Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla installation

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe med at besvare. 

Jeg har et webhotel, men installere Joomla på min computer lokalt ved hjælp af xampp. Jeg har nemlig ingen erfaring i Joomla, og på et tidspunkt, skal virksomheden redweb hjælpe med at videreudvikle det, når jeg ikke kan gøre mere. 

1. Hvordan er det bedst at installere, når Redweb på et tidspunkt skal have det. Bliver der problemer, hvis jeg installere det direkte på min computer, og kopiere det hele over på en Usb, når jeg er færdig. Vil Redweb kunne åbne mine filer på deres computer? Eller skal jeg til at starte med installere alt på en usb. Altså både xampp og Joomla, og så arbejde på den? 

2. I selve Joomla konfigurationen, skal man skrive MySQL database informationer ind. Nu hvor jeg har et webhotel med en MySQL database som allerede er lavet, skal jeg så bruge de oplysninger til password brugernavn osv, selvom jeg i øjeblikket arbejdet lokalt på min egen computer og først uploader til mit webhotel senere? 

3. Så er der ftp konfiguration. Når jeg arbejder lokalt på min egen computer, er det jo ikke nødvendigt med ftp. Så kan jeg bare lade den stå tom, og så f.eks. slå den til, når det en gang skal uploades på mit webhotel? 

4. Så kommer der et punkt, som hedder configuration. Der skal man skrive sit site name. I mange af de tutorials, jeg har set, skriver de ikke .com bagefter. Skal jeg ikke skrive .com bagefter mit site name, så den ved, hvor det ligger? 

5. Jeg skal også have købt et SSL certifikat. Men har det ikke i øjeblikket, da jeg ikke skal bruge det nu. Joomla skriver godtnok om det skal være med SSL certifikat. Men kan jeg undlade det nu, og rette det senere, når jeg får mit SSL certifikat? 

6. Når jeg har udviklet så meget af mit community i Joomla udvider jeg med Jomsocial. Kan der være addons osv fra Joomla som ikke virker med Jomsocial? Og vil dem som ikke virker, ikke blive vist? 

Håber I kan hjælpe :) 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

STOP

Få redweb til at gøre det fra start, jeg bruger dem og de kan bare deres kram, de gør det rigtigt fra start, så kan du altid overtage og selv installere de forskellige moduler du ønsker.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads A. 

Nej, jeg har valgt denne måde. Jeg er uddannet multimediedesigner, og kender til HTML og CSS. Har bare ikke brugt Joomla før, men er i gang med at læse bøger og tutorials om det, så jeg ved, at jeg godt kan lave noget i forvejen. Det jeg kan lave i forvejen, kan jeg spare i timer hos dem. Har ikke ret mange penge til rådighed, så bliver også nødt til at tænke økonomisk. Og ved selv at sidde og rode med Joomla får jeg også erfaring med det. Det jeg spurgte ind til her, var bare nogle spørgsmål til, hvordan jeg ordner installationen bedst muligt. 

Det er jo også en fordel for redweb, at jeg giver dem noget materiale, så de kan se, hvor jeg gerne vil hen med det. Det jeg har læst om Joomla indtil videre virker ret enkelt, og jeg tror, at jeg selv kan lave en del. Det mere avanceret lader jeg dem om. 

Desuden vil jeg også gerne lære Joomla at kende, og selv blive god til at bruge det. 

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 05:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser ikke meningen med at lave en lokal installation. Sæt den hellere op på webhotel fra start. Hvis du har brug for hjælp til installation der kan du skrive en pm.

Faroe Media - Udvikling af Android og iOS applikationer

Fra Skibby
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 22
Fra  XXX Butikken Skrevet kl. 05:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du lver en lokal installation og vil give den videre på USB skal du bare huske at tage en backup af din database også.

Joomla er let at flytte. Det er få linjer i configuration.php filen der skal rettes for at den passer ind der hvor man smider den (med ny database osv)

*edit*

Jeg prøver lige at komme med et ordentligt svar i stedet for mit hurtige morgen svar ovenfor som tydeligvist var produktet af ikke at have læst spørgsmålet ordentligt giennem ;)

1: Du kan installere hvor du vil. det er det samme som skal ændres hvis du vil flytte den.

2: Det er ligegyldigt da man bare ændrer database informationerne i configuration.php

3: Det er ligegyldigt. Bare lad den stå tom.

Det kan altid rettes senere hvis det er nødvendigt.

4: Du kan skrive præcist hvad du ønsker. det er kosmetisk. Så hvordan du synes det ser bedst ud.

5: Det ved jeg faktisk ikke. har ikke den store erfaring med joomla. men det ville da være tåbeligt hvis man ikke kan rette det senere?

6: Der kan være addons som ser fjollet ud med joomsocial. Men det bør kunne rettes vha lidt css.

Der er sikkert også masser af addons som ikke virker som planlagt og som kræver en masse arbejde.

Jomsocial er jo bare en addon (eller component kaldes det vist) så alt hvad der virker emd din joomla burde også virke når jomsocial er installeret.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jogvan:

Tak for dit svar. Det er fordi, at en virksomhed skal hjælpe mig med det sidste, og jeg ved ikke, om de kan komme ind på mit webhotel. 

Kim:

Tak for dine svar. De er rigtig brugbare. Den configuration.php ved jeg slet ikke hvad er endnu. Men tror bare, at jeg laver det hele på min usb. Så kan redweb få den, når jeg er færdig. Ellers ved de sikkert også, hvordan jeg får det hele ordentligt over, så der ikke mangler nogle filer, når de får det. 

Jeg har faktisk et spørgsmål mere. Har set en udvidelse til Joomla, som hedder Akeeba. Den har fået rigtig gode anmeldelser. Med den addon skulle det være let at flytte joomla over på mit webhotel fra min egen computer af. 

Jeg bruger jo xampp, når jeg arbejder lokalt. Der er MySQL database osv inkluderet. Når jeg skal flytte Joomla over på mit webhotel, skal jeg så oprette en ny MySQL database på mit webhotel. Det mener jeg dog ikke. Den database som jeg har brugt med xampp, den ryger vel med over på mit webhotel, når jeg flytter Joomla ud i min public folder. Er det ikke korrekt?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke korrekt nej, databasen er ikke filbaseret i Joomla. Du skal lave en backup af din database fra xampp og flytte den med over på webhotellet. Det er ingen fordel at lave det på en USB stick. 

Fra Skibby
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 22
Fra  XXX Butikken Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart virker det fjollet at installere et component for at flytte en installation.

Det er let nok at eksportere sin sql og flytte sine filer. Så er du også sikker på at det bliver gjort rigtigt :)

Når du flytter på nyt hotel ska du oprette en database der og importere den .sql fil du eksporterer fra din lokale maskine.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det heller ikke nogen fordel at lave det på en usb, når redweb skal have det på et tidspunkt. Jeg skal jo ud til dem, og hvis jeg så har det på usb, kan de få den. Er bange for at lave det på selve computeren. Der er tit kludder i filerne, hvis det skal flyttes over på en anden enhed. Nogle filer kommer ikke med. 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Juul: 

Jeg troede bare, at når det bliver lavet i den database, som er med i xampp, at så kom den automatisk med ind på mit webhotel, når jeg uploader det færdige produkt, til mit eget webhotel. Men jeg skal altså ind og lave en ny database i webhotellet, før det kan uploades fra xampp. Troede bare at når det er lavet i databasen fra xampp, at så lå alt data der. 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)