Jeg har nu i godt 2 år haft et cvr.nr. og det har jeg holdt regnskab med i excel, men synes det er bøvlet osv. Har ikke så mange ordre mere, regner stærk med 2012 bliver meget bedre år! Så regner med en 25-50 per måned. Måske via en webshop. Kan sagtens lave det, men er røv sygt! :)
Hvad gør i?
Hvad vil i råde mig til at gøre? Skal jeg få en til at lave det så jeg ikke køre død i det? eller er skal jeg bare have et regnskabsprogram?
Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.
Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag.
Jeg har lavet en fil, hvor i jeg taster bilagene fortløbende på det ene ark. Så bliver data kopieret over i et andet ark som er delt op som en kassekladde (samme opsætning).
Jeg syntes det er let og overskueligt at taste ind, og det giver et rimeligt overblik i kassekladden mht. over/undeskud og moms.
Jeg ved at det også kan bruges til flere bilag end det jeg selv har, da jeg har en venninde der bruger arket også - oprindeligt lavet til hende. Hun giver det dog videre til revisoren efterfølgende da han laver hele hendes årsregnskab og skatteopgørelse.
Tinglysning af dokumenter tilbydes - f.eks. skøder, skifteretsattester, bodelinger osv.
Vi har udviklet et regnskabprogram som alle kan finde ud af. Det er lavet af iværksættere til iværksættere. Til alle os, der ikke gider bruge flere dage på regnskab, men gerne vil bruge kræfterne på at udvikle virksomheden.
Jeg synes du skal give det et forsøg. Vi giver 30 dage gratis til alle, så man kan se, hvor nemt og overskueligt det er. Prøv det her
Jeg startede også selv ud med en blok med ternet papir i tidernes morgen (18 år tilbage). Et par år senere gik jeg over til at benytte Excel - og det er altså en udemærket løsning til et simpelt bogholderi. Senere hen købte jeg min første licens til Concorde fra Damgaard Data og det system har jeg holdt fast i på godt og ondt igennem forskellige virksomheder jeg har haft med at gøre. I dag er det købt af Microsoft og hedder Dynamics C5.
Hvis jeg umidlbart skal anbefale dig noget, så vil det være at du kigger på et internet baseret regnskabsprogram som kan integrere med webshops - f.eks. e-conomics. Det er en del af disse løsninger i dag og man kan komme igang med det ret nemt og billigt. En integration med webshoppen vil ihvertfald spare dig for lidt bøvl, da en ordre i webshoppen så automatisk kan oprettes som en ordre og faktura i dit regnskabsprogram, så du ikke skal sidde og taste den ind bare for at kunne lave en faktura til kunden.
Du kommer ikke uden om at regnskab er røv sygt hvis man ikke syntes det er sjovt - uanset hvilket program du benytter. Jeg syntes også selv at det er kedeligt. Jeg kan så blot glæde mig over at virksomheden i dag er i den størrelse at jeg har en ansat til at stå for bogholderiet, så jeg ikke skal sidde og svede over det. Men jeg bruger dog stadig ca en time om dagen på regnskab, men det er mere diversenøgletal og statestikker - og jeg syntes stadig ikke det er sjovt, men det er dog en absolut nødvendighed.
Vi har udviklet et regnskabprogram som alle kan finde ud af. Det er lavet af iværksættere til iværksættere. Til alle os, der ikke gider bruge flere dage på regnskab, men gerne vil bruge kræfterne på at udvikle virksomheden.
Jeg synes du skal give det et forsøg. Vi giver 30 dage gratis til alle, så man kan se, hvor nemt og overskueligt det er. Prøv det her
Har lige testet det, men bare dumt man skal oprette en ny kunde hver gang man har et salg. Tager jo en krig?(Kan kun se en løsning og det er at oprette en kunde som hedder det samme som webshoppen og bruger den hver gang?). Så mangler jeg også, at det kan integreres med min webshop, dog ikke så vigtig. Men er det noget der er på vej? (Prestashop)
KashFlow er fantastisk! De tilbyder en 60 dages ubetinget trial og er virkelig et lækkert program. Det kan alt hvad du efterspørger og mere til. Tjek det ud, hvis du vil fortsætte efter de 2 måneder koster det kun lidt over en hund per måned i abonnement.