Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når kunderne snyder

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I disse krisetider er det desværre blevet mere og mere populært for kunder at snyde og bedrage. Og jeg kunne godt tænke mig at høre hvad mulighederne er - for små webshop-indehavere som mig selv? Der findes jo masser af rettigheder hvis man som kunde handler på nettet, men hvor er rettighederne for os som indehavere?

Senest har jeg oplevet en kunde som bestilte en vare den 23. december. Jeg sendte straks varen og mellem jul og nytår skriver hun så 2 gange at hun ikke har modtaget noget. Og jeg sætter en efterlysning i gang hos PostDanmark - og fordi jeg gerne vil yde god service så sender jeg en ny pakke afsted til kunden så hun har den inden nytår. Efter nytår hører jeg så fra PostDanmark, at pakkerne har været tilbageholdt efter aftale med kunden fordi postkassen er blokeret. Men ifølge landposten har hun nu modtaget sin post!

Jeg kontakter herefter kunden og beder hende om at returnere den ene pakke, men bliver fuldkommen ignoreret. Jeg kontakter kunden igen og beder hende returnere pakken inden 8 dage, ellers vil jeg sende en faktura. Stadig ingen reaktion - og for et par dage siden har jeg så sendt en faktura. Og der er stadig ingen reaktion.

Mit spørgsmål er så - hvilke muligheder har jeg? Det er ikke et overvældende beløb, ialt ca. 1.300 kr. Men det er princippet, og en bekymring for et stigende antal af bedragere! Som indehaver af en mindre shop har jeg ikke råd til at alt for mange kunder snyder og bedrager.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er blevet et STORT problem. Men jeg er bange for, der er ikke meget at gøre.

Men jeg synes du skal vente en uge mere og så prøve kontakte hende igen.

Jeg tror , der var en ligende tråd her i Amino før.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Send den til inkasso.

der er en inkasso firma her der er også nogle andre amino folk.

http://www.amino.dk/forums/t/149426.aspx?PageIndex=1

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Fra  Svindelalarm.dk Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Det sker oftere og oftere, og der er ikke meget at gøre med mindre du ofre mere tid og penge end du har lyst til at bruge.

Vil dog klart sende den direkte til inkasso hvis du ikke kan komme i dialog med kunden og kan dokumenterer den er leveret.

Du er velkommen til at bruge vores service til at sende en advarsel om kunder som denne til alle vores andre medlemmer. Havde du selv haft et medlemskab hos svindelalarm kunne du have været heldig og modtage en advarsel om netop denne kunde før du sendte varen 2 gang.

Jo flere der er i vores netværk jo mere effektiv bliver vores service.

Tag et kig under erhverv på www.svindelalarm.dk

 

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 177
Fra  Escalate ApS Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skyder skarpt mod skarpt og sender et par rykkere, hvorefter du lader sagen gå inkasso. Hvis kunden har held til at snyde dig, så går det nok ud over en af os andre næste gang.

Held og lykke og god weekend.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Rolig rolig..

Inden hun sender den til Inkasso, er det vel en god idé at sørger for at der er dokumentation på at pakkerne er modtaget. Det lyder måske som om at dette ikke er registreret på et track and trace nummer? Hvis der intet dokumentation er på at kunden HAR modtaget varene, så er det afsenders problem. 

Som almindelig privat kunde der handler på nettet, er det webshoppens ansvar at pakken når frem.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
track and trace betyder dyrere porto.
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er track and trace nummer og PostDanmark har bekræftet at pakkerne er modtaget. Ellers ville kunden formentlig også ha' protesteret. Men hun er jo tydeligvis ikke interesseret i nogen form for dialog, hvilket jeg kun kan tolke som forsøg på bedrageri.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Så er det afklaret at kunden har modtaget.

Så sender man det til inkasso
Side 1 ud af 3 (24 indlæg)