Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis en forsendelse ikke kommer ud til kunden - hvem betaler så?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er indehaver en webshop, hvor jeg bl.a. forhandler puder. Jeg har altid sendt puderne som maxibreve og overraskende nok har der ikke været nogle problemer med Post Danmark indtil i slutningen af November, hvor en enkelt forsendelse af en eller grund ikke nåede frem til kunden. I december sker det hele tre gange, hvor forsendelser ikke når frem til kunderne og her i januar er det så sket to gange. Kunderne forventer naturligvis at de enten skal have pengene retur eller en tilsvarende vare, hvilket de selvfølgelig har fået. Da det nu er sket så ofte på det sidste begynder det pludselig at blive en dyr fornøjelse at være webshop-ejer, da det er dyrt at erstatte varene. Jeg har selv været nede med forsendelserne på Posthusene (har brugt tre forskellige posthuse) og skrevet en efterlysning, men forsendelserne dukker op Post Danmark vil ikke erstatte, idet de jo blot er sendt som maxi-breve. 

Er der nogle der har lignende erfaring og hvad har I andre gjort i sådanne situation?

På forhånd mange tak!

Mvh lone

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 12:21

Hvis avancen er stor nok, vil det nok hjælpe at sende uden omdeling med TT. Det 67 kr.. Ved ikke hvad det koster at sende dig som maxibrev, men hvis du har 'råd' til at trækker 10-20kr mere ud af avancen vil jeg vælge denne løsning..

For det er jo dit ansvar indtil kunden har modtaget det.. Sådan er det hvertfald for kundens vedkommende.. At Postdanmark eller kunden laver numre, finder man jo aldrig ud af..

Hvis produktet har en lav værdi og min avance høj, jamen så kan jeg godt finde på at sende som alm. porto.. Men kun hvis det er et produkt der f.eks. ikke er over 100kr...

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:27

Hej

Hvis jeg var dig, ville jeg selv lade kunden vælge hvordan varerne skal sendes, det gør jeg i min shop.

For hvis de vælger at få sendt som maxibrev, er det deres ansvar.

Fra København
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 12:30

Tak fore foreløbige input. Men hvis kunderne vælger den billigste løsning, altså som brev, og pakken ikke dukker op, får man så ikke nogle sure kunder alligevel? Også selv om de bevidst har valgt forsendelsen som brev?

mvh Lone

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:31

Min er erfaring er at den som har ansvaret for forsendelsestypen, her valgt at sende som maxibrev, har ansvaret for forsendelsen. Men jeg kender ikke korrekt lovgivning vil jeg lige påpege.
Jeg plejer at lade modtager vælge om det skal sendes som brev eller pakke og samtidig gøre opmærksom på den manglende forsikring.
Men det virker kun hvis modtager selv betaler forsendelsen.

Før jeg brugte ovenstående model mistede jeg flere forsendelser og var ofte i tvivl om det var svindel eller om forsendelserne rent faktisk var gået tabt.

Hilsen Bettina

Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:35
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej lone.

Nu har jeg aldrig oplevet at en pakke er gået tabt i posten endnu, men hvis kunden advares inden de vælger, så er det deres problem.

Under hvor levering vælges, står der ved brev (ejet ansvar) 

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 12:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

DU har ansvaret for at pakken kommer frem til kunden, også selvom kunden har valget imellem brev eller pakke (At man skriver den manglende forsikring, gør det ikke til kundens ansvar)

Så du må vurdere udfra prisen på pakke/maxibrev er for stor i forhold til indtjening/mistet salg ved højere porto etc.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 18:13

Hvis du vil have et godt tilbud på at sende dem som pakker med omdeling eller uden.. Så send lidt data omkring mængde, så sender jeg dig en god pris.

Mvh

Rene

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:18

beck2:
For hvis de vælger at få sendt som maxibrev, er det deres ansvar.

Nix. Det er dit ansvar. - Det kan du ikke fraskrive dig. Med mindre du handler med virksomheder.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:24

Et lille maxibrev tip. Når jeg afleverer mine forsendelse i maxibrev buret, så smider jeg dem ned under nogle af de andre forsendelser, så de er delvist eller helt dækkede. Min mavefornemmelse siger mig at nogle af forsendelserne forsvinder derfra (det eri hvert fald oplagt/nemt for en svag sjæl).

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)