Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlæg fra privatkonto til firmaet - bogføringsspørgsmål!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg sidder i den situation at jeg har betalt regninger fra min private konto da jeg startede mit firma, for et kort stykke tid siden. Firmaet har nu opbygget kapital og derfor vil jeg gerne tilbageføre de penge jeg har "lånt" af mig selv.

De betalte beløb har selvfølgelig været inkl. moms; men jeg må kun overføre beløbet eksl. moms tilbage til min private konto, da staten jo har refunderet mit betalte moms, korrekt?

Jeg benytter mig af Billys Billing, (hvilket sikkert også siger lidt om mine talknuser evner) et ganske fantastisk program, enkelt og ligetil.

Jeg har dog nu det problem at jeg har ændret udbetalingskontoen på regningerne fra min private til min firmakonto. Beløbet der bliver vist er dog inkl. moms; og dette er jo problematisk da jeg kun overføre penge tilbage eksl. moms.

Jeg kan godt ændre beløbet manuelt, men så kommer den op som kun delvist betalt, da systemet tror jeg skal betale moms.

Hvis der er nogen derude med forstand på billys billing, må de ligeledes godt svare :)

Godt nytår! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

1 Nej..det er bruttobeløbet du skal have retur, idet det er dette, som du har udlagt.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej.

1 Nej..det er bruttobeløbet du skal have retur, idet det er dette, som du har udlagt.

 

MvH

Peter



Hej Peter, almægtige guru som har hjulpet mig med mit håbløse regnskab mange gange.
Det vil sige at jeg kan trække hele beløbet inkl moms fra?

Kan du forklare hvorfor man må det? I mine optik får man momsen refunderet af staten og dermed er man "i nul" og mangler kun resten af beløbet? Hvis det er for regneteknisk behøver du ikke, men jeg forsøger virkelig at sætte mig ind i tingene ;) Mange tak! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen.

Eksempel:

Udlæg Kredit 100 kr.    ved betaling til dig: Kredit bank/Debet Udlæg 100 kr.

Omk. Debet   80 kr.

Moms           20 kr.

 

Håber at det hjalp.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej igen.

Eksempel:

Udlæg Kredit 100 kr.    ved betaling til dig: Kredit bank/Debet Udlæg 100 kr.

Omk. Debet   80 kr.

Moms           20 kr.

Jamen så overfører jeg beløbet tilbage inkl moms. Det er jo bare herligt at det så betyder flere penge til mig!
Tusinde tak for din hjælp endnu engang Peter! 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)