Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

eksport af varer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er lige gået igang med at bruge programmet Airboss.

 

Kan det passe at når jeg sælger en vare til udlandet, er nødt til at have separate konti for hhv. indenfor EU og udenfor EU for samtlige mine varer?

Jeg har under den enkelte debitor angivet hvordan de skal momses, så fakturaerne ser rigtige nok ud. Men så er der altså momskontoen, som ser ud til at løbe løbsk...

 

Jeg har mange varer, så det vil blive noget af en kontoplan, - og vanskeligt at styre synes jeg.

 

Er der nogen forslag til hvordan jeg kan gøre det nemmest?

 

  

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg så lige, at du ikke har fået noget svar her, men måske har du fundet ud af det i mellemtiden.

Jeg kender ikke programmet, du nævner, men kan generelt sige:

Man plejer at samle sine varer i een eller flere "logiske" grupper, og så lave en varesalgskonto for hver gruppe, og her er det korrekt, at man skal kunne skelne mellem dansk salg, EU salg og salg til ikke EU lande. Jeg tror, du mangler at få dine varer samlet i grupper.

Det med momskontoen, der løber løbsk, kan jeg ikke lige svare på, hvis det vel og mærke hidrører fra salg. Se evt. også på indgående moms, om du også har samme fejl der.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Har en kunde, der kører Airboss.

 

Der kører 3 salgskonti i finansen, hvor undergrupperne(varerne)peger på disse 3 finanskonti.

 

Giver mange kombinationsmuligheder indenfor varegrupperne, men kun 3 konti i kontoplanen.

 

Jeg tror at Lisbeth er inde på noget af det rigtige med hensyn til definition af logiske grupper.

 

/Peter

Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusinde tak for svarene.

 

Jeg vil så gruppere alle varer og lægge hver gruppe i tre konti hver for lager, forbrug og salg, for hhv. DK, EU og 3. land.

 

Jeg har talt med airboss, som vil gøre det muligt at lave totalberegning af omsætning indenfor hver varegruppe.

 

Hilsen Hanne

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)