Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af bageri - hvordan får jeg overbevist banken?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en ung mand på 26 år, som har en passion, og en drøm om opstart af et bageri... Jeg har 9 års erfaring som bager, og har en samlever, som er erfaren bager expedtrise, og vi er sammen om projektet. Jeg bor i en by på 18.000 mennesker, og i øjeblikket er der kun et bageri, med 3 butikker her i byen, og supermarkederne køber brød, og kager fra de andre byer, så der er ikke meget konkurence her. 

Vi har intet hus, eller ejendom jeg kan sætte ind i kaution, men tror jeg vil have ca 80.000kr jeg i egen kapital sparet op i ca Maj måned...

Vi har fundet et lokale som er perfekt til bageriet, hvor der allerede er lagt fliser, og vægge, som lever op til levnedsmiddel kontrollens krav... Det koster 8000kr om måneden + forbrug, og ligger i et godt område, og har været en kolonial butik før.

Vi vurderer at projektet vil koste ca 600.000kr - 800.000kr

og vi har tænkt på at lease maskiner og inventar, og efter forudsætnings budget, kommer jeg til at have ca 2,5 millioner i omsætning per år

Hvordan får jeg overbevidst banken om at det er det helt rigtige projekt?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har sikkert noteret dig at der mange bagerier der må dreje nøglen om ? netop pga konkurrence fra supermarkeder.

Du må undersøge markedet grundigt,  hvordan klarere den nuværende bager sig ? 

Fra Middelfart
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også sige at det er risiko fyldt selv hvis du hedder Meyer eller Bo Beck. Mange lukker og jeg tror ikke nogen banker vil låne ud til et sådant projekt. Medmindre du tænker ud af boxen med en ny kæde.

Mvh. Dani

Tilmeldt 14. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Den anden bager klarer sig alt for godt... De har ikke kapacitet nok til at producere det som de skal, og de har selv sagt at de vill e være glade for at få en konkurrent igen, siden folk er begyndt at tale negativt om deres bageri siden de har næsten monopol i Torshavn

Oppe på færøerne og der ser bageri markedet lidt anderledes ud, fordi her køber kunder stadig fra bagerier, fordi bake off er ekstremt dyrt. Et rugbrød fra schulstad er dyrere en fra bagerne, og heroppe har vi nogle specielle rugbrød, som folk kalder for færøske rugbrød, som faktisk er et blandings rugbrød... 60% hvede og 40% rug, og i øjeblikket bliver det brød KUN produceret i de forskellige bagerier, så det er et stort marked for et standard bageri kan have en production imellem 200 til 700 rugbrød pr dag og det kommer an på hvor stort bageriet er.

Til mit bageri forventer jeg en omsætning op ca 2,5 million om året, og det er kun på brød, og kager, og der er ikke så ringe, når man tænker på at jeg planlægger at have ca 4-6 ansatte 

Det eneste grund fordi at bagerier ikke starter op igen, er fordi at bagermesterne her, opkøber bageri maskinerne så snart et bageri lukker, og destruerer dem, så ingen andre kan tage over.

Mit koncept er at det skal være et bageri/butik/café, og jeg er i øjeblikket kontakt med en franchise indenfor cupcakes, donuts som er rimeligt in for tiden, og der er ikke nogen på markedet her indenfor cupcakes, og donuts... Kun bakeoff af ringe kvalitet, så jeg regner med at have en rimelig god chance for at få en super forretning...

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

i dk skal du regne med en ansat pr mill du sælger for af egne varer, altså ikke sodavand mælk etc.

i dk vil et bageri med en omsætning på 2,5 mill ex moms  have ca 3 ansatte og meget svært ved at løbe rundt.

hvis du regner med feks 5 ansatte og en omsætning på 2,5 mill ex moms brutto avance 65 % vil du ikke kunne få det til at løbe rundt. (butiks ansat 37 timer a 115 kr + sociale omkostninger 27%=ca 280000 årligt)

280000 x 5 ansatte= 1400000.

2,5 mill 65 % avance = 1625000.

slutresultat 225000 til renter afdrag husleje energi dv. drift.

mvh bageren

Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Fra  Kræs for smag Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mester

Har du fået gang i dit bageri ell...har en del erfaring så kunne måske godt hjælpe jer.

Har selv bageri på fyn.

Skriv hvis du ville have sparring.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

finnan85:

Det eneste grund fordi at bagerier ikke starter op igen, er fordi at bagermesterne her, opkøber bageri maskinerne så snart et bageri lukker, og destruerer dem, så ingen andre kan tage over.

Det lyder sgu som en lidt useriøs forklaring,  Man vil da uden problem kunne så brugte bagerimaskiner til Færøerne fra Danmark ... så er nok ikke det der afholder andre fra at starte op.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal starte en bagerforretning op bør du nok se på følgende ting:

 

 

1. Hvad efterspørger folkene i lokalområdet?

 

2. Hvad fordel har det at have en bager i deres område i forhold til ejendomspriserne?

 

3. Hvilke produkter leverer konkurenterne til dine kommende kunder?

 

Hvis du undersøger disse ting, måske du vil kunne skaffe noget interesse fra banken af.

En forretningsplan gør sikkert ikke bankrådgiveren ked af det.

 

Med venlig hilsen

 

EsbenLykke.

 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finnan85

Først vil jeg sige: "Jeg er ikke bager".

Men: Jeg bor i en by, hvor der er 65.000 indbyggere, 9 bagere, 15 bake-off, derudover kiosker og supermarkeder.

Een bagermester fik dårlig ryg, og blev af kommunen anbefalet førtidspension?. Det ville han ikke, så der blev investeret i hjælpeudstyr af forskellige arter. Når jeg skal have rundstykker osv. til familien, kunder eller andre, handler jeg kun der. Han er en fighter.

Eller gør som jeg, godt nok i en anden branche, noget unikt. Det kan være et rundstykker, rugbrød, franskbrød, en kage eller .....   der er større end normalt. Gør som købmandskæderne, kontakt dine leverandører fortæl dem, at du vil lave "den kæmpe store Dagmartærte (500 gr) til kr. 25,00 f.eks. Så må de i en periode være med til at hjælpe dig.  Jeg kender jo ikke Jeres indkøbspriser, derfor er prisen jo fiktiv.

Med andre ord: Du skal gøre som gamle Simon Spies sagde: "Vi skal gøre så kunderne kommer til os".

Vi skal ikke gøre som de andre, uanset om det er bageri eller mit handelsfirma, gør dig bemærket på en positiv måde, så alle taler om den "tossede" bager i alle nabo sogne/byer.

Men sørg for at tjene penge !!

Og af egen erfaring: LAD VÆRE MED AT STOLE PÅ ANDRE END DIG SELV. Find en lille revisor, der kan hjælpe dig, kan anbefale et firma, der er meget, meget humane med honorar, der er en aftale mundtlig/skriftlig en aftale.

Mangler du noget maskineri,, så handler jeg med et firma, der måske kan hjælpe dig. Så sender du bare en PM.

Nå, det var en længere indlæg, end jeg havde forberedt, sådan går det jo.

God vind, held og lykke.

Johnny

Tilmeldt 5. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Kan se at du har skrevet at du har dit eget bageri på fyn og at du har en masse erfaring på dette område. 

Vi er to søstre som tænker på at starte vores eget bageri op, hun er bager og jeg skal stå for ekspedition og kontoret.

Vi har ikke nogen opsparing, men vi har mulighed for at starte billigt op.

Jeg har brug for lidt hjælp til hvad man ca. kan forvente det første år, og hvis man gøre det ok godt hvad så med år 1. 2. og år 3?

Håber at du ser dette.  

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)