Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan nedbringer jeg mit overskud?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg sælger smykker på Trendsales og det er blevet til en pæn slat her i det første år. Kr. 34140,- er der tikket ind på kontoen. Jeg har udgiftsbilag for kr. 15213,-

Jeg laver smykkerne i mit eget hjem (når jeg kommer hjem fra mit fuldtidsjob) og jeg bruger min ovn til at bage smykkerne i.

Jeg skal naturligvis betale skat af overskuddet, men er i tvivl om de "hjemlige" udgifter. Kan jeg ikke fratrække noget af min elregning, varmeregning og vel også noget husleje? Og hvordan gør jeg det? Vedlægger jeg en kopi af årsopgørelserne og laver et estimeret skøn her udfra?

Jeg bruger også min egen bil til at køre på posthuset/postkassen stort set hver dag. Er der andet jeg kan tage med, så jeg ikke snyder mig selv?

PFT og godt nytår.

 

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du.

hvis du vil trække boligudgifter fra, så kræver det at du har et kontor du bruger som arbejdsplads, og at kontoret har egen indgang. dvs. en dør ud til gaden.. reglerne på det område er lidt besværligt.

Men du kan søge lidt på det herinde..

Det med kørslen ved jeg ikke noget om, men regner stærkt med at du skal skrive ned hvor mange km du kører og hvilke dage det har foregået.. men er jo noget som skal skrives ind i din forskudsopgørelse..

Mvh Tobias.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Hvis du ikke står og mangler pengene, så invester dem i materialer til næste års smukkeproduktion. Køb materialer for hele overskuddet - så går du i 0 og slipper for at betale skat af indtægterne.

Og så har du jo fyldt "lageret" op til næste års smykkeproduktion.

Hvis du udelukkende går efter udgifter du kan trække fra, så skulle jeg mene at antal kørte km også kan trækkes fra (fast takst?).

Bager du dine smykker i en lille bordovn, der sættes til alm stikkontakt, og måler du strømforbruget med en elmåler (kan købes for 150 kroner) så er både strømforbrug og elmåler noget du også kan trække fra (det er selvfølgelig for sent nu - men næste år, så gør det, hvis du har muligheden).

Men mange af de små gode ting, man kan trække fra, er i en gråzone, som kan åbner op for heftige diskutioner med SKAT.

Har du forresten et CVR nummer?

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke hurtige svar - tak for det!

Ronni: Nej, jeg har ikke et CVR-nr. Men god idé med at købe materialer til næste år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Plindstrup:
Hvis du ikke står og mangler pengene, så invester dem i materialer til næste års smukkeproduktion. Køb materialer for hele overskuddet - så går du i 0 og slipper for at betale skat af indtægterne.
Ah - den holder da ikke. Om man har kontanter i kassen, penge i banken, eller har pengene stående i råmaterialer eller smykker er da ikke noget der påvirker resultatet og dermed skatten.

Råvarer købt for 100.000 kr og ikke brugt - har da en værdi af 100.000 kr i lagerværdi og påvirker slet ikke resultat til skat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Plindstrup:
Hvis du ikke står og mangler pengene, så invester dem i materialer til næste års smukkeproduktion. Køb materialer for hele overskuddet - så går du i 0 og slipper for at betale skat af indtægterne

Hun skal selvfølgelig trække det fra hun er berettet til, men at anbefale hende at gøre alt hvad hun kan får ikke at skulle betale skat, hvad fanden er det for en holding?

Det er skatterne som driver dette samfund, husk lige det og spørg dig selv, hvad du kan gøre for samfundet og ikke hvad samfundet kan gøre for dig ;-)

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Mads A.:

Ronni Plindstrup:
Hvis du ikke står og mangler pengene, så invester dem i materialer til næste års smukkeproduktion. Køb materialer for hele overskuddet - så går du i 0 og slipper for at betale skat af indtægterne


Hun skal selvfølgelig trække det fra hun er berettet til, men at anbefale hende at gøre alt hvad hun kan får ikke at skulle betale skat, hvad fanden er det for en holding?


Det er skatterne som driver dette samfund, husk lige det og spørg dig selv, hvad du kan gøre for samfundet og ikke hvad samfundet kan gøre for dig ;-)



Om hun bruger penge på materialer nu eller næste år? Herre Gud - Det er da direkte dumt at vente til næste år, hvis hun alligevel planlægger at brugt en sum, svarende til overskuddet, på materialer.

Det er ikke at snyde samfundet! Det er at være smart! Det er da fjollet at blive beskattet, hvis man i januar køber materialer som ligeså godt kunne være købt i december.

Der er vist andre områder, hvor man bør bruge mere krudt på at pudse glorien!
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Plindstrup:
Hvis du ikke står og mangler pengene, så invester dem i materialer til næste års smukkeproduktion. Køb materialer for hele overskuddet - så går du i 0 og slipper for at betale skat af indtægterne.
Ah - den holder da ikke. Om man har kontanter i kassen, penge i banken, eller har pengene stående i råmaterialer eller smykker er da ikke noget der påvirker resultatet og dermed skatten.


Råvarer købt for 100.000 kr og ikke brugt - har da en værdi af 100.000 kr i lagerværdi og påvirker slet ikke resultat til skat


vh



Ikke det min gamle revisor sagde!

Men jeg er da åben for at jeg kan være forkert på den..,
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Plindstrup:

Hvis du ikke står og mangler pengene, så invester dem i materialer til næste års smukkeproduktion. Køb materialer for hele overskuddet - så går du i 0 og slipper for at betale skat af indtægterne.

Er der noget jeg har misforstået fra den gode Thor Möger Pedersen?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)