Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til APP - men hvad skal man så?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Jeg har fået en idé til en app - et spil.

Jeg er lige nu i den allerførste fase, hvor jeg skal undersøge en masse - og her håber jeg I kan være behjælpelige!

I modsætning til nogle apps, hvor udvikleren godt ved App'en er til en lille gruppe mennesker, tror jeg selv på at denne har potentialet til at ramme en stor målgruppe, og de mennesker jeg har talt med, synes også app'en lyder som noget for dem/mange. (selvfølgelig kan jeg tage fejl!!)

Ideen er enkel, men der er ingen tvivl om at jeg ikke selv kan programmere den!
Der også stadig nogle områder der ikke er helt tænkt til ende.
Selvom idéen er enkel, forestiller jeg mig dele af programmet vil være lidt kompliceret at lave.

Mit spørgsmål går derfor på, hvad fanden man gør i min situation?

Jeg har ledt på nettet og set der er firmaer der tager betaling for at udvikle apps:

- men er det ikke primært til danske bank, bilka osv? eller er det også bare et spil som mit?
- såfremt de kan lave min app, i hvilken prisklasse skal man så forvente det ligger i? jeg ved godt det næsten er umuligt at svare på, men please prøv evt. mellem xxkr og xxkr!
- ville firmaet forvente en %del af indtægterne, eller er det betaling og så bryder man samarbejdet?
- hvordan garderer jeg mig imod, de siger de ikke er interesseret i at udføre arbejdet, og så 'stjæler' ideen?
- hvor lang tid skal man forvente det tager at lave en app (i know, næsten umuligt at svare på!)

fordele ved den model er at man får professionel hjælp til udførelsen, og man scorer hele kassen selv hvis der er penge i lortet.
ulemper er, at det (sikkert) er et større greb i lommen til timeløn under udviklingen (og prisen måske ikke engang er fastsat på forhånd), desuden er der risikoen for at få stjålet ideen.



Alternativet kunne være at finde 1-2 personer der har færdighederne til at programmere app'en, og så lave et 'firma' og udgive den sammen.
- Hvor finder jeg sådanne personer, er der et app programmør forum?

Ulemper
- Igen er risikoen for at få stjålet ideen tilstede, så hvordan garderer man sig mod det?
- det kan være svært for mig, uden indsigt at afgøre om de reelt har færdighederne til at udføre programmeringsarbejdet? hvad skal man kunne?
- processen ville muligvis være længere, da de/vi også har studier og arbejde ved siden af?

Fordelen er at man kan udvikle sammen, samt at prisen på investeringen er mindre!


jeg har helt sikkert flere spørgsmål og i må meget gerne problematisere yderligere, eller komme med inputs.

på et tidspunkt skal jeg nok også vide en masse om hvordan man får lagt app'en ind på diverse platformes markeder, hvordan man reklamere for sin app, hvordan man tjener ved reklamepenge osv. så I fyrer bare løs med alt hvad i har!!

findes der steder på nettet med info ala det jeg efterspørger må i meget gerne linke!

på forhånd tak til alle der deltager konstruktivt!!!

DaBLAM

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

DaBLAM:
- men er det ikke primært til danske bank, bilka osv? eller er det også bare et spil som mit?

De fleste firmaer der laver apps vil også kunne hjælpe med spil, det er bare noget du skal spørge om inden du fortæller videre.

DaBLAM:
- såfremt de kan lave min app, i hvilken prisklasse skal man så forvente det ligger i? jeg ved godt det næsten er umuligt at svare på, men please prøv evt. mellem xxkr og xxkr!

Du har ret, det er umuligt. jeg plejer at sige 5k-30k når jeg ikke har nok informationer til at kunne give et ordentlig bud. og husk på at hvis du skal have app'en ud til både iOS og android bliver prisen højere, du kan nok forhandle dig til en rabat hvis du får begge udgaver udviklet det samme sted.

DaBLAM:
- ville firmaet forvente en %del af indtægterne, eller er det betaling og så bryder man samarbejdet?

Det komemr helt an på den aftale du laver. normalt skilles jeres veje når projektet er færdigt og du har betalt. måske kan du få nedslag i prisen hvis du giver dem en %-del af omsætningen.

DaBLAM:
- hvordan garderer jeg mig imod, de siger de ikke er interesseret i at udføre arbejdet, og så 'stjæler' ideen?

Du kan få dem til at underskrive en NDA. normalt tager udviklere ikke folks ideer, så det vil jeg ikke være bange for.

DaBLAM:
- hvor lang tid skal man forvente det tager at lave en app (i know, næsten umuligt at svare på!)

igen, umuligt at svarer på uden flere informationer. kan være alt mellem 2 uger-3 måneder.

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DaBLAM.

Angående prisklasse vil det være alt efter hvad din app kræver og for at vurdere dette bliver du nødt til at fortælle en udvikler informationer omkring din app. Dog er du bange for at de kun vil stjæle din idé kunne du først kun sige overordnet om hvad det er for en app og udfra det kan man måske give en løs vurdering som man så arbejder videre med om det er intresant.

Skal jeg tage vores firma som eksempel tager vi 0% del af indtægterne (sælger du den på eks. Android Market eller App Store tar de nogle %). Dog er nogle kunder der ikke har penge nok til at udvikle idéen og da kan man så tale om løsninger omrking del af indtægter.

Det bliver svært gardere dig imod at nogen stjæler din idé. Som jeg nævnte er en mulighed først kun at komme overordnet omkring din app og udfra det ser i om i kommer til at arbejde videre. Ellers vil jeg råde dig til at se nærmere på en NDA (Non-disclosure agreement). Jeg kan også nævne at når vi udvikler en app til en kunde laver vi vanligt en skrivlig kontrakt som primert er omkring rettigheder, priser og levering, men kunne også indgå nogle ting du nævner.

Omkring udviklingstid er det som du siger umuligt at sige uden at vide hvad appen skal. Den kan tage 1 dag, uge, måned eller mere udfra dine kriterier.

Faroe Media - Udvikling af Android og iOS applikationer

Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

godag vi er nogle stykker som gerne vil sammearbedjde med dig hvis du er frisk på det. send en mail/Pb så kan vi snakke om det. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt du kom herind også og får lidt mere uddybelse. PN var ikke lige stedet hehe :)

Jeg håber du får svar på alle dine spørgsmål og får gjort dig dine overvejelser og forberedelser før du kaster dig ud i det )

Pris og udviklingstid er vidt forskellig. Jeg har set apps der koster 400 kr. at udvikle og flere millioner.
En større app jeg er i gang med at få søsat er projektet til 4 måneders udvikling af et 3-mandshold

Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tah for input!

NDA, ville du anbefale at få en advokat til at udvikle en specifik aftale, eller kan man bruge en generel som jeg har fundet på nettet?

Prissætter i efter timeforbrug, eller gives der en fast pris?

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du synes en generel du har fundet beskriver det ting du ønsker er den god nok. En advokat er måske lige i overkanten.

Vanligt bliver der arbejdet på fast pris, men timepris er også en mulighed.

Faroe Media - Udvikling af Android og iOS applikationer

Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

@Skandi

Mange tak for svaret, det var virkeligt brugbart!

Hvordan prissætter man? er det en fast pris ud fra en forventning om tidsforbrug mm. eller er det timebetaling?

 

Lars

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt bedømmer udvikleren hvor lang tid det tager at udvikle og sætter en fast pris. hvis så du har flere tilføjelser der går ud over det aftalte skal du regne med at der kommer et tilbud på at lave det, som så kommer oven i det totale beløb.

du kan også bede firmaet om at fakturer dig per time.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil altid anbefale at man får lavet en fastsat pris for projekt hvori man inkluderer fejlrettelser. Der kan jo være sneget nogen forbi i testfasen.

Timepriser kan skabe mistillid og uforudsete omkostninger.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)