Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook og spil ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i super kloge Facebook hoveder :-)

Jeg er kommet lidt i tvivl om det er tilladt iflg. Facebooks til tider lidt mærkelige regler at tilbyde spil på sin firmaprofil.

Der er ikke tale om pengespil men om at udlove gavekort via spil.
Jeg udlover i dag gavekort via min FB profil og det ved jeg er tilldt
men hvis jeg nu vil give disse gavekort via spil på feks. en spilleautomat, er det så tilladt ?

Næste spørgsmål er så:
Hvis man via en FB profil vinder et gavekort tillader FB så at brugeren kan gamble om gaven ?
Feks. hvis man vinder et gavekort på Kr. 500,00 er det så tilladt at lave en kvit eller dobbelt ?

Og lige for at understrege så er det tilldt at gamble i Danmark på denne måde på feks. en hjemmeside
da det ikke drejer sig om et pengespil, hvor man kan tabe (anden end gevinsten)

 

På forhånd tak
Michael Nielsen

http://www.facebook.com/Notebookonline

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael....

fyr løs med den idé...

Det skal "bare" laves i en applikation, og du må ikke integrere facebooksfunktioner så de bliver brugt som f.eks. pointmekanisme eller stemmemekanisme.

----------------

På den sidenote kan jeg nævne, at den måde du i skrivende stund laver konkurencer på væggen, modsat din overbevisning bryder facebooks retningslinjer for konkurrencer.

I hate to break your balls :-/

I går lavede du en opdatering der:
1) Var en konkurrence på væggen - ikke tilladt
2) Lod præmien være afhængig af sidens antal af fans - ikke tilladt
3).. fortæller at der trækkes lod blandt alle - men givet du ikke har mailadresserne på folk, vil du bryde reglen om at du er nødsaget til at kontakte vinderen via facebook

4) Jeg gætter på det er mod dansk lovgivning, at lave en konkurrence, hvor det er vinderens opgave at finde ud af at han har vundet. Det er konkurrenceafholderens pligt at få fat i vinderen, for ellers kunne man jo være lidt sløset til at slå op nogen steder hvem der rent faktisk havde vundet.

Derfor ser vi ofte: "vinderen kontaktes direkte" i tekster i forbindelse med konkurrencer.

Læs mit blogindlæg om facebooks konkurrenceregler for dybdegående info

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas og tak for dit svar, hvem andre end dig ved alt om Facebook Cool

Det vil blive lavet som en app på samme måde som den uge konkurrence jeg allerede har.

Jeg er klar over at mit vægopslag fra igår er imod reglerne dog opfordrer jeg ikke til man tilmelder sig fan, men det ligger jo i luften. men korrekt - ikke tilladt !

Så snart kan der gambles om gavekort på siden Stick out tongue

 

Mange tak for dit svar, det er altid brugbart.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cool... tak for rosende vendinger og stjerner to go with it.

Bærbar.com:

Jeg er klar over at mit vægopslag fra igår er imod reglerne dog opfordrer jeg ikke til man tilmelder sig fan, men det ligger jo i luften. men korrekt - ikke tilladt !

.. man må faktisk godt opfordre til at folk tilmelder sig. Det skelsættende er, at præmien ikke må vokse jo flere der er. Det skyldes, at den enkelte deltager så har økonomisk incitament for at vende sig mod venner - og hive dem i ærmet.... Facebook modarbejder alt der giver økonomisk gevinst ved at belaste venskaberne med forslag.

I bund og grund fordi den slags ting er det værste folk ved, når de er på Facebook.

Reglen er diskuteret for ganske nyligt, og Facebooks kontakt gav klart svar (og lukkede en konkurrence for et større dansk brand).

Opgaven der skal løses er at lave en konkurrence der er så fed, at folk tiltrækkes naturligt. En god mekanik for at få det til at ske, er at den som deltager kommer til at se cool ud i andres øjne.

For hvis man som homo sapien lige selv gjorde noget herre cool, så trykker man på del og like UDEN økonomisk incitament. Man trykker på grund af SOCIALT incitament.... man vil "vise hvor sej man er".

- er spændt på at se din løsning.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)