Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikkerhed mht. e-mail

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ved ikke om jeg har stillet spørgsmålet i den rette katagori.

Men vi skal fremover have sendt løn sedler ud til folks private pr. e-mail.

Hvordan gør man mht. sikkerheden, kan man kryptere løn sedlen, eller er der anden løsning

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

En måde at løse udfordringen på er at gøre  lønsedlerne adgangskodebeskyttet.
En fordel er, at det er relativt let at sætte op. En ulempe kan være, at nogle antivirusprogrammer opfatter mails med låste filer som en risiko, hvorfor de fjerner det vedhæftede.

En anden metode er at sende et link til download af lønsedlerne som PDF. Adressen, hvor PDF-filerne ligger, kan så beskyttes af adgangskode.

Udfordringen her er så, at I skal have fundet et sted at lagre medarbejdernes lønsedler.

Håber du kan bruge det til noget.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med at bruge e-boks?

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror jeg vil fraråde jer at bare sende en mail med en lønseddel. Mails sendes i klar tekst. En fil der skal sendes med sendes ligeså. Hvis filen krypteres rigtigt før så er den jo nok fin nok men pas på i har jo ansvaret for at det er gjort ordenligt og konsekvenserne for en medarbejder der får lægget sit CPR-nummer kan være meget store så lad være ved mindre i har en prof it mand med forstand på sikkerhed.

Omkring et link så husk igen at få råd af en IT mand for systemet skal være meget sikkert. I skal nok også bruge eksempelvis ssl til at kryptere alt trafikken.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)