Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bounce rate

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Vi har et web-site om rejser i Indien. Vi kan ikke forstå, at vores bounce rate er så høj som 70% i gennemsnit. Vi kan se, at når folk finder os på relevante søgeord som tour, travel, package tour osv. så falder vores bounce rate til omkring 50%. F.eks. som her: agra tour mens der er en bounce rate på 80% for souvenirs from India

Jeg tror, at vi kan gøre vores top 10 artikler (som artiklen om souvenirs from India) mere spændende, ved at have billeder af hvert punkt. Men hvordan forbedrer vi ellers vores bounce rate? 

Formentlig vil en række af Jer nu råbe: call to action knapper. Men kan I give en konkret anvisning på, hvad det kan være? 

Jeg ser frem til Jeres svar. 

Mvh Jonas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen kvalificerede eller ukvalificerede holdninger? Big Smile

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Sites med souvenirs from india.

Mon ikke de besøgende bouncer, fordi de ønsker at KØBE souvenirs fra Indien f.eks. grossister m.m.?

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sælger ikke souvenirs. Vi er et rejsesite og har en lang række artikler om destinationer, historie, religion, praktisk information og selvfølgelig rejser. Dette var blot en artikel som eksempel. Vi har 400 andre artikler og vores generelle bounce rate ligger på 70%. 

Det er kun, hvis brugerne finder os på keywords som tour, travel, package tour, i kombination med et sted. F.eks. Agra, at vi har en bouncerate omkring 50%. Det er selvfølgelig også den type besøgende vi helst vil have, fordi målet er, at få solgt nogle rejser. 

Vores bekymring er, at folk kigger ind på sitet og tænker: nå, det var en ok artikel, men her er nok ikke andet, så jeg går ud til google igen. Så hvordan kan vi forbedre vores generelle afvisningsprocent

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasJ:
Vi sælger ikke souvenirs.

Nej, men mon ikke dem der kommer ind på den nævnte underside, netop leder efter et sted at købe dem. Når de så ser jeres site, der beskriver dem, så bouncer de...

Sådan er det normalt når bounce er meget høj - sites content lever ikke op til surfernes forventninger på det keyword eller den frase de har googlet.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske... Men jeg anser det ikke så sandsynligt, at folk vælger at købe souvenirs på internettet? Det er noget man tager med sig hjem fra en rejse. 

Min egen tanke er, at vi skal være bedre til at friste brugeren efter de har læst artiklen. Det kunne f.eks. være, at vi så promoverer andre top 10 artikler. Dette kunne være i sektionen ude til venstre for artiklerne, hvor vi indrammer et afsnit med en lidt mere markant farve, for at henlede brugerens opmærksomhed på det indhold. Jeg ved ikke, om det vil få folk til at surfe rundt på sitet... Men var det en mulighed? 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du går ind i google analytics og kigger på den enkelte side, så kan du se indgangs søgeord og se bounceraten for hvert ord.

på den måde, kan du se, hvad det er de søger efter, men ikke finder.

Du kan så vælge at gøre det content bedre, eller ændre i det, så det keyword ikke tiltrækker så mange besøgende.

Men en høj bounce rate, ser jeg ofte på sites, der favner ekstremt bredt.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser det ikke som, at vi favner for bredt. Vi har samme type artikler som Lonely Planet. Vi har bare flere artikler om Indien. Så jeg kan ikke se, at vi bør skære artikler væk eller nedtone keywords som f.eks. religion in India, beaches in India eller sovenirs in India. Det kan godt være, at de besøgende vi får ind via disse keywords (som vi ikke gør noget for at promovere) har en høj afvisningsprocent, men det er artikler, der er relevante for den rejsende i Indien. 

Hvis det er nogle, der har andre bud på, hvad vi skal forbedre, så er I meget velkomne til at give input :) 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)