I disse krisetider er det desværre blevet mere og mere populært for kunder at snyde og bedrage. Og jeg kunne godt tænke mig at høre hvad mulighederne er - for små webshop-indehavere som mig selv? Der findes jo masser af rettigheder hvis man som kunde handler på nettet, men hvor er rettighederne for os som indehavere? Senest har jeg oplevet en kunde som bestilte en vare den 23. december. Jeg sendte straks varen og mellem jul og nytår skriver hun så 2 gange at hun ikke har modtaget noget. Og jeg sætter en efterlysning i gang hos PostDanmark - og fordi jeg gerne vil yde god service så sender jeg en ny pakke afsted til kunden så hun har den inden nytår. Efter nytår hører jeg så fra PostDanmark, at pakkerne har været tilbageholdt efter aftale med kunden fordi postkassen er blokeret. Men ifølge landposten har hun nu modtaget sin post! Jeg kontakter herefter kunden og beder hende om at returnere den ene pakke, men bliver fuldkommen ignoreret. Jeg kontakter kunden igen og beder hende returnere pakken inden 8 dage, ellers vil jeg sende en faktura. Stadig ingen reaktion - og for et par dage siden har jeg så sendt en faktura. Og der er stadig ingen reaktion. Mit spørgsmål er så - hvilke muligheder har jeg? Det er ikke et overvældende beløb, ialt ca. 1.300 kr. Men det er princippet, og en bekymring for et stigende antal af bedragere! Som indehaver af en mindre shop har jeg ikke råd til at alt for mange kunder snyder og bedrager. |
Når kunderne snyder
Ja det er blevet et STORT problem. Men jeg er bange for, der er ikke meget at gøre. Men jeg synes du skal vente en uge mere og så prøve kontakte hende igen. |
Send den til inkasso. der er en inkasso firma her der er også nogle andre amino folk. http://www.amino.dk/forums/t/149426.aspx?PageIndex=1 |
Med venlig hilsen
Brian Jørgensen lobib.dk
Det sker oftere og oftere, og der er ikke meget at gøre med mindre du ofre mere tid og penge end du har lyst til at bruge. Vil dog klart sende den direkte til inkasso hvis du ikke kan komme i dialog med kunden og kan dokumenterer den er leveret. Du er velkommen til at bruge vores service til at sende en advarsel om kunder som denne til alle vores andre medlemmer. Havde du selv haft et medlemskab hos svindelalarm kunne du have været heldig og modtage en advarsel om netop denne kunde før du sendte varen 2 gang. Jo flere der er i vores netværk jo mere effektiv bliver vores service. Tag et kig under erhverv på www.svindelalarm.dk
|
Du skyder skarpt mod skarpt og sender et par rykkere, hvorefter du lader sagen gå inkasso. Hvis kunden har held til at snyde dig, så går det nok ud over en af os andre næste gang. Held og lykke og god weekend. |
Rolig rolig.. Inden hun sender den til Inkasso, er det vel en god idé at sørger for at der er dokumentation på at pakkerne er modtaget. Det lyder måske som om at dette ikke er registreret på et track and trace nummer? Hvis der intet dokumentation er på at kunden HAR modtaget varene, så er det afsenders problem. Som almindelig privat kunde der handler på nettet, er det webshoppens ansvar at pakken når frem. |
Der er track and trace nummer og PostDanmark har bekræftet at pakkerne er modtaget. Ellers ville kunden formentlig også ha' protesteret. Men hun er jo tydeligvis ikke interesseret i nogen form for dialog, hvilket jeg kun kan tolke som forsøg på bedrageri. |