Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Passiv indkomst: Hvad er det, og hvilke affiliate websites er bedst til at skabe det?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Det er sjovt som tingene passer sammen!

I går tænkte jeg på at jeg ville skrive et indlæg om hvad et rigtigt passivt indkomst website er, og i dag mailer jeg sammen med Scott Jones, som tilfældigt viser mig et konkret eksempel på lige præcis det!

Her er min definition af et ægte passiv indkomst website:

Et rigtigt passivt indkomst website er et som du sælger og for pengene køber du jord eller ejendomme nok til at du kan leve fedt af lejen.

Jeg mener det dybt alvorligt. Drømmen om passiv indkomst fra et website er en illusion. Hvis du vil tjene betydelige penge på et website, så skal der hårdt arbejde til. Du kan ikke slå alle konkurrenterne uden selv at stå tidligt op om morgenen og arbejde på at gøre det bedre end dem.

Det kan sagtens lade sig gøre i lille skala. Du kan hurtigt starte nogle nichewebsites op og begynde at tjene nogle tusinde kroner på dem hver måned. Men der kommer en skillevej. Hvis du bliver ved med at bygge flere småsites i smånicher, når du hurtigt til et punkt hvor det bliver et ganske stort arbejde at administrere det. Og typisk er den slags sites også ret følsomme overfor ændringer i Googles algoritmer, så du kan komme til at bruge tid på genopbygning med mellemrum.

Så ved skillevejen kan du vælge om du vil fortsætte i samme system med de små sites i lette nicher eller om du vil gå den anden vej.

Den anden vej er at gå efter at bygge et eller to rigtigt store sites i rigtigt store og svære nicher, og så ellers gå til den hver dag for at prøve at blive den bedste. Blive den foretrukne for læserne og for søgemaskinerne

Det er en sværere vej at gå fordi du så skal gøre det bedre end en masse rigtigt store spillere, som har store summer i spil. Det kræver hårdt arbejde og kreativitet at vinde sådan et slag. Der er dog den fordel at dit store website med super godt indhold og social/linkprofil sikkert er mere stabilt når algoritmeændringer ruller over landet.

Men de to helt store fordele ved den sværere vej er, 1) at du får lov at arbejde med sjovere ting hver dag. Du skal gøre dit bedste og være kreativ og promovere en super fed hjemmeside, som du har lavet. Og 2) at du - hvis du vinder for alvor - kan  sælge dit site og købe jord nok til at kunne leve af at leje den ud til landmændende. :)

Og så tilbage til Scott Jones. Hvis du ikke kender ham, så start som jeg gjorde for fire år siden med at læse denne post. Han lever kort sagt af at købe domæner, udvikle websites og sælge eller leje dem ud. Og han gør det super godt!

Her er så hans nyhed som handler om min definition på ægte passiv indkomst: Sidste år solgte han de fleste af sine domæner og han har nu købt en 18 hektar grund med sø og ø og det hele, hvor han går i gang med at bygge et hjem til sin familie og en forretning:

Klik her på billedet:

Er det ikke bare for fedt og godt gået af Scott?

Nå, tilbage til emnet:

Hvad er et passiv indkomst website for dig?

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk inspirerende Anders!

- Og jo, det er sgu også godt gået af scott!

Jeg tror ikke rigtig der findes indtægter der kan betegnes som 100% passive, måske med undtagelse af renter i banken, men man kan komme tæt på med websites, hvis man gør det rigtigt.

Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan 100% følge dig Anders. Jeg startede selv ud med små nichesites, men jeg kunne også se, hvor stort et arbejde det var at vedligeholde og administrere dem. Derfor fokusere jeg i dag på få såkaldte "seriøse" sites, men de vil altid krævende løbede arbejde for at give indkomst. Så passiv indkomst bliver det aldrig.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ser altid passiv indkomst som værende noget jeg tjener på, med meget lidt vedligeholdelse.

Men kombinationen med automatisering og outsourcing, så kan du godt skabe 100% passiv indkomst.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fælles for de passive indtægter er jo som regel at der ligger noget aktivitet først :)

Hvis du vil have renter, ja så må du tjene pengene først :)

Det samme med boliger til udleje - de kommer desværre ikke af sig selv - med mindre du da arver dem...

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Kjærgaard:
Jeg kan 100% følge dig Anders. Jeg startede selv ud med små nichesites, men jeg kunne også se, hvor stort et arbejde det var at vedligeholde og administrere dem. Derfor fokusere jeg i dag på få såkaldte "seriøse" sites, men de vil altid krævende løbede arbejde for at give indkomst. Så passiv indkomst bliver det aldrig.

Ja, det gode ved de små websites er jo at de kan betale for væksten på de større - og for brød på bordet mens man arbejder på det store projekt.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Smith:

Jeg ser altid passiv indkomst som værende noget jeg tjener på, med meget lidt vedligeholdelse.

Men kombinationen med automatisering og outsourcing, så kan du godt skabe 100% passiv indkomst.

Jeg er enig i at man kan nå langt mod de 100% med automatisering og outsourcing, men ikke hele vejen. Systemer skal overvåges og medarbejdere skal ledes. Ellers kan man tabe det hele på gulvet.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Fælles for de passive indtægter er jo som regel at der ligger noget aktivitet først :)

Hvis du vil have renter, ja så må du tjene pengene først :)

Nemlig! :-)

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Passiv indkomst eksisterer ikke i sin rene form. Heller ikke hvis du køber jord, lejer boliger ud, sætter penge i banken eller lignende. Der vil altid være en eller anden form for vedligeholdelse. Selvom du hyrer mennesker til at hjælpe dig, så vil der altid være et eller andet du selv skal gøre.

Dermed ikke sagt, at du skal arbejde ret meget. Måske skal du kun lave lidt hvert 5. eller 10. år, men du kan ikke bare lægge dig til at dø og tro at det du har lavet vil køre for evigt. Det er en fantasi.

Målet er, at opsætte systemer og procedurer hvor du piller dig selv så meget ud af ligningen som muligt og det gælder UANSET om det er store hjemmesider, små hjemmesider, udlejning af lejligheder, udlejning af landbrugsjord, investeringer i XXX...

Systemer og procedurer. Det er vejen i min optik.

/Mikael 

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael:
Passiv indkomst eksisterer ikke i sin rene form. Heller ikke hvis du køber jord, lejer boliger ud, sætter penge i banken eller lignende. Der vil altid være en eller anden form for vedligeholdelse. Selvom du hyrer mennesker til at hjælpe dig, så vil der altid være et eller andet du selv skal gøre.

Dermed ikke sagt, at du skal arbejde ret meget. Måske skal du kun lave lidt hvert 5. eller 10. år, men du kan ikke bare lægge dig til at dø og tro at det du har lavet vil køre for evigt. Det er en fantasi.

Målet er, at opsætte systemer og procedurer hvor du piller dig selv så meget ud af ligningen som muligt og det gælder UANSET om det er store hjemmesider, små hjemmesider, udlejning af lejligheder, udlejning af landbrugsjord, investeringer i XXX...

Systemer og procedurer. Det er vejen i min optik.

Du har helt ret - der er ingenting, som er rigtigt ægte passivt.

Men der hvor vi to måske ikke er helt enige er det med hjemmesiderne. Det er efter min mening ikke altid vejen frem at bruge sine evner på at skrive sig selv ud af formlen (via systemer og procedurer). Der kan være god mening i at dedikere tid og fokus på et at lede og udvikle et vigtigt nok projekt. Det tror jeg er værd at tage med.  

Hvis det er let at drive en hjemmeside og dominere en niche, er der selvfølgelig igen grund til at bruge tid på noget der kunne styres og drives med samme resultat af andre. Men måske kunne man vinde mere ved at tage fat på en sværere niche så? At prøve at vinde i en niche som er for svær for de fleste.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)