Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter som digital nomad

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Denmark
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 148
Fra  Primux Media Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Digital Nomad

Lifestyle Designer

Location Independence

Ordene er mange, men dækker nogenlunde over de samme mennesker. Jeg ved der findes masser af dem ude i den store verden. Men jeg syntes ikke jeg er stødt på mangere danskere.

Kender I nogle danske blogs omkring dette, og folk som reelt før det ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian,

Jeg havde egentlig ikke hørt om dette decideret udtryk før, men jeg har mødt en del mennesker løbende som har en meget lignende livstil. Og det er egentlig det samme som jeg selv gør for tiden - enkeltmands-virksomhed i DK, men "bosiddende" i forskellige lande i Sydamerika. Som freelancer er det jo primært bare en laptop & Starbucks med ordentlig forbindelse man virkelig har brug for. (Derudover er det "nemt" i Sydamerika med turist-visa, hvor man som hovedregel kan opholde sig 3 måneder af gangen i hvert land. Hver 3. måned kan man så tage en weekend-tur til nabo landet, også kaldet "border-hopping")

Derudover har jeg læst lidt om Dennis Kjærgaard, som har blogget løbende om hans opbygning af passiv indkomst, så han kunne flytte til Thailand. Så vidt jeg forstår er han vidst flyttet nu - eller ihvertfald på vej til det. Men det må vel også siges at være lignende en "Digital Nomad" lifestyle som han lever.

Er livet som "Digital Nomad" også noget du selv har overvejet? ;-)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Nu har jeg familie så jeg kan ikke rejse helt frit rundt, men vi har da et hus i Thailand hvor vi tilbringer nogle måneder om året, og jeg får mere og mere "passiv indkomst".

Jeg blogger ovre på: http://my4hours.com

Ud over dette er der også Michael der vist efterhånden er flyttet permanent til Bali

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Jessen:

Hej Kristian,

Jeg havde egentlig ikke hørt om dette decideret udtryk før, men jeg har mødt en del mennesker løbende som har en meget lignende livstil. Og det er egentlig det samme som jeg selv gør for tiden - enkeltmands-virksomhed i DK, men "bosiddende" i forskellige lande i Sydamerika. Som freelancer er det jo primært bare en laptop & Starbucks med ordentlig forbindelse man virkelig har brug for. (Derudover er det "nemt" i Sydamerika med turist-visa, hvor man som hovedregel kan opholde sig 3 måneder af gangen i hvert land. Hver 3. måned kan man så tage en weekend-tur til nabo landet, også kaldet "border-hopping")

Derudover har jeg læst lidt om Dennis Kjærgaard, som har blogget løbende om hans opbygning af passiv indkomst, så han kunne flytte til Thailand. Så vidt jeg forstår er han vidst flyttet nu - eller ihvertfald på vej til det. Men det må vel også siges at være lignende en "Digital Nomad" lifestyle som han lever.

Er livet som "Digital Nomad" også noget du selv har overvejet? ;-)

Det må vi høre noget mere om! Hvilke lande har du været i?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Det må vi høre noget mere om! Hvilke lande har du været i?

Har boet 2 år i Lima, Peru og lidt over et halvt år i Santiago de Chile - hvor jeg nu er tilbage, ihvertfald for en tid... ;-) Blogger på christianjessen.dk (Dansk) og christianjessen.net (Engelsk), når jeg engang imellem får taget mig sammen og har lidt på hjerte, der kan du også læse mere. (Selvom de er skidt opdateret - må jeg snart få gjort noget ved!)

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

I believe http://denniskjaergaard.com/ is also one

(i am but, i am australian...)

Fra Denmark
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 148
Fra  Primux Media Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linksene, desværre ikke nogle jeg ikke allerede kendte.

Jeg er selv lige startet op på det samme, Dansk virksomhed, men opholder mig lige nu på Filippinerne.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)