Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat 2011 for nystartet firma

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 11
Indlæg ialt: 2
Fra  Percepto Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet firma (enkeltsmandsfirma) pr. 1/10 2011.

Skat har informeret mig om, at fristen for indberetning af moms er 10/2 2012 - men hvad med skatten for 2011?

Pga. usikkerhed omkring størrelse på indtægt og at firmaet først er startet i oktober måned 2011, har jeg ikke foretaget mig noget omkring indberetning af skat, forskudsopgørelse el.lign.

Kan forstå at der løber renter på restskatten allerede fra 1/1 2012 - hvad skal jeg konkret gøre for at slippe for dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Sep 11
Indlæg ialt: 2
Fra  Percepto Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Jeg har kigget på den og lign. sider på skat.dk.

Spørgsmålet gik mere på om man har en jordisk chance for selv at beregne beløbet (givet pensionsindbetaling, diverse fradrag, osv.), eller man blot laver en så stor frivilling indbetaling at man er sikker på at få noget tilbage?

Har været igang med beregneren på skat.dk, men ingen felter er forudfyldt (endnu), så det lader til at være en større opgave.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Percepto:
Har været igang med beregneren på skat.dk, men ingen felter er forudfyldt (endnu), så det lader til at være en større opgave

Næ - de felter kommer jo først i løbet af næste måned i takt med at diverse indberetningspligtige begynder at indberette.

Der er kun den hårde måde. At begynde at beregne hvad din skat vil blive efter bedste beskub. Om du blot indbetaler er din vurdering af hvad det betyder for dit cashflow, renteomkostning mv.

/Henrik

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop lavet en stor indbetaling til Skat, så jeg maksimalt rammer 30-40.000 kr. forbi. Betaler man resten inden 1. maj (mener jeg det er), så er rentesatsen heller ikke så høj.

Iøvrigt finder jeg det totalt idiotisk, at der ryger renter på allerede fra 1. januar, da man ikke har en jordisk chance for at have et præcist beløb der. Endnu en ekstra skat til iværksætterne.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ikke helt korrekt...der opereres med dag til dag rente fra 01/01/2012.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Endnu en ekstra skat til iværksætterne.

Nu skal vi ikke jamre unødigt - det er jo ikke bare iværksættere der rammes. Men ja det er barsk afregning ikke at have styr på sin skat.

/Henrik

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Nicolaj Thomasen:
Endnu en ekstra skat til iværksætterne.

Nu skal vi ikke jamre unødigt - det er jo ikke bare iværksættere der rammes. Men ja det er barsk afregning ikke at have styr på sin skat.

/Henrik

 

Jeg kender ikke det nøjagtige tal for hverken årets udgifter eller indtægter før 01-01-2012 kl. 00:01, endda senere da en lille del af vores tracking er forsinket med 2-3 dage.

Det ville være rimeligt, at man som minimum havde 30 dage til at lave det endelige regnskab i et I/S, så jo, det er bare en ekstra skat.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej.

Ikke helt korrekt...der opereres med dag til dag rente fra 01/01/2012.

 

MvH

Peter

 

Ja, men rentesatsen stiger efter en eller anden dato, mener det er 1. maj

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stiller lige et spørgsmål herinde, da det er relevant. Håber det er ok :-)

Startede et ApS fra den 04.11.2011. Vores første regnskabsår forløber fra oprettelsesdatoen til 31.12.2012. Indtil videre har vi kun haft udgifter, da vi stadig er i udviklingsfasen.

Mit spørgsmål er om jeg skal indberette og indsende noget til SKAT nu? Eller skal jeg først det næste år? Moms har jeg indberettet, men er lidt i tvivl om jeg skal gøre noget mere.

På forhånd tak

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)