Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du hørt om dette nye fænomen som lover 100% kommission? Læg egoet på hylden inden du læser videre, det kunne jo komme tilskade! :-)

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
Hvis 50% eller mere af omsætningen kommer fra indskud fra nye medlemmer i modsætning til reelt produktsalg, så er der tale om pyramide. Så simpelt er det.

 

Han skriver jo selv at det er 100%, så det må jo være pyramidespil og derved også scam.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:

Allan I:
Hvis 50% eller mere af omsætningen kommer fra indskud fra nye medlemmer i modsætning til reelt produktsalg, så er der tale om pyramide. Så simpelt er det.

 

Han skriver jo selv at det er 100%, så det må jo være pyramidespil og derved også scam.

Kan du ikke lige prøve at læse op på forskellen mellem "firmaets omsætning" og "sælgers provision" - og så kan vi tage den derfra.

Jeg vil gerne hjælpe dig lidt på vej: det er diametrale modsætninger... Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

I så fald kører Surftown også et scam i og med at de giver henvisningsprovision hvis du henviser en betalende webhotel-kunde, men man kan jo få gratis webhoteller andre steder. :-)

Nu er der vel stor forskel på f.eks. Surftown's udbud og så de gratis webhoteller. Så jeg syntes egentlig at sammenligningen er lidt ligegyldig.

Men okay, lad os da få trådstarter til at forklare hvad der er unikt ved hans betalende blogløsning.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Martin Slot:

Nu er der vel stor forskel på f.eks. Surftown's udbud og så de gratis webhoteller. Så jeg syntes egentlig at sammenligningen er lidt ligegyldig.

Men okay, lad os da få trådstarter til at forklare hvad der er unikt ved hans betalende blogløsning.

Jeg tror du misforstår mig Martin.

Lad os nu sige, at trådstarters løsning IKKE er unik - gør det så konceptet til et scam?

Det er muligt, at det gør konceptet til en dårlig ide - men der er dælme forskel.

Jeg har f.eks. fundet en mekaniker der reparerer min bil for en tredjedel af prisen i forhold til Mercedes-værkstedet - og han yder oven i købet langt bedre service. Gør det så Mercedes til et scam-værksted???

Jeg har ikke vurderet trådstarters koncept, jeg synes bare det er påfaldende, at så mange gerne vil udråbe det til scam - allerede inden de har spurgt ind til konceptet.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

Jeg tror du misforstår mig Martin.

Lad os nu sige, at trådstarters løsning IKKE er unik - gør det så konceptet til et scam?

Det er muligt, at det gør konceptet til en dårlig ide - men der er dælme forskel.

Jeg har f.eks. fundet en mekaniker der reparerer min bil for en tredjedel af prisen i forhold til Mercedes-værkstedet - og han yder oven i købet langt bedre service. Gør det så Mercedes til et scam-værksted???

Jeg har ikke vurderet trådstarters koncept, jeg synes bare det er påfaldende, at så mange gerne vil udråbe det til scam - allerede inden de har spurgt ind til konceptet.

Okay for at skære ind til benet, er der nogen steder hvor blogs koster penge? Jeg har kun bemærket steder hvor det er gratis.

Mht. Mercedes og lign., så er det jo ikke det samme.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Okay for at skære ind til benet, er der nogen steder hvor blogs koster penge? Jeg har kun bemærket steder hvor det er gratis.

Mht. Mercedes og lign., så er det jo ikke det samme.

Vi taler stadig ikke om det samme.

Jeg er i princippet bare ude på at få defineret hvad der ligger i ordet scam.

At nogen tager overpris for noget er i mine øjne ikke et scam.

For mig er scam = svindel - men det kan da godt være jeg tager fejl?

Om trådstarters koncept er blogs til overpris har jeg ikke taget stilling til endnu.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:

Salg af varer. - Der er som regel en fabrik, en distrubutør og en sælger (til detail) - Det er pyramidespil.

Kan du nævne mig noget der ikke er, ud over selvfølgelig salg direkte fra producenten.

Håber det fremgår at jeg ikke mener det kan sammenlignes. :-)

Kan du blive enig med dig selv om, hvad du mener?

Ifølge ovenstående udtalelse, så siger du, at alt salg = pyramidespil, hvilket du jo kan have ret i. (selvom jeg ikke kan se, hvor "spillet" kommer ind i billedet?)

Og så siger du - at salg direkte fra producenten IKKE er pyramidespil, hvilket jo NETOP kendetegner MLM - altså at man køber sine varer direkte hos producenten, uden om de fordyrende mellemled.

Jeg tror dermed, at du er den første MLM-modstander NOGENSINDE der har haft noget imod MLM, fordi det IKKE er pyramideopbygget.

Den var ny! Wink

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Carsten Kvist:

Salg af varer. - Der er som regel en fabrik, en distrubutør og en sælger (til detail) - Det er pyramidespil.

Kan du nævne mig noget der ikke er, ud over selvfølgelig salg direkte fra producenten.

Håber det fremgår at jeg ikke mener det kan sammenlignes. :-)

Kan du blive enig med dig selv om, hvad du mener?

Ifølge ovenstående udtalelse, så siger du, at alt salg = pyramidespil, hvilket du jo kan have ret i. (selvom jeg ikke kan se, hvor "spillet" kommer ind i billedet?)

Og så siger du - at salg direkte fra producenten IKKE er pyramidespil, hvilket jo NETOP kendetegner MLM - altså at man køber sine varer direkte hos producenten, uden om de fordyrende mellemled.

Jeg tror dermed, at du er den første MLM-modstander NOGENSINDE der har haft noget imod MLM, fordi det IKKE er pyramideopbygget.

Den var ny! Wink

Carsten har jo "meldt" sig ud af tråden, så mon du kan forvente svar... Men jeg smilte også lidt af teksten: salg af varer fra fabrik, distributør eller sælger = pyramidespil...Wierd.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det viser jo blot at der stadig er behov for information om hvad der er op og ned på Business - modellerne!

Allan I:

Jeg tror dermed, at du er den første MLM-modstander NOGENSINDE der har haft noget imod MLM, fordi det IKKE er pyramideopbygget.


Men det er underligt at nogen vil deltage i debatter og udtale sig som så uden lige at gøre lidt opsøgende arbejde og sætte sig lidt mere ind i stoffet forud for udtalelser som dette.

Der er jo info. nok efterhånden om de modeller der er i anvendelse i NetWork Marketing!

mvh

john sommer

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Netværke med andre..bla bla bla...få nye muligheder....bla bla bla....for dig der vil tjene ekstra penge.... bla bla bla....spændende unik mulighed.. bla bla bla...

Jeg tror du skal prøve at rekrutere andre steder end Amino, vi har hørt det samme plattenslageri 100 gange før.

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)