Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Midlertidig ændring i I/S for at få kontanthjælp

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 03:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke regne med at banken er ligeglad. Banken kører tjek på alle ændringer i CVR på deres kunder. De skal jo lukke kontoen ved en virksomheds lukning. Så hvis de ikke er informeret og indforstået kan de komme og bede om indløsning i løbet af 14 dage.

Jeg mener ikke at man kan starte og lukke et I/S som man kan gøre med en privat virksomhed. Men det må en af revisorerne svare på.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lykkebjerg:

Du skal ikke regne med at banken er ligeglad. Banken kører tjek på alle ændringer i CVR på deres kunder. De skal jo lukke kontoen ved en virksomheds lukning. Så hvis de ikke er informeret og indforstået kan de komme og bede om indløsning i løbet af 14 dage.

Jeg mener ikke at man kan starte og lukke et I/S som man kan gøre med en privat virksomhed. Men det må en af revisorerne svare på.

Dette er jeg helt enig i! Umiddelbart så skal man gøre følgende:

1. Lukke virksomheden
2. Opsige alle aftaler (også med banken)
3. Sælge alle  aktiver
4. Vente de 3-4 mdr.
5. Oprette en ny virksomhed, med et nyt CVR nr
6. Købe aktiverne tilbage
7. Forhandle nye aftaler, fx med banken.

Jeg er ikke professionel, så jeg har muligvis glemt noget - men det er et godt udgangspunkt at gå udfra. Processen er ikke umiddelbart nem.

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Løsningen er at du istedet for kontanthjælp tager et job som rengørings ass, tjener, gadefejer eller lignende. Så kan du beholde firmaet og du levere noget til samfundet istedet for at få.

Det vil sikkert være hårdt og røvsygt, men du får mere ud af det på den lange bane

Mvh Kim

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)