Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføre min autohandel bedre

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vi tænker allesammen, højest sandsynligt, over hvordan vi bruger vores surt tjente penge bedst. Ikke mindst med hensyn til markedsføring.

Jeg ville være meget taknemlig hvis I kunne tænke Jer at komme med nogle input til følgende:

Ville det være en fordel for mit firma at markedsføre sig via en Facebook-side? Hvilke emner taler for - og hvilke imod?

Andre former for denne type marketing jeg kunne have glæde af?

Jeg har ikke eksperimenteret på dette område endnu, men er der flest fordele vil jeg da klart prøve.

Hvad siger I?

Ha' en fantastisk tirsdag!

Mvh. Ole

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

vis haves hjemmeside og vis ikke haves ville jeg få lavet en lille om jer der søgeord optimeres

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra München
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole


Alle dine biler kan du oprette på både dba.dk og bilbasen.dk. Facebook ved jeg ikke om det er det rigtige segment for en autohandel. Dog uden at vide det med sikkerhed.

Du kan prøve at smide lidt penge efter "google-adwords" hvis det er fordi du vil markedsføre dig via google.

Alternativt er der den klassiske med en annonce i lokalavisen.

Hvis du samtidig er et autoværksted, findes der også portaler som www.findmekaniker.dk

Men det hele skal ses i billedet af hvad slags "autohandel" du er.

Håber det gav lidt stof til eftertanke :)

Mvh

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ole


Før du begynder at smide alt for mange penge ud af vinduet til konsulentvirksomheder etc., der skal hjælpe dig her, så er det meget vigtigt, at du gør dig klart:

- Hvad adskiller dig fra konkurrenterne?
- Hvem er din målgruppe?
- Hvordan er konkurrencesituationen på det marked du befinder dig på?
- Hvem er dine største konkurrenter?
- Hvad vil du gerne opnå med din kampagne?

Når du har gjort det, så vil jeg gerne hjælpe dig med at finde ud af, hvad du skal gøre for at komme videre.

Mvh

Morten
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TPedersen og Morten

Bilerne er på samtilige portaler og i lokalaviserne også. Samt det PR jeg kan få ved evt. begivenheder.

Det som adskiller os fra de andre er flottere biler og specielle biler fra Tyskland. Men det er ikke vores primære område.

Målgruppen er MEGET bred, derfor svære at definere.

Det jeg gerne vil opnå med evt. med eks. en Facebook-side eller lign. skulle være mere synlighed i lokalområdet osv. Og at folk kunne gå ind og skrive tilfredse tilbagemeldinger - vi har meget få utilfredse kunder.

Mvh. Ole

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ole


Jeg tror ikke på, at din målgruppe er så bred som du skriver den er. Mange erhvervsdrivende vil gerne have det til at være sådan, men i virkeligheden er den meget smallere end vi tror.

Du må prøve at opstille forskellige kriterier til at inddele din målgruppe, så det ikke bare er alder og køb etc..

Det kan også godt være, at du har forskellige målgrupper til forskellige af dine bilkategorier og det gør så markedsføringen lidt sværere, ihvertfald hvis markedsføringen skal være for alle bilerne.
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole

Mit speciale er Google Adwords og her kan jeg sige at direkte
markedsføring på biler du har til salg ikke fungere efter 
hensigten, jeg har testet det en del faktisk. Det kunne fx
være salg af en "Audi A4 3.0 TDI" hvor man opretter en
annonce til denne og alle andre biler du har.
Problemet - tror jeg - er at folk er så "opdraget" til at bruge
bilbasen og de andre bil databaser at man ikke kan sælge
direkte på en Adwords annonce. Der mangler simpelthen et
sammenligningsgrundlag som der jo naturligvis er i bil
databaserne.
 

Derimod er Adwords fortrinligt til at markedsføre dine
værksteds produkter, ja også "Bil salg + Bynavn" kan bruges.


Email markedsføring til eksisterende kunder kunne være
en anden idé. Rigtig mange "offline" virksomheder
glemmer den fordel der også kan være ved email
markedsføring, som loyalitets skabende aktivitet. Det
ville jo fx være en fordel hvis du skaber et tillidsforhold
til dine kunder, både værksteds kunder og kunder der
køber bil hos dig. Det bør jo handle om at de kommer
til dig for evt. rådgivning selvom de har fundet en bil på
nettet, som står i den anden ende af landet. Tit vil du
jo kunne købe den bil billigt af den pågældende
forhandler til en engros pris, hvor du evt. også kunne
tjene en skilling. Den pågældende kunde kunne så
forblive værkstedskunde hos dig og vil formentligt
næste gang også komme til dig for at handle bil.


- Nå den lavede lige en fejl editoren, så min tekst er lidt sjov. 

Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim!

Tak for input.

Og ja, jeg kan kun give dig ret. Netop derfor gør jeg ikke meget i Adwords og lign.

Men derimod mit nyhedsbrev fungerer fint.

Jeg har måske brug for nogle input til at booste salget.

Hvem kan hjælpe mig med at tænke "ud af boksen"?

P.T. Kører jeg nogle juletilbud, men det er lidt trivielt på den måde. Andre idéer modtages gerne.

Mvh. Ole

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole,

Hvis du gerne vil have opmærksomhed i lokalområdet, så sætter du en annonce i Lokalavisen:

"Byens bedste biler!

Kom og prøvekør én af vores to nye biler:
Bilmærke XXYY model XXX
Bilmærke YYXX model YYY

Blandt alle der prøvekører bilerne i uge X trækker vi lod om en hel uges GRATIS bil, inklusiv en tankfuld benzin.
Ja, du kan få lov at låne den bil du prøvekørte i en hel uge, hvis du er den heldige vinder!"

Jeg kan love dig at du får folk ned i biksen. Hvis du er lidt smart, laver du en blanket folk skal udfylde for at få lov at prøvekøre. Du skal jo også have deres adresseoplysninger m.m. når du skal kontakte dem, og fortælle at de har vundet.

Lav et felt hvor de kan skrive deres email, og lav så en afkrydsningbox hvor de kan krydse af at de ønsker at modtage jeres nyhedsbrev evt. De fleste vil helt sikkert gøre det, fordi de tror det øger deres chance for at vinde.

På seddelen kan du også skrive, at de deltager i lodtrækningen om et gavekort på et gratis serviceeftersyn eller lignende, hvis de klikker sig ind på jeres Facebook-side og trykker "Synes godt om". Det må du nemlig ikke bede dem om direkte PÅ Facebook ;-) 

Indryk annoncen i den lokale avis, og lav en aftale med dem om, at de kommer ud og laver en reportage når vinderen får "udleveret" sin præmie. Så får du dobbelt eksponering, men betaler kun for annoncens pris. Derudover får du en hulens masse nye, potentielle kunder ind i din forretning rent fysisk, du får deres email-adresser og du får forhåbentlig også en ordentlig bunke LOKALE fans på Facebook. Nævn evt. også lige det med Facebook-siden og konkurrecen for jeres fans derinde nederst i annoncen - sammen med jeres webadresse :-)

Jeg er meget enig med nogle af de ovenstående indlæg i at du ikke kan bruge din FB-side til at sælge biler - men du kan bruge den til at sælge ALT andet. Vinterdæk, fælge, et godt tilbud på super motorolie, servicetjek osv. osv. osv. Hvis du kan få lov at sende sådan nogle tilbud ud til måske 500 lokale borgere via Facebook, så vil jeg skyde på at du er langt bedre stillet end alle dine konkurrenter!

Håber det går ind under kategorien "ud af boksen" - i hvert fald ønskes du held og lykke med markedsføringen af forretningen, om det så bliver på den ene eller den anden måde :-)

Mvh
Peter

PS: Konkurrencen kunne også omfatte alle biler i forretningen, ligesom det jo ikke behøves at være spritnye biler. Jeg har ikke regnet på økonomien i ovenstående, men umiddelbart vurderet burde det ikke koste spidsen af en jetjager, slet ikke det mulige udbytte taget i betragtning. Og nå ja - så kør lige kampagnen efter nytår, folk har ikke tid til noget som helst her de næste 8 dage ;-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Når jeg køber bil, hvilket sker jævnligt, bruger jeg udelukkende portaler hvor jeg kan søge blandt alle forhandleres biler. Jeg bruger ikke Google, Facebook eller lign. Sidst jeg købte bil var jeg ikke engang forbi forhandlerens website (okay, indrømmer det var et impulskøb).

Er det kun autohandel du har, eller også værksted? En Facebook side vil måske være okay ifm. værksted hvor du vil give eksisterende kunder tilbud etc.

Jeg tror at noget der rykker er at have rigtig gode billeder på eks. Bilbasen.dk, og en superskarp tekst, med masser af informationer, der giver folk lyst til at se bilen i virkeligheden. Alt for mange har kedelige billeder og tekster som "Blå Ford Focus, 2008, 100.000 km, nysynet". Det sælger sgu ikke rigtigt bilen.

Hvis folk skal køre langt for at se bilen, vil de nok være rimelig sikre på at bilen er interessant nok, inden de kører ud for at se den.

Når jeg kigger på bil, gider jeg ikke spilde tiden. Så jeg udser mig 2-3 biler, som jeg ser i virkeligheden før jeg beslutter mig. Forarbejdet sker på computeren.

Hvis du samarbejder med nogle finansieringsselskaber, kan du også gøre opmærksom på at du kan hjælpe med finansiering. Nogle banker er måske svære at snakke med for tiden, så måske flere ville være interesseret i en alternativ finansieringsmulighed.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)