Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil nr. 2, men hvilken ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der en mon en bilinteresseret Amino, der kan guide mig i retning af, hvilke biler man skal kigge efter som bil nr. 2.

Krav:


  • Billig i indkøb - ca. 50.000

  • Brændstoføkonmisk

  • Ikke have kørt jorden rundt - gerne under 100.000 km.


 


Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dine krav modsiger sig selv, men hvis du kan finde en diesel Golf fra starten af 90''erne med under 100 på tælleren er det nok et godt bud. De plejer dog at have kørt væsentligt mere..

Alternativt kan du købe min Ibiza (diesel) der kører 20 km/l til nogenlunde samme pris. Den har så bare det dobbelte antal km på tælleren :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Suzuki Alto koster ikke så meget og kører langt på literen.. Men det er en skrabet bil.. Den kan køre, og that''s it.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil hammer gerne hjælpe dig.... men du bliver nød til at pensle det lidt mere ud..... gule plader/eller med hvide, 3 eller 5 dørs, sikkerhed..... har du "allergi" overfor visse mærker osv osv.... bare så vi ikke leder forgæves
Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke en bilnørd, har det mere med at den skal transportere mig fra A til B på en sikker, driftsikker og økonomisk forsvarlig måde.

 

Vi har selv en Suzuki Alto som bil nr. 2 og det virker! (Hvis du ikke er over 190 cm høj)

Er billig i afgifter og forsikring (motor = 1,0)

Kører små 20 km pr. L

God plads til 2 og bagage

Kører nemt 130 km/t uden det bliver ubehageligt

Vores er en årgang 97 og har kørt 232.000 km (Skal skiftes nu) og der har sjældent været reperationer på den. Desuden starter den hver gang også om vinteren.

En sjov historie med den var sidste vinter. Vi bor på landet, så vi har ikke første prioritet når der skal ryddes sne i weekenderne. Det havde sneet og fyget et par dage, men jeg besluttede mig alligevel for at jeg ville kører de 5 km efter rundstykker om søndagen som jeg plejer. Jeg sprang ud i Altoen og kørte afsted. Med lidt genkaldelse af hukommelsen fra soldatertidens terrænkørsel og 135 mm dæk kom jeg frem til bageren, parkede bilen og gik ind. Da jeg kom ud igen og hurtigt så mig omkring, opdagede jeg at min lille Alto var den eneste personbil, som var kørt til bageren i dette vejr. Alle andre, uden undtagelse, var kørt i 4x4 eller traktor. Jeg skulle nok være blevet hjemme, men det gik, og det takket være Altoens evner i snevejr.

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Til den pris og de km begrænsninger: Prøv at tjekke med KIA --- de har sikkert en demo Picanto de vil have skudt af ;-)
Fin konebil ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Alto og Picanto får man ikke for 50k - arh, måske en af de ældste og mest brugte Altoer, men så overholder man ikke kravet om antal kørte km. Uanset hvad skal man være klar over at sikkerheden er helt i bund og at man nok ikke overlever et alvorligt uheld. Hvis man har samvittighed bør man også være klar over at Altoen jo faktisk blev "forbudt" at sælge for et par år siden, fordi den er så dårlig for miljøet. Husker ikke hele historien, men det var i hvert fald bl.a. grunden til at Suzuki stoppede med at hente nye til landet.

Dermed ikke sagt at en Golf fra 90''erne har bedre sikkerhedsniveau.. jeg tvivler :)
Men den fås billigt og er ret økonomisk (18 km/l hvis jeg husker rigtigt) hvis man finder en diesel.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville absolut mene det samme...... hvis nu man ikke havde brug for bagsæderne, ville en gul plade bil fra før ''98 (tror jeg nok) med lav ejerafgift åbne for en del andre kvalitets mærker....
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke "allergi "overfor nogle mærker.

Bilen skal være sikker, idet den jo skal transportere en dyrebar last.

Det må gerne være en gulpladebil. Jeg har selv kigget lidt på peugeot 206 - 1.4 hdi. Prisen er lidt højere end de 50 kilo, men lever bilen ellers op til kravene - brændstoføkonomisk, sikker og startsikker? Jeg ved ikke en dyt om biler, så bær over med måske tåbelige spørgsmål..

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det skal være en sikker bil....... jaaaa, så gå en langt bue om suzuki og kia





..... prøv evt at søge på noget ala toyota 1,3 corolla van eller golf 3'er fra 93 og op eller vento 1,6 osv ....... så er du godt kørende....



 



Et godt tip: prøv at sætte dine mål op til kr 70.000.- eller lign..... og ring til dem alle der har en sådan bil stående......... også "prut" dig frem til de 50K eller tæt på.... tro mig, hvis der er 10 der siger nej, er der altid en der siger ja/ok......





Side 1 ud af 2 (14 indlæg)