Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne og efternavn?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har gennem noget tid gået med en tanke om en webshop med x indhold, og gået og tænkt på navnet som i mine øjne er altafgørende! I går aftes ringede klokkerne! Og jeg fandt et genialt navn! Har hørt 3-4 venner i dag og de er alle begejstrede for lige DET navn til netop en shop med det vareindhold!

Men men men, så varede lykken heller ik længere... Domænet var ikke ledigt med .dk... Hvis vi nu bruger ordet havestol som eksempel. så er domænet havestol.dk optaget af en webshop der sælger helt andre produkter end jeg havde i tankerne. Domænet have-stol.dk er også optaget af en anden webshop der sælger en 3. produktgruppe. og domænet havestol.com er endda også optaget med noget helt andet igen.

Derfor er mit spørgsmål nu. Ville jeg kunne bruge havestol.nu, som er ledig, uden at krænke nogle af de øvrige domæner? når der i forvejener såmange ens navne, med forskellige efternavne, som ikke drejer sig om det samme, og mit igen er noget helt nyt. Er det så krænkende?

Punkt 2, er det overhovedet smart at ligge sig så tæt op af de øvrige sites? Kunne man evt. få en rubrik på deres site hvor der står, var det x du søgte i stedet, klik her... Og man kunne lave en tilsvarende på min site, der så henviste til dem...

Ja, bare nogle løse indledende tanker. Der er lang vej til en realisering. Men kan fandme godt lide mit navn! Og nej, det er ikke havestole ;)

MVH
Hans Pedersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en træls situation at være i.
Engang da jeg også skulle have et domæne, have et lilleput hold fra 1997 taget det. jeg ringede til dem - deres telefonnummer stod på siden.
Jeg kunne nok godt regne ud at de ikke brugte siden mere, og købte så domænet for et par hundrede mere.

- Det kan du også gøre.

Jeg synes ikke det er smart at have et navn der lille tæt op af et andet. Man kan nemt komme til at forveksle navnet med et andet firmanavn, og dermed ingen kunder.
Mit råd til dig, vil nok være som beskrevet ovenover, at se om du kan købe de andre domæner af dem.
Ellers så må du jo lægge hjernen i blød igen.

MVH
Casper Jensen - www.blog.wazzo.dk - din mulighed for at tjene penge online.
(Vi søger pt. annoncører).  

Fra Spentrup
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 20
Fra  Point Of Web Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Jeg kender godt følelsen af at finde på et godt navn for så at finde ud af at mange af domænerne er taget.. Men som jeg ser det, så er det en rigtig dum idé bare at fastholde navnet og så købe det i en .nu version.. Det kan give dig nogle store udfordringer rent branding mæssigt på et senere tidspunkt og det kan være meget forvirrende for dine kunder.. Specielt når de andre domæner er aktive og har et andet sortiment.

Du har mulighed for at overtage de andre domæner. Dvs. gå i dialog med dem om en overtagelse. Hvor usandsynligt det end lyder, så er det flere gange lykkes mig at hjælpe vores kunder i tilsvarende sager. Man skulle ikke tro at den anden part ville være villig til at sælge, men hvis tilbuddet er godt nok, er det muligt. Så spørgsmålet er hvor meget værdi du tror det vil have at have lige præcis det navn fremfor et andet.

Ellers er der i mine øjne ingen andre muligheder end at komme op med et nyt navn.

Mvh. Martin Meier 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Tak for svarene, de er jo lidt som jeg havde forventet... Men er der ikke nogen herinde der har erfaring med at dele navn med et helt andet firma? Og kan berette lidt om det giver nogle problemer i hverdagen, og i givet fald hvilke problemer?

MVH
Hans Pedersen

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
hmm jeg tror det kan skabe forvirring hvis du opkøber navnet fra andre. derees kunder eller brugere af siden,vil måske blive forvirret tænker jeg. men jeg tænker også,om ikke du kanlave en bindestreg eller noget og stadig bruge det navn du vil. ja nu vil du joikke afsløre hvad navet er,men bare en tanke hvis du gerne vil beholde det navn du har i tankerne..
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er Difo og domæneklagenævnet i DK der laver afgørelserne og reglerne er ret tydelige.

Hvis et firma har brandet sig på navnet, så vinder de stort set altid..også selv om de sælger andre ting, her er loven ikke som markedsføringsloven.

Sålænge navnet kan forveksles og det ikke er et alment benyttet ord / udtryk, så står du dårligt.

Jeg ville overveje et andet navn

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)