Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

værdisætning af idé

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen

 

Vi er et par fyre der arbejder på lidt forskellige koncepter.

Et af dem er ved at være færdig (endeligt)

 

Da ingen af os har økonomien til at iværksætte ideen, vil vi sælge den.

problemet er at vi ikke aner hvordan vi skal kunne vurdere værdien af ideen.

 

Så mit spørgsmål går på om der er nogen der har en idé om hvordan man normalt ville fastsætte værdien?

 

jeg ved godt at der ikke kan gives et specifikt svar da jeg ingen informationer har givet om ideen, men måske er der nogen der ved hvad man generelt tager efter. f.eks. om det er i forhold til indtjeningsmuligheder på et år.

eller noget andet.

håber at der er nogen der kan hjælpe

 

med venlig hilsen

 

rostam 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil mene at idéen kan prissættes, ud fra markedspotentialet og forventet indtjening. Jeg har svært ved at give en formel, men i må kunne vurdere hvad man vil kunne tjene på jeres idé. Men igen er det selvfølgelig svært, da man aldrig ved om en idé bliver en succes.

Tror i stedet i skal snakke med mulige købere, og høre dem til, hvad de ville syntes var rimeligt

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har fatisk med held for nogle år siden solgt en idé på auktion på QXL. Jeg solgte muligheden for at få lov at få flere informationer om konceptet til gennemsyn for 1 kr., som jeg selvfølgelig selv betalte. Efter den første suppelerende information skrev folk så tilbage om de ville gå viedere eller ville stå af her.

 

Ideen er måske ikke lige til jeres idé, men det er da en mulighed. Jeg husker, at jeg fik 10 henvendelser, hvoraf 3 blev ved til de bitre ende og fik samtlige informationer. Jeg solgte så til den, der bød mest. Det skal siges, at konceptet havde jeg kørt i et års tid, inden jeg solgte det. Så er det straks lettere for interesserede at give et bud.

 

Men i det hele taget er ideen med at lægge muligheden for at høre mere ud på qxl ikke en dårlig ide efter min mening. Lav en ganske almindelig auktion med et fast pris på 1 kr og sæt 50 til salg. Så får du rigtig mange henvendelser. Du forpligter dig jo ikke til at sælge idéen. Du forpligter dig blot til at sende flere oplysninger om den til interesserede.

 

Med venlig hilsen

Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for de hurtige svar.

Vi må jo prøve os lidt frem

 

Jeg har et lidt andet spørgsmål, men i samme boldgade....

 

hvad er det højeste i har hørt om at koncepter er blevet solgt for. altså ikke opfindelse af en konkret opfindelse, som glødepæren, men et koncept a la en forretningsmodel.

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Hvis i har et koncept der har potentiale er jeg og en samarbejdspartner interesseret i at leje/købe konceptet. Vi vil gerne oprette en aftale med royalty betaling for den indtjening vi kan skabe igennem 3-5 år og der efter option for køb af konceptet.

Min samarbejdspartner og jeg har erfaring og uddannelse i forretningsudvkling med hvert vores speciale områder.

Skriv venligst tilbage hvis i har lyst til at arbejde videre med denne model.

 

Med venlig hilsen

Thomas Lauridsen 

 

Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas

 

indtil videre er jeg meget interesseret, men er lige nødt til at vende den med mine kollegaer.

jeg vender tilbage på lørdag, med svar. årsagen til ventetiden er at en af dem er i italien og først kommer hjem i morgen. Fredag har vi aftalt at vi skal holde møde, så derfor tidligst lørdag.

 

Med venlig hilsen

 

Rostam 

Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
THOMAS:  Hvor meget ligger sådan en royality-kontrakt normalt på procent-mæssigt ??
Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rostam

 

Du skriver at du/I har flere koncepter, I arbejder med.

 

Du kan prøve at gå ind på www.tridare.dk  Her vil du kunne lægge et eller flere af dine koncepter ind, og få dem bedømt, og Du/I har muligheden for at få konceptet belønnet kontant. En måneds adgang koster kr. 70,-

 

Tjek siden og se om det er noget for jer.

 

Med venlig hilsen

Peter Bruun

TriDare

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11-07-2007 15:37:46
Forfatter: P. Bruun
Hej Rostam


Du skriver at du/I har flere koncepter, I arbejder med.


Du kan prøve at gå ind på www.tridare.dk  Her vil du kunne lægge et eller flere af dine koncepter ind, og få dem bedømt, og Du/I har muligheden for at få konceptet belønnet kontant. En måneds adgang koster kr. 70,-


Tjek siden og se om det er noget for jer.


Med venlig hilsen

Peter Bruun

TriDare



Næsten samme indlæg har Du sendt i en PB til mig. Lad være med at tæppebombe folk med reklame for din side!

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du vil værdisætte, kan du kigge på:
- aktiver. Er der nogen aktiver i selskabet, som har værdi? (fysiske ting såvel som immaterialle værdier og rettigheder)
- omsætning. Er der nogen dokumenteret omsætning, og hvad er budgetteret for kommende år - og hvordan kan det sandsynliggøres?
- overskudsgrad. Tjener virksomheden penge, eller sælger du en idé, som andre skal skyde kapital i?

Sådan nogle parametre skal med - i hvert fald hvis vi taler salg af en hvis volume.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)