Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræmmermarked, hvad skal man være ops på?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg overvejer at tage på kræmmermarked til næste år, og er derfor igang med at kigge lidt efter hvad jeg kunne forsøge at sælge.

jeg har fundet nogle varer i en billig prisklasse, primært uden for EU.

Hvordan skal jeg forholde mig mht. told og moms hvis varerne bliver købt hjem med vidersalg for øje? Også hvis forsendelsen er under de 80kr for bagatelgrænsen (uden at snyde med prisen ved forsendelse fra sælger)

Hvad hvis jeg køber varer der koster over de 80kr, men ikke bliver taget i tolden, kan det ramme senere, når det er købt ind til videresalg? Eller har man så bare været heldig og får varen billigere end hvad den ville have kostet hvis tolden kom på.

Varerne er div. småelektronik, småt legetøj og evt. tøj.

Hvordan er reglerne for at stå på kræmmermarked? Det er ikke noget jeg skal rundt på alle markeder og stå, men en 1-3 markeder næste år, Jeg ved godt man skal oplyse hvad man har tjent, men kan man trække stadepladsens pris fra også? Så hvis man eg. har solgt varer for 3000kr, og de varer har kostet 1000kr i indkøb, og pladsen har kostet 500kr for en weekend, så er det så de 1500kr som man skal oplyse, eller de 2000kr som man reelt har tjent på varerne?

Hvad med dokumentation? Alle fakturaer fra indkøb bliver selvfølgelig gemt, og der gøres op hvor meget der er solgt for hver dag. Er der andre former for dokumentation der skal være/laves?

Er der andet som jeg skal være opmærksom på, som jeg ikke lige har fået vendt i hovedet?

Det hele skal foregår som privatperson, uden cvr eller momsregistrering, og er ikke på overførselsindkomst.

Vil det være en fordel at oprette en enkeltmandsvirksomhed til det istedet? Eller er det bedst at gøre det som privat?

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg kender ikke meget til det, andet end hvis det er legetøj så HUSK at det skal være EN-71,1,2,3 godkendt CE er ikke nok, jeg så 8 krammer måtte lukke deres bod sidste år og fik bøder på ca. 5000 kr. og kunne ikke sælge de vare mere.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den info.  Kan godt være jeg skal skippe legetøjet så, da det nok bliver for besværligt at være helt sikker på det hele overholder den godkendelse.

Jeg glemte også at skrive, at jeg også vil sælge nogle private ting i samme bod, så som LP'er og brugt børnetøj/legetøj, skal det så opføres på en anden måde i forhold til skat når det er salg af brugte private ting?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)