Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte dansk virksomhed, arbejde i Schweiz... Skat, osv.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får måske muligheden for at lave et stykke konsulent arbejde for en kunde i Schweiz i et års tid, men hvad gør jeg i den situation?

Jeg har netop solgt mit danske I/S og skal dermed åbne nyt hvis jeg får kunden.

Skal jeg oprette et ApS og ansætte mig selv som konsulent som udstationeret?

Hvis jeg åbner et enkeltmandsfirma, bliver jeg så beskattet i DK og undgår jeg dette ved ApS?

Hvordan med reglerne om at man ikke udelukkende må arbejde for een kunde i en længere periode uden at det anses som værende en ansættelse?

Andre relevante spørgsmål/kommentarer modtages med kyshånd!

Glædelig jul

Kim

 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der har prøvet det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

KimmoLeif:
Hvordan med reglerne om at man ikke udelukkende må arbejde for een kunde i en længere periode uden at det anses som værende en ansættelse?

Det er måske netop det spørgsmål som du skal have afklaret indledningsvis. Som du fremstiller tråden virker det på mig som et ansættelsesforhold, som du via kreative løsninger tænkes at omgå ved en firmakonstruktion.

Måske gør jeg dig uret - men hvad der er fugl og fisk skal man have indsigt i din kontrakt mv for at kunne se.

/Henrik

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke meget respons på denne. Er selv i samme situation med et tilbud om en kontrakt i tyskland på 1,5 år og hvordan fixer man så den. Jeg havde satset på et alm. CVR nr. og så en konsulentkontrakt, så rejseomkostninger mv. kan trækkes fra, men bliver det et problem hvis man kun har en kunde... Erfaringer vil være meget velkomne... Mvh Ølpusher

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit svar er som ovenfor. Der er ikke nogen som kan svare på spørgsmålene - uden at det bliver rene gætterier.

Hvad skal du lave dernede, hvem fastsætter arbejdstider, ferie mv., har du nogen risiko ved kontrakten?  

Ærligt - så lyder det  i mine øjne som omgåelse.  Alene at du ikke har startet virksomheden og så med begrundelsen for at oprette virksomheden.

Det koster 300 kr. at få et bindende svar fra SKAT. Så får du et svar med to streger under forudsætning af at SKAT har fået alle oplysninger. På Amino er du sparsom med oplysninger til gengæld er vores gæt gratis.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændig enig med Henrik.

Jeg havde en kunde..der skulle arbejde  Norge i et år...hvor jeg vurderede, at der var tale om et

ansættelsesforhold.

Grundet nogle specifikke formuleringer i kontrakten betragtede SKAT det dog som selvstændig

virksomhed.

Så brug de 300 kr.

MvH

Peter

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Helle Thornings skattesag - uanset om du vurderer at hun har fået positiv særbehandling eller ej - tydeligt viser, så er der mange forhold der spiller ind og det er umuligt at gå i detaljen.

BT lavede et notat som muligvis er det der blev omtalt i anklagerne mod Peter Loft og Troels Lund. Dette notat gennemgår pro og con og mange aspekter. Det er helt sikkert værd for dig at læse - her er notatet http://www.b.dk/sites/default/files-dk/node-files/714/4/4714095-bt-notat.pdf

MVH jens 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)