sætte en frisk hjemmeside op, som tiltaler et nyt pubikum, men det nytter sgu ikke, hvis det stadig er støvede mennesker der sidder derinde. Det kan jeg heldigvis høre, at det ikke er tilfældet alle steder....

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg har tidligere været kunde hos Juske bank, men er nu skiftet til Nordea. Egentligt har jeg været godt tilfreds hos Jyske, min bankrådgiver har i bred udstrækning været forstående og givet lang line når der har været lavvandet i kassen. Dråben der fik mig til at skifte var da de ville have ca. 5000,- for at stifte et billån til 50.000,-

 

Hos Nordea skulle de have haft væsentligt mindre, men fik det gratis pga. bankskifte. De årlige gebyromkostninger bliver ca. det samme, til gengængæld er indlånsrenten fra 1,25 og op til 3.0(0,125 i jyske), og udlånsrenten 1.5 % lavere end i Jyske!

 

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-05-2007 07:43:20 Forfatter: Regin Madsen
Dråben der fik mig til at skifte var da de ville have ca. 5000,- for at stifte et billån til 50.000,-

Det er klart, at når andre banker kræver jævnlig betaling, såsom eksemplet med Danske Bank længere oppe, mens Jyske Bank ikke tager jævnlig betaling, så er der et andet sted, hvor Jyske Bank skal tjene sine penge.

Prøv at tænkepå, næste gang du (ikke myntet på dig Regin, men til den generelle læser i tråden) holder 1 times møde med din bankrådgiver, at du modtager ikke nogen regning. Hvad havde det kostet hos revisoren, advokaten, eller en anden af dine leverandører? Hvad havde mødet kostet i dit firma?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmmm.... Det jeg prøvede på at sige var, at det er med banker som så mange andre produkter; At det ikke nødvendigvis er den billigste, som er den bedste. En bank, hvor du betaler flere penge, kan også være med til at yde en bedre kundeservice.

Netop af samme årsag, har jeg valgt en bank, Sydbank, som på ingen måde er en billig bank, og som heller ikke lægger skjul på det. Men til gengæld, så får jeg en rigtig god service, når jeg handler i banken.

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan absolut IKKE anbefale Nordea.  De er simpelthen blevet for store!
Vores lokale rådgivere kan intet gøre uden at tale med hovedkontoret. Derfor flyttede jeg til Vestjysk Bank med hovedsæde i Lemvig.
Det fungerer. Dygtige og tiltalende rådgivere og en webbank der fungerer.
Nordeas webbank var ofte nede eller også blev du smidt af.
Mit eget firma benytter BG bank og Danske Bank. Det fungerer også. Specielt deres webbank.
Men indlåndsrenterne er ikke specielt gode.
Det er til gengæld Vestjysk Banks. Specielt hvis du tegner en aktie i banken.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger sparekassen Farsø, en lille bank med filealer i oplandet, samt Ålborg, København m.m. Man skal passe på med hvad man siger, men jeg vil kalde den danmarks bedste bank for små iværksættere. Er meget åbne overfor nye ideer og projektor, selvfølgelig med lidt hold i, men jeg har ikke kunnet få noget bare i nærheden af hvad jeg fik her hvad angår renter, gebyrer osv. Nu er jeg så også lokal, det gør muligvis en forskel, men det er værd at prøve. Deres hjemmeside er www.sparfar.dk


Billigt Hundeudstyr Online

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Hvis du har en Andelskasse i nærheden, så ville jeg slå et smut forbi dem. Der har jeg kun gode erfaringer fra.

 

/Henrik

Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har den danske bank og betaler ikke 2400 kr om året, har dog heller ikke alle de kort

Jeg er rigtig godt tilfreds og betaler heller ikke gebyrer.

Men i bund og grund mener jeg at den rådgiver man får i banken er af større betydning end navnet på banken. Det er et spørgsmål om tillid til den der sidder med ens penge. Men det er jo bare min mening.

 

MVH

Henrik

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan på ingen måde anbefale Danske bank, de er en flok amatører. De har ikke styr på en skid og de fatter ikke kundeservice.

Jeg er skiftet til Jydske bank, jeg gjorde det i starten af 07 på daværende tidspunkt havde de fået implementeret det deres nye smarte look hos medarbejderne også  så det var en rigtig fornøjelse at være til samtale. Jeg flyttede kun min Firmas bank derover, så i starten ville de ikke give mig VISA/Dankort men der gik ikke længe før de ombestemte sig, deres netbank er rigtig genial og virker på både OS/X, Linux og Windows ... har endnu  ikke fundet nogen browsere hvor den ikke virker, men ok har heller ikke prøvet på telefonen endnu :)

Så fra min side får Jydske Bank en kæmpe anbefaling. :)

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)