Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aminoernes aktie- og obligationsinvesteringer 2011

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Frisch:
Hej Peter, Hele din portefølje er ikke bare risiko - det er high risiko. Og på lang sigt ikke en særlig bæredygtig portefølje på den lange bane. Du har investeret i en række selskaber, hvor flere af dem generelt set ikke har en særlig sund drift og derfor på lang sigt ikke vil give sine auktionærer det store afkast.

Mener nu at både Danske Bank og Vestas er sikre investeringer.

Dog skal Vestas afvikles indenfor de næste 2 år. og Danske bank er jo allerede steget rigtigt pænt og på lang sigt tror jeg aldrig den ender på en fast kurs under 75,00 så dem tror jeg på.

Hvad resten angår, ja så har du ret, men som skrevet dækker dem med risiko incl. Aab kun 10% af min danske portofølge resten er Vestas og Danske Bank.

Tror på en Vestas omkring de 200,- i kursmål

Danske Bank med den nye direktør 100,- i kursmål

begge indenfor de næste 2 år.

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Larsen(golfhouse):

Frisch:
Hej Peter, Hele din portefølje er ikke bare risiko - det er high risiko. Og på lang sigt ikke en særlig bæredygtig portefølje på den lange bane. Du har investeret i en række selskaber, hvor flere af dem generelt set ikke har en særlig sund drift og derfor på lang sigt ikke vil give sine auktionærer det store afkast.

Mener nu at både Danske Bank og Vestas er sikre investeringer.

Dog skal Vestas afvikles indenfor de næste 2 år. og Danske bank er jo allerede steget rigtigt pænt og på lang sigt tror jeg aldrig den ender på en fast kurs under 75,00 så dem tror jeg på.

Hvad resten angår, ja så har du ret, men som skrevet dækker dem med risiko incl. Aab kun 10% af min danske portofølge resten er Vestas og Danske Bank.

Tror på en Vestas omkring de 200,- i kursmål

Danske Bank med den nye direktør 100,- i kursmål

begge indenfor de næste 2 år.

Vestas er sammen med Pandora de to aktier i C20 med den højeste beta værdi. Så jo Vestas er absolut en højrisiko-aktie

Du kan læse mere om risiko her: http://aktieugebrevet.dk/artikel3

For år tilbage erkendte jeg at jeg aldrig bliver god til at investere i aktier. Der er for mange følelser med. Og det selvom jeg stod for opbygningen af hele Dansk Aktionærforenings Aktieskole og har haft mere end 1.000 kursister som jeg har undervist i det at handle med aktier på den rationelle måde.

Personligt har jeg placereret mine penge hos BLS Invest. Gutterne som styre de porteføljer er de bedste forvaltere i Danmark og det har de været i de sidste 10 år.

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil da skynde mig at sige, jeg er slet ikke i din kaliber vedr. aktier, jeg gør det for sjovt, hvilket også afspejler beløbet jeg investerer for..

Men kan se her til morgen at trækker jeg mig nu er jeg status Q, så vel ikke helt tosset eftersom jeg var nede med næsten 30K på et tidspunkt.

Det ændre naturligvis ikke på at du sikkert har ret i din expertise vurdering, men jeg tror aldrig Danmark får råd til at Danske Bank, skal gå ned, samtidig vurdere jeg at den nye Direktør er så kvalificeret at han kan vende skuden.

Vestas har svinget rigtigt meget, men mest pga. af shorting, tror nu Ditlev når hans mål for i år og mon ikke han inderst inde gerne vil komme så tæt på trippel  15 som muligt, selv om de har meldt ud de ikke når det :-)

Frisch:
Personligt har jeg placereret mine penge hos BLS Invest. Gutterne som styre de porteføljer er de bedste forvaltere i Danmark og det har de været i de sidste 10 år.

Mener nu at:

Danske Invest ligger nummer 1

Nordea nummer 2 

Ret mig endelig, hvis det ikke er korrekt

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Larsen(golfhouse):

Jeg vil da skynde mig at sige, jeg er slet ikke i din kaliber vedr. aktier, jeg gør det for sjovt, hvilket også afspejler beløbet jeg investerer for..

Men kan se her til morgen at trækker jeg mig nu er jeg status Q, så vel ikke helt tosset eftersom jeg var nede med næsten 30K på et tidspunkt.

Det ændre naturligvis ikke på at du sikkert har ret i din expertise vurdering, men jeg tror aldrig Danmark får råd til at Danske Bank, skal gå ned, samtidig vurdere jeg at den nye Direktør er så kvalificeret at han kan vende skuden.

Vestas har svinget rigtigt meget, men mest pga. af shorting, tror nu Ditlev når hans mål for i år og mon ikke han inderst inde gerne vil komme så tæt på trippel  15 som muligt, selv om de har meldt ud de ikke når det :-)

Frisch:
Personligt har jeg placereret mine penge hos BLS Invest. Gutterne som styre de porteføljer er de bedste forvaltere i Danmark og det har de været i de sidste 10 år.

Mener nu at:

Danske Invest ligger nummer 1

Nordea nummer 2 

Ret mig endelig, hvis det ikke er korrekt

Der er sikkert mange måder at lave kåringer på. Det jeg tager udgangspunkt i er ratings på Morningstar og så den seneste her:

http://www.bls-invest.dk/media/42875/nyhedsbrev%20dec2011.pdf

 

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok,

Tusind tak for konstruktiv dialog,

Dit tidligere link, vil jeg bruge en del tid på.

Vender tilbage, når/hvis Vestas runder de 700 i kursmål he he

MVH

Peter

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Larsen(golfhouse):

Ok,

Tusind tak for konstruktiv dialog,

Dit tidligere link, vil jeg bruge en del tid på.

Vender tilbage, når/hvis Vestas runder de 700 i kursmål he he

MVH

Peter

Lige over Peter. Inden jeg kom til Amino sad jeg som adm. direktør på Euroinvestor.dk, der er Danmarks største aktieforum så jeg er lidt af en aktienørd. De sidste år har jeg dog lagt den  del på hylden for i stedet at koncentrere mig om iværksættermiljøet.  Det er langt sjovere og jeg har større indflydelse på værdiskabelsen dag for dag. Alt historisk materiale viser at private investore over tid klare sig dårligt som investore. Du vil altid finde dem som har klaret sig godt. Men det du også skal huske er at man hellere vil fortælle når det går godt end når det går skidt.

Jeg tabte 6 mio. kr. på aktier tilbage i 2008. Det kommer til at tage mig 10 år at hente det hjem igen. Jeg har prøvet at lave 500 pct. i afkast på Nordex og 300 pct. på Sjælsø Gruppen. Men samtidig har jeg også prøvet at tabe 90 pct. på Greentech. Og der skal et afkast på 1000 pct. til at genskabe et tab på 90 pct.

Det er super sjovt at handle aktier men i længden kan det blive en ret dyr hobby, hvis man ikke tænker sig om. Jeg sover langt mere trygt om natten nu hvor jeg har overladt mine penge til nogen der gør arbejdet bedre end jeg selv kan.

Vestas er en anden af de aktier jeg har tabt penge på fordi jeg investerede med følelserne. Men det du skal investere med udgangspunkt i er ledelsen. Tror du på den ledelse som driver virksomheden frem. Og her må jeg bare sig at jeg ikke har særlig stor tillid til at Ditlev Engel kan bringe Vestas nogen vegne. Han lover og lover. Men det man bliver målt på over tid er resultater og dem har Ditlev Engle stadig ikke vist han kan levere.

Du kan sagtens komme og sige om 12 mdr. Hvad sagde jeg - Vestas var en fantastisk investering. Men rationalet lige nu er at Vestas igennem lang tid har skuffet og stadig skuffer. De har vel nedjusteret 10 gange i træk nu...

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Rohde:


Vildt at se hvordan Ditlev Engel klamre sig til magten. Men han får vel også 20 mio. i fratrædelsen når nu bestyrelsen snart får taget sig sammen og hældt ham ud. Det har godt nok været en parodi med ham ved roret - specielt de sidste tre år.

til Ditlevs forsvar så er markedssituationen jo også virkelig skidt. Men det ændre ikke på at man skal lade være med hele tiden at fortælle omgivelserne at tingene går godt når de går af h**** til. Man kan have nok så dygtige medarbejdere men hvis ledelsen er på vej ud af et forkert spor, hvor man fokusere på omsætning og ikke indtjening så kommer man bare ikke særligt langt i længden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var utroligt tæt på at investere i Vestas og er glad for at jeg holdt mig væk.
Til gengæld har jeg lige investeret en god pose penge i Apple aktien.

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Frisch:
ildt at se hvordan Ditlev Engel klamre sig til magten. Men han får vel også 20 mio. i fratrædelsen når nu bestyrelsen snart får taget sig sammen og hældt ham ud. Det har godt nok været en parodi med ham ved roret - specielt de sidste tre år.

Mon ikke det er den ledelses ændringer der snart sker .-)

OG til min tidligere kommentar med kurs 700,- DAMN den er langt væk nu he he.

Tab på nuværende tidpunkt på vestas 30.000,- 

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)