Jeg er ret ny i alt med bogførring, og er nu kommet til at skulle betale nogle penge til skat her inden d. 1.1.12 ... Hvordan registrere i mit regnskab de penge jeg har betalt til skat, og hvordan kan jeg se hvad der allerede er betalt skat af og hvad der ikke er? ...
Er jeg helt gal på det, kan ikke helt finde ud af det - bruger regnskabsprogrammet BilliysBilling som fungere super godt, forstår det ikke dette med skatte, udover at det er en manuel postering...
Ja, det må hedde restskat, da jeg er ny startet ( 1.2.2011 ), men har først berettet skat om mine indtægter her for et par uger siden, og har nu fået en regning på det "restskat" jeg skal betale, og de skriver at jeg undgår "renter" såfremt jeg betaler inden d. 31. dec.
Jeg ved dog ikke hvordan man skal bogføre sådan en "regning fra SKAT" ..?
Jeg ved godt nok heller ikke hvordan man bogføre SKAT generelt - altså dem i de 10 rater ..