Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Passiv indkomst: Hvad er det, og hvilke affiliate websites er bedst til at skabe det?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig antager jeg "passiv indkomst" for en indkomst, der kræver minimalt arbejde, eller intet arbejde. Det vil sige, f.eks. hvis du har en god SEO side, og noget indhold som kan tjene lidt penge her og der på f.eks. reklamer, og så venter på at nogle bliver interesserede i sitet, eller muligvis domæne navnet, og vil opkøbe dette.

Jeg har bl.a. en ven, som lavede en lille side omkring et produkt, og beskrev det rigtig tydeligt og læse-venligt hvad produktet var, og lagde indirekte op til at klikke på reklamer, eller at få lysten til at købe domain ved at have en god og målrettet tekst til interesserede for emnet.

Dog gik det skidt en periode pga han ikke kunne få nogen inkomst på siden, men solgte den alligevel for 10.000 pga interesseret i domain navnet, og ikke indholdet.

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan det godt være at jeg læser helt galt, men er emnet ikke definitionen af passiv indkomst? Hvis jeg tager fejl så må du lige rette mig.

Om den ene type forretning er bedre eller smartere at bruge sin tid på er vel et helt andet emne? ;) ... Og et som kunne være super spændende.

Derudover så er det Scott har gjort super fint. Men det har ikke rigtig passivt. Han har scoret kassen og er nok økonomisk uafhængig, men igen er det et nyt emne. :). ...som også er spændende.

Så hvis vi er enige om at intet er rigtig passivt... hvordan kommer vi så videre herfra? ;)




Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom lige selv til at tænke videre. Det kunne være interessant at høre hvor lidt folk mener der skal arbejdes for at de anser noget for "passivt"?

Er det de 4 timer om ugen Tim Ferriss taler om? Er det en enkelt time om måneden? En time om året? Kun arbejde når man har lyst? Eller noget helt andet?

Personligt hælder jeg til "at arbejde når man har lyst".

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:
Er det de 4 timer om ugen Tim Ferriss taler om? Er det en enkelt time om måneden? En time om året? Kun arbejde når man har lyst? Eller noget helt andet?

For mig er 'passiv' indkomst noget man lader stå, og så lige tjekker op på engang imellem, for at sikre sig at indkomsten også er der. Der er ingen grund til at have en website med "passiv indkomst" hvis den ikke engang er i stand til at tjene sig selv hjem. Overskud er en anden detalje.

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Passiv indkomst er vidst mere en 'talemåde' i den bredde forstand. At kunne tage på stranden hele dagen, mens ens websites genrere den nødvendige indkomst. For efterfølgende at følge op med times arbejde efter aftensmaden. Selvom det ikke er passivt i ordets forstand, så kan det nok virke sådan. Det står i hvert fald i stærk kontrast til at skulle arbejde X timer a en timeløn

Selv har jeg beskrevet en metode til at opbygge mange websites, med lidt vedligeholdelse. Det er heller ikke hundredprocent passivt, men jeg har sørget for at ligge beskeder ind i systemet, så systemet nok skal fortælle mig hvis jeg skal tage mig af noget.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende indlæg!

Tanken om passiv indkomst er jo ekstremt tiltalende. Det er da også mit mål at få en form for passiv indkomst på sigt. Men det bliver nok ikke fra et website. Tror at det tog er kørt for mig :-)

Mvh Carsten

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael:
Nu kan det godt være at jeg læser helt galt, men er emnet ikke definitionen af passiv indkomst? Hvis jeg tager fejl så må du lige rette mig.

Om den ene type forretning er bedre eller smartere at bruge sin tid på er vel et helt andet emne? ;) ... Og et som kunne være super spændende.

Jo du har ret, Mikael. Eller, du har stort set ret. Jeg har skrevet emnet for tråden mere spidst end indlægget blev for indlægget handler jo om en blanding om hvad passiv indkomst er for et website og hvordan jeg mener man bedst når dertil. Så overskriften for tråden er for tynd. Til gengæld ligger indlægget i den rette kategori: Gode råd om affiliate.

Jeg retter overskriften, så det forvirrer mindre.

Mikael:
Derudover så er det Scott har gjort super fint. Men det har ikke rigtig passivt. Han har scoret kassen og er nok økonomisk uafhængig, men igen er det et nyt emne. :). ...som også er spændende.

Ja for pokker han har gjort det godt! Han så i øvrigt lige en google translate version af denne tråd og sendte mig den her kommentar på mail:

The domains names that bought that land didn’t cost me much either so I managed to buy that first and now look to sell our house, thanks for the mention, my online income is almost 100% passive now so I am going to enjoy having a physical asset to earn income from.

Regards
Scott

Mikael:
Så hvis vi er enige om at intet er rigtig passivt... hvordan kommer vi så videre herfra? ;)

Ja lad os bare se hvor tråden ruller hen. Det er nok svært at spå om på forhånd. :-)

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
Passiv indkomst er vidst mere en 'talemåde' i den bredde forstand. At kunne tage på stranden hele dagen, mens ens websites genrere den nødvendige indkomst. For efterfølgende at følge op med times arbejde efter aftensmaden. Selvom det ikke er passivt i ordets forstand, så kan det nok virke sådan. Det står i hvert fald i stærk kontrast til at skulle arbejde X timer a en timeløn

Jeg tror også det for rigtigt mange mennesker ville være en drøm at kunne leve sådan. 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Casper Schneidereit:

Passiv indkomst er vidst mere en 'talemåde' i den bredde forstand. At kunne tage på stranden hele dagen, mens ens websites genrere den nødvendige indkomst. For efterfølgende at følge op med times arbejde efter aftensmaden. Selvom det ikke er passivt i ordets forstand, så kan det nok virke sådan. Det står i hvert fald i stærk kontrast til at skulle arbejde X timer a en timeløn

Selv har jeg beskrevet en metode til at opbygge mange websites, med lidt vedligeholdelse. Det er heller ikke hundredprocent passivt, men jeg har sørget for at ligge beskeder ind i systemet, så systemet nok skal fortælle mig hvis jeg skal tage mig af noget.

Ja det er også sådan jeg ser det. Det handler mere om at have eje pengeskabende system - ligesom med andre firmaer. Man kan jo altid ansætte folk til administrationen til sidst.

Det vigtigste er at gøre op med det håbløse i at bytte sin tid for xxx antal kroner pr. time og så ikke tjene en krone når man ikke arbejder. Det betyder jo også at man kan bruge sin tid på at skabe mere indkomst.

Men ellers er jeg enig med dig Anders i at små sider ikke er optimalt i længden, men det er nu engang det nemmeste at starte med.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Ja det er også sådan jeg ser det. Det handler mere om at have eje pengeskabende system - ligesom med andre firmaer. Man kan jo altid ansætte folk til administrationen til sidst.

Det vigtigste er at gøre op med det håbløse i at bytte sin tid for xxx antal kroner pr. time og så ikke tjene en krone når man ikke arbejder. Det betyder jo også at man kan bruge sin tid på at skabe mere indkomst.

Godt sagt, Erik!

Erik Hamre:
Men ellers er jeg enig med dig Anders i at små sider ikke er optimalt i længden, men det er nu engang det nemmeste at starte med.

Ingen tvivl om det! Og der kan også være investeringer forbundet med at lave det store site, som nogle mindre sites kan betale for dig, så det giver rigtigt god mening at starte småt inden man springer ud i det helt store projekt, hvis man ikke er helt sikker på metoden osv.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)