Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er man en "iværksætter"?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle,

Nu er det ved at være længe siden jeg har været aktivAmino, og har da klart savnet de mange daglige debatter om emner som jeg brænder for :)

Men jeg sad og tænkte på noget.

Hvad synes I, definere om man er iværksætter?

Hvad synes I at forskellen er på at være iværksætter og det at være "indehaver af en semi-successfuld hjemmeside" ?

Det er ihvertfald lige hvad jeg tror af ting som kan sammenlignes.

Årsagen til at jeg spørger, er fordi jeg ikke helt føler mig selv som iværksætter, på trods af jeg har en hjemmeside jeg har skabt fra bunden ud fra en idé fra et familie medlem, som har et rimeligt godt antal besøgende dagligt samt månedligt :)

Men på en måde er det vel at være iværksætter? Eller hvad? 

- Hvad er jeres mening?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

iværksætter kan være mange former.

iværksætter er du vel hvis det er det du føler du er. og her på amino føler jeg at iværksætter er et bredt begreb.

du er for mig en form for iværksætter

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Man kan definere en iværksætter på mange måder. Jeg synes ikke rigtig der er nogle grænser for hvornår man er iværksætter eller ej. Igen, så synes jeg heller ikke succes eller indtjening har noget at gøre med at være iværksætter.

At være iværksætter ser jeg som lysten til at ville skabe noget. Har du programmeret Skype og solgt det for mange millioner, arrangeret en gymnasiefest, eller lavet et community for fodbold nørder, så er du iværksætter. Har du sat noget iværk, er du iværksætter.

Selvfølgelig er der succesfulde iværksættere, som netop er disse mennesker der går hen og tjener kassen på det de laver, eller bliver takket og husket for et stykke arbejde han eller hun har udført. 

En iværksætter kan være mange ting.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes det er en meget relevant diskussion herinde i dette "iværksætterforum".

Selve ordet iværksætter, bør vel henlede tankerne på at sætte noget i værk, og her er det "noget" der er nøgleordet.
For mig er det ikke iværksætteri at sætte en personlig ting i gang, men mere noget med at sætte NOGET igang som fører mere med sig.

Hvilket for mig betyder noget der skaber værdi, og også flere arbejdspladser. Der er så mange der bliver "iværksættere", hvor det i virkeligheden handler om at være freelance arbejder uden ambitioner om at skabe noget, og dermed skabe arbejdspladser.

Der er ikke noget galt i at være freelancer, det er bare ikke iværksætteri i mine øjne.  

En hjemmeside, afhængig af dens formål (og her tænker jeg ikke på en blog med affiliate adsense indtjening), kan sagtens være iværksætteri. Facebook må i min verden ha været iværksætteri i starten, så kommer meget an på formålet i det øjeblik det bliver stiftet synes jeg.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Jeg synes det er en meget relevant diskussion herinde i dette "iværksætterforum".

Selve ordet iværksætter, bør vel henlede tankerne på at sætte noget i værk, og her er det "noget" der er nøgleordet.
For mig er det ikke iværksætteri at sætte en personlig ting i gang, men mere noget med at sætte NOGET igang som fører mere med sig.

Hvilket for mig betyder noget der skaber værdi, og også flere arbejdspladser. Der er så mange der bliver "iværksættere", hvor det i virkeligheden handler om at være freelance arbejder uden ambitioner om at skabe noget, og dermed skabe arbejdspladser.

Der er ikke noget galt i at være freelancer, det er bare ikke iværksætteri i mine øjne.  

En hjemmeside, afhængig af dens formål (og her tænker jeg ikke på en blog med affiliate adsense indtjening), kan sagtens være iværksætteri. Facebook må i min verden ha været iværksætteri i starten, så kommer meget an på formålet i det øjeblik det bliver stiftet synes jeg.

Men hvad så hvis en ung gut skaber sig et lille enkeltmandsfirma, hvor han tjener nok til sig selv. Er dette så ikke en iværksætter? Eller skal han ansætte nogen først?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Sander, for mig er det ikke iværksætteri, men mere freelanceri, hvis det ord findes :)

Det er stadig godt og beundringsværdigt, men iværksætteri er det først for mig, når det handler om at sætte noget i gang som skaber aktivitet og dermed arbejdspladser.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætteri i min verden er simpelthen bare når man gør noget andet end tage uddannelse, få et 9-5 og gå på pension, altså en selvstændig udvidelse af det sædvanlige "rat-race" - Herunder kan der så være mange variationer og typer.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

en god iværksættere har mange egenskaber

god vilje

stædighed

viden om sit emme

økonomisk sans regnskab

skaber positivt om sin person alle kan denne person

har en ide og vil udføre

vil skabe vækst

ønsket om at være selvstædig

ønsket om at være egen herre

ønsker at ikke have en direktør over sig

har en passion for dette her en lidenskab der skaber sit aftryk

et talent eller ting du bare vil videre formidle viden ud om

 

 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mads Jürgensen:
Hvad synes I, definere om man er iværksætter?

Du finder mange forskellige definitioner af begrebet "iværksætter" herinde. Min definition er, at man bliver iværksætter i det øjeblik, man går fra de teoretiske overvejelser til beslutningen, om faktisk at sætte noget iværk - og efterfølgende handler aktivt ud fra beslutningen.

Så kan man altid diskutere, om man først er en "rigtig iværksætter", når man kan leve af det, man har iværksat, når man tjener et vist beløb om året eller om det er "nok" at være iværksætter på deltid. Igen er min holdning, at iværksætteri handler om at "sætte noget iværk" med henblik på at nå et eller flere mål - det kan være alt fra at kunne leve af sin virksomhed (og se den vækste) til ønsket om "bare" at skabe en ekstraindtægt ved siden af et almindeligt lønmodtagerjob.

Hvis du på nuværende tidspunkt ikke føler dig som iværksætter, handler det måske om, at du endnu ikke har nået de mål, du gerne vil med det, du har sat iværk - det er vel iværksætteri i en nøddeskal: at man sætter sig nogle mål, når man starter op, og den dag målet er nået, så har man et nyt mål at gå efter.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:
En hjemmeside, afhængig af dens formål (og her tænker jeg ikke på en blog med affiliate adsense indtjening), kan sagtens være iværksætteri. Facebook må i min verden ha været iværksætteri i starten, så kommer meget an på formålet i det øjeblik det bliver stiftet synes jeg.

Hvordan er affiliate/AdSense projekter udelukket fra at være iværksætteri - mens Facebook, som ikke tjente penge de første mange år, derimod "må have været iværksætteri i starten"?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)