Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb og salg af fordringer?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har nu i længere tid modtaget nyhedsbrevet fra konkurser.dk

Der er tit tale om varepartier men engang imellem kommer der også fordringer.

Tag som eksempel denne:

Se billeder og læs beskrivelsen på: http://www.konkurser.dk/so/s939.pdf

En fordring på omkring 500.000 ; det højeste bud er pt. 3500 og den slutter imorgen.

Er der nogen der har erfaring med at handle med disse? Er det overhovedet en god idé?

mvh

Kehler
 

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer i høj grad an på om, skyldneren er insolvent, et selskab med begrænset hæftelse og om fordringen er ved at falde for forældelsesfristen. Så det skal du nok have fagfolk som en advokat eller et inkassofirma til at vurdere.

effektiv inkasso - inkasso der virker

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Designbureauet:
Så det skal du nok have fagfolk som en advokat eller et inkassofirma til at vurdere.


Okay, det er jo et meget godt udgangspunkt at få nogle termer man skal undersøge og passe på.
Hvis vi nu tager udgangspunkt i den sag der er linket inkl. materialet - så kunne det være rart at en dygtig Amino gav sit mere konkrete bud. 

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige i denne sag fremgår det at skyldneren er insolvent og ude i stand til at betale, hvilket betyder at selvom man kan hive skyldner i fogedretten hvert halve år, får man ikke en krone så længe skyldneren er insolvent. Og det kan skyldner så blive ved med at være indtil fordringen er faldet for forældelsesfristen. Så chancen er godt nok stor på at man smider 3-4000 efter ingenting, medmindre skyldneren pludselig vinder i lotto Smile

effektiv inkasso - inkasso der virker

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis et inkasso firma køber en fordring på feks 150.000 for 5.000 kr må du så forfølge skyldner og kræver hele beløbet udbetalt?

Er det lovligt at man som inkasso kan købe fordringer og forfølge privat folk?

/Imran

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Imran Sadiq:

Hej

Hvis et inkasso firma køber en fordring på feks 150.000 for 5.000 kr må du så forfølge skyldner og kræver hele beløbet udbetalt?

Er det lovligt at man som inkasso kan købe fordringer og forfølge privat folk?

/Imran

Ja du må gerne købe en fordring mod en privat person. Det kaldes en transport. Problemet er så, om fordringen eksistere. Har man en dom på det, er man helt sikker. Køber man en fordring, som der ikke er dom på, kan man risikere at tabe en retssag, fordi arbejdet måske ikke er udført korrekt.

Hvad angår den fordring, som trådstarter viser som eksempel, ville have været en ok forretning, da der er taget udlæg i hans depositum i den lejet lejlighed. Smadre han hele lejligheden inden han flytter, får man naturligvis ikke noget, men gør han det ikke, får man hans indskud.
Der er også en bil der er taget udlæg i. Den er dog ikke så nem at sælge, hvis der også er pant i bilen.

I bund og grund give man 3500 + lidt udgifter og har så en mulig gevinst, hvis han kommer til penge. Men man skal sige til sig selv inden man køber den, at man lige så godt kan brænde pengene af.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har fulgt denne.

Jeg sidder inde med en fordring på en privatperson, som har bedraget den virksomhed jeg er medejer af. Fordringen lyder på ca. DKK250.000, hvilket vi har en dom på vedkommende på.

Mit spørgsmål er nu, kan jeg sælge denne fordring og til hvem?

MVH
Kasper

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

En af de virksomheder der køber fordringer er Intrum.

Jeg ved at de bla. køber fordringer fra banksektoren og finansieringsvirksomheder som bevæger sig på det grå lånemarked.

Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, men Intrum køber IKKE enkelt stående fordringer, men kun i puljer, som du selv er lidt inde på.

Andre gode forslag er meget velkomne. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)